www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
MČR v rally 2020Před dvaceti lety odstartoval Roman Kresta poprvé s Octavií WRCLetošní sezóna automobilových soutěží ještě nezačala, je tak spousta času na vzpomínky a mnohokrát odkládané prohledávání archivů. A rok 2020 je v několika ohledech jubilejní. Přesně před dvaceti lety totiž odstartoval na Rallye Šumava Mogul poprvé s továrním vozem Škoda Octavia WRC Roman Kresta. Rallye Šumava byla v roce 2000 úvodním podnikem domácího šampionátu a start tehdy třiadvacetiletého Romana Kresty vzbudil obrovský ohlas fanoušků i médií. Roman odstoupil v šesté erzetě (Újezdec – Boříkovy) z průběžného třetího místa pro poruchu diferenciálu. Nicméně tímto článkem se nechceme vracet ke statistikám a výsledkům, naše ohlédnutí připomíná spíše úplný začátek projektu, který bezpochyby zásadně změnil nejen český rallysport. Dnes jsou všichni přímí účastníci o dvacet let starší, ale na období „výchovy mladé české posádky pro start v mistrovství světa“ vzpomínají všichni. S odstupem času můžeme říci, že bylo naprosto ojedinělé a neskutečné, jak se vyprofilovalo složení týmu a jaká skupina nadšenců provázela Malinu (Romanova přezdívka) celé tři roky na jeho cestě ke splnění životního snu. Ale nebyl to jen sen Romana Kresty, byl to také sen všech členů realizačního týmu. Všem šlo o stejnou věc a bylo to znát. Na tehdy pětatřicátém ročníku Rallye Šumava se představil český tovární tým, s českým „wéercéčkem“ a mladou českou posádkou. Svým způsobem se začala psát nová historie českých soutěží. Sedmnáctý a osmnáctý březen 2000 je důležitým datem v životech Romana Kresty, Jana Tománka, sponzorů, mechaniků, novinářů a mnoha dalších, kteří rádi přiložili ruku k dílu a makali pro mladou posádku a celý tým. A je to zásadní datum také pro vás - totální fanoušky Romana Kresty. Těžko se dá popsat ten zápal, úsilí, nadšení a hrdost celého týmu a hlavně neskutečná podpora fanoušků. Tehdy v Klatovech ještě nikdo ani netušil, jaká aura se kolem Romana vytvoří. Těch momentů byla spousta a my vám některé z nich rádi připomeneme v průběhu celého letošního roku. Roman Kresta - jezdec Jan Tománek - spolujezdec - Wilfried Bockelmann – šéf vývoje Škoda Auto Vratislav Kulhánek – předseda představenstva Škoda Auto Pavel Janeba – vedoucí týmu Škoda motorsport Otakar Zenkl – manažer týmu Škoda Benzina Team Jan Koudelka – média a partneři týmu Markéta Bílková – logistika, ekonomika Jitka Babáková - catering Jaroslav Starý - předjezdec Jaroslav Vančík - šéfmechanik Radek Krotký - mechanik Tomáš Fojtíček – mechanik Filip Strnad – mechanik Roman Tvaroh – mechanik David Slováček – mechanik Petr Čečil – logistika Ladislav Brázdil – technik – software Miroslav Šlambora – technik Škoda motorsport, předjezdec Josef Pilch – technik Škoda motorsport Dušan Velímský– foto František Dušek – foto Pavel Vácha - fotograf Petr Frýba – foto František Dočkal - moderátor Tomáš Forejt – FTJ video Jindřich Honzík – OK Vision Tomáš Plachý – Rally Jaroslav Jugas – Rally Štěpán Chludil – Autosport Magazín David Thoma – Benzina Tomáš Adamják – Benzina Jiří Dufek – Construct A&D, a.s. Leoš Sovják – Alve spol. s.r.o. Richard Matějík – PSG a.s. Tomáš Jursa – Philips Car Systems Aleš Jirásek – Air Design Ladislav Flek – Hella Petr Zmeškal - Castrol František Teplý – Teplý a syn Petr Bujáček – Andrea, s.r.o. Karel Ramharter – R+R Planeo, spol. s.r.o. Milan Dědek – web Škoda Auto Šárka Prokešová – web Škoda Auto Martin Hlinský – Škoda motorsport Otakar Zenkl a Jan Koudelka
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|