www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 26. října 2020, Svátek má Erik, zítra Šarlota

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy

Peugeot 208 Rally4 vyráží do světa

2. července 2020 • 14:00

Dodávky nových vozů Peugeot 208 Rally4 se právě rozbíhají. Vzhledem k téměř 100 objednávkám přijatých od začátku roku 2020, kdy byl tento rallyový speciál uveden na trh, se do zajištění dodávek intenzivně zapojil celý tým Peugeot Sport i jeho partneři. Vozy Peugeot 208 Rally4 poprvé odstartují v červenci. Prvními destinacemi, do kterých nový vůz vytvořený divizí Peugeot Sport směřuje, jsou Portugalsko, Itálie a Česká republika.

• Po více než ročním vývoji je Peugeot 208 Rally4 na cestě ke svým prvním zákazníkům. Časový plán dodávek se však musel přizpůsobit krizi Covid-19. S ohledem na postupné obnovování aktivit v motoristickém sportu v Evropě vyvíjí tým Peugeot Sport společně se svými partnery a dodavateli veškeré úsilí, aby zajistil montáž a dodání vozů pro nadcházející podniky. První soutěží je Rally de Castelo Branco, která se koná v Portugalsku od 3. do 5. července. Účast vozů Peugeot 208 Rally4 v této soutěži zajistí týmy PT Racing a Racing Factory.

• Peugeot 208 Rally4 se připravuje na rallyové tratě i v dalších evropských zemích. Brzy se objeví i v České republice. Předpokládá se, že česká závodní premiéra se odehraje 24. a 25. července na rallysprintu Bohemia Drive Rally Příbram 2020 s týmy Minařík Racing a Brynda Racing.

· První mezinárodní soutěž se bude konat v rámci mistrovství Evropy v rally (ERC) na konci srpna v Římě, kde s novým vozem Peugeot 208 Rally4 odstartuje několik týmů.

· Na konci léta zahájí rallyovou sezónu poháry značky Peugeot „208 Rally Cup“ ve Francii a na Pyrenejském poloostrově.Španělsko-portugalský seriál pro jezdce s vozem Peugeot 208 Rally 4 začne 28. a 29. srpna na Rali do Alto Tamega. Francouzský cup by měl odstartovat 4. a 5. září na Rallye du Mont-Blanc. Každý z těchto pohárů značky Peugeot bude zahrnovat čtyři soutěže, přičemž se bude kombinovat šotolina a asfalt. Jedná se tedy o velice odlehčené cupové kalendáře, nicméně i přes obtížnou situaci se poháry pro jezdce s novými vozy Peugeot letos budou konat.

Mayeul Tyl, Peugeot Citroën Racing Shop Manager: „Procházíme nesmírně obtížnou dobou, ale jsme vděční za důvěru našich zákazníků. Máme už téměř 100 objednávek. První vozy právě dodáváme, ale v létě se tempo zintenzívní. Vyvíjíme veškeré úsilí, ať už z hlediska dodání vozů, či poskytování technické podpory, abychom našim zákazníkům umožnili co nejdříve jezdit a vyhrávat závody. Díky rozsahu využití vozu 208 Rally4 ho mohou týmy nabízet velmi široké škále jezdců a my budeme maximálně připraveni zajistit jim efektivní zákaznický servis během celého projektu.“

François Wales, ředitel divize Peugeot Sport: „Po více než roce vývoje jsme spustili první dodávky. Práce celého týmu tak dostává konkrétní rozměr. Nemůžeme se dočkat, až uvidíme Peugeot 208 Rally4 v akci po celém světě, na regionálních, národních i mezinárodních soutěžích. Víme, že charakteristiky a výkon vozu ocení jak ti nejzkušenější, tak i méně zkušení či začínající jezdci. Jsme přesvědčeni, že nový Peugeot 208 Rally4 je přeurčen k tomu, aby získával tituly a trofeje, stejně jako jeho předchůdce. Jsme připraveni být u toho a podpořit všechny naše zákazníky.“

Technické údaje

· Motor: tříválec turbo, 1 199 cm3

· Výkon: 208 k při 5 450 ot/min

· Točivý moment: 290 Nmpři 3 000 ot/min

· Převodovka: pětistupňová sekvenčníSadev

· Diferenciál: mechanický samosvorný

· Přední brzdy: kotoučové větrané (330mm asfalt, 283 mm šotolina)

· Zadní brzdy: kotoučové 290 mm

· Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)

· Hmotnost: min. 1 080 km, s posádkou 1 250 km

Ceny

· Smontovaný vůz: 66 000 € bez DPH ve verzi asfalt nebo šotolina

· Kitšotolina nebo asfalt: 8 990 € bez DPH

· Kit set-up (asfalt nebo šotolina): 3 490 € se sadou pružin a tyčemi předních/zadních stabilizátorů, 12 ráfků, brzdová sada

· Výbava: 3 990 € (zahrnuje:vak na přilbu, intercom, tripmaster, opěrka nohy spolujezdce, rampa dálkových světel, podpěra vozu, držák apopruhpro druhé rezervní kolo)

· Software pro analýzu dat: 270 €

· Odhadované náklady na km (bez kapalin): 11,73 €

-pr-
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist