www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR v rally 2020

SOUHRN: Pech s Uhlem vítězi Rally Bohemia 2020 (+ ohlasy)

12. července 2020 • 20:50

Konečně je to tady! První oficiální soutěž na českém území sezóny 2020 startuje. Děje se tak až v polovině července a zahajovacím podnikem je netradičně Rally Bohemia, která má i v letošním roce své centrum v Mladé Boleslavi. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

podium Rally Bohemia 2020; foto: Michél Riechert, AutoSport.CZ

Výsledky Rally Bohemia ON LINE --- Výsledky Rally Bohemia historiků ON LINE --- Základní informace o Rally Bohemia --- Diskuzní fórum k Rally Bohemia

- - - - - - - - - - - - - - - 2. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 2. etapě

Ohlasy jezdců po skončení soutěže (zdroj: autosport.cz)

Václav Pech (1. místo): „Jsem rád, že jsme se před Bohemkou mohli trochu všichni 'rozkoukat' na Test Rally v Sosnové. Byl jsem rád, že jsem si tam s autem vyzkoušel nějaký smyk a naučil se ho ovládat na bezpečné širší trati. Příprava na Bohemku pak probíhala dlouho, měli jsme dost času. Včera se mi líbilo, že ten začátek byl pomalejší a uklouzanější, na uklouzané trati jsem mohl dostat víc auto do ruky, než při té velké přilnavosti ve druhé sekci a dnes. Postupné zrychlování mi určitě pomohlo.“

„Dnes to bylo hodně fyzicky náročné. V tomhle tempu fyzičku prostě musíte mít a nebudu tvrdit, že ji mám lepší než Honza. Malinko víc jsem tedy trpěl, ale na zkouškách jsem se byl schopný 'kousnout' a trpěl jsem potom na přejezdech a v servisu. Mám velkou radost, nejen z vítězství. Všechno klapalo jak mělo, těší především to, že jsme jeli tak vyrovnaný závod a jeli s Honzou v desetinách, hrotili tempo a vydrželi to až do cíle bez chyby. Těším se na další závody.“

Jan Kopecký (2. místo): „Určitě jsme byli všichni natěšení na pořádný rozjezd sezóny, takže jsem si to užíval. Do poslední chvíle jsme byli napjatí a doufali, že se něco nepokazí. Zaplať pánbůh všechno vyšlo a Bohemka se odstartovala. To natěšení bylo obrovské. V sobotu jsme bohužel byli moc optimističtí v nastavení auta, které nám vyšlo minulý týden na testech v Jižních Čechách. Neuvědomili jsme si, že některé věci na Bohemce nefungují stejně a na začátku s autem nešlo jet jak bych si představoval. Tím ani moje rychlost neodpovídala tomu, na co jsme byli v uvozovkách všichni zvyklí. Auto fungovalo perfektně na posledních dvou zkouškách v sekci, na těch prvních třech to nebylo úplně ono. Ke konci dne jsme to ale stáhli na 0.6 a Vašek byl za námi.“

„Ve druhé etapě jsem si nemohl stěžovat na nic. Jeli jsme jak nejlíp umíme, auto fungovalo výborně a vyšlo nám to skvěle. Jenom Vašek byl rychlejší. Za sebe jsem do toho dal maximum, jen tak se nenechám odradit ani silnějším autem. Snažil jsem se vymačkat ze sebe, ze spolujezdce Honzy Hlouška i z auta maximum a to se dneska povedlo. Spolupráce s Honzou funguje skvěle, kdyby nefungovala už loni na závodech mistrovství světa, tak už bychom spolu neseděli. Zatím nevíme, jak budou vypadat naše další starty, v plánu je zbytek závodů u nás, takže věřím, že se situace s kovidem nezhorší a budou se pořádat.“

Jari Huttunen (3. místo): „Z našeho pohledu to byla dobrá soutěž, až na dnešní dopoledne, to bylo dost špatné. Odpoledne to bylo lepší, ale musím říci, že opravdu se nám povedl hlavně včerejšek. Těžko říci, zda bych mohl vyzdvihnout něco extra pozitivního, dnes odpoledne už to bylo hlavně o tom, abychom bez potíží dojeli do cíle.“

„S českými tratěmi nemám moc zkušeností, tuto soutěž mohu srovnat pouze s Barum rally a tady to nebylo určitě tak uskákané, ale opět to bylo docela rychlé. Pokud jde o náš další program, teď nás čeká rally v Itálii a co se týká českého šampionátu, jsme do něj přihlášeni a snad odjedeme i zbývající soutěže.“

Filip Mareš - Radovan Bucha, Škoda Fabia Rally2 - Rally Bohemia 2020; foto: Michél Riechert, AutoSport.CZ

Filip Mareš (4. místo): „Myslím si, že vzhledem k tomu, jak rychle se spolupráce našeho týmu zformovala, můžeme být s výsledkem spokojeni. Časová ztráta nebyl velká a musím poděkovat celému týmu i spolujezdci. Pro něj to byl první závod ve čtyřkolce a to je jistě náročné. Určitě se našly nějaké drobnosti, ale dokázali jsme se posunovat kupředu.“

„S výjimkou včerejší špatné volby pneumatik jsme neměli vlastně žádný větší problém. Určitě potřebujeme víc testovat. Na to nebyl před závodem čas a i proto ho hodnotím pozitivně. Teď se potřebujeme připravit na soutěž v Římě, zaměříme se i na souhru posádky a doladíme některé detaily, abychom mohli zrychlit. Bohemka se mi líbila, probíhaly tu krásné souboje a jsem rád, že i my jsme ukázali svou rychlost a dokázali držet krok s nejlepšími.“

Simon Wagner (6. místo): „Dnes ráno jsme zkusili trochu víc zatlačit a byl z toho třetí čas, ale opět jsme se trochu trápili v pomalých zatáčkách. Zkusili jsme upravit nastavení podvozku, ale moc to nefungovalo. Nakonec jsme na to ale přišli a bude se nám to hodit při dalších soutěžích. Byly to pro nás dva dobré dny, najeli jsme další ostré kilometry, takže celkově můžeme být spokojení.“

„Konkurence tu byla opravdu rychlá. Určitě se nemůžeme rovnat s Janem Kopeckým, Václavem Pechem na WRC nebo Jarim Huttunenem, který má se svým autem najeto opravdu hodně. Ale když se podíváme na neděli, byli jsme za Huttunenem jen o šest vteřin a to není špatné. Dnes jsme neměli žádné potíže, jenom jsme zkoušeli různé nastavení vozu a hlavním cílem bylo udržet auto na cestě. Prostě nevyrobit žádnou hloupost.“

„Pokud jde o nové Evo, zatím je to pro mě těžké. S předchozí evolucí Fabie jsem byl už hodně sžitý a pořád nemám ten samý pocit. Je tedy pro mě těžké jít do toho naplno, ale pracuji na tom. Těžko říci, co nás teď čeká dál. Tlačíme na rakouskou federaci, aby se u nás konečně něco začalo dít. Ano, je to těžké, ale na druhou stranu všichni viděli, že Bohemie byla v pohodě a pro všechny je důležité obnovit co nejdřív normální život. Je snadné všechno prostě zrušit.“

RZ 18 - Staroměstská 2 (4.94 km)

Z prvenství na poslední zkoušce letošní Bohemia Rally se sice raduje Jan Kopecký, ale rozdíl osmi desetin vteřiny neznamená nic jiného než fakt, že absolutními vítězi úvodního podniku Sonax MČR v rally 2020 se stává dvojice Václav Pech - Petr Uhel na Fordu Focus WRC.

Václav Pech - Petr Uhel, Ford Focus WRC - Rally Bohemia 2020; foto: Michél Riechert, AutoSport.CZ

Pech s Uhlem tak dokázali po více než deseti letech porazit v Mladé Boleslavi domácí tovární tým, když se totéž naposledy podařilo Romanu Krestovi v roce 2008. Jan Kopecký s Fabií Rally2 Evo, kterého navigoval Jan Hloušek, se tak stejně jako loni musí spokojit s druhým místem, když za Pechem zaostal o 6.4 sekundy.

Třetí příčku po zásluze vybojovala finská posádka Jari Huttunen - Mikko Lukka, kteří by se s Hyundaiem i20 R5 měli stát pravidelnými účastníky letošního zkráceného domácího šampionátu. Huttunen se určitě stal příjemným překvapením soutěže a je jen otázkou, jak dokáže zužitkovat zkušenosti nabyté na severu Čech v dalších soutěžích.

Čtvrtý v cíli končí po stabilním výkonu bez většího zaváhání nově složená dvojice Filip Mareš - Radovan Bucha s Škodou Fabia Rally2, o pasedát vteřin za nimi dokončili soutěž Jan Černý s Petrem Černohorským, pro které to byla premiéra ve 'velkém mistráku' v kokpitu Volkswagenu Polo Gti R5.

S šestou příčkou o pouhých 3.6 sekundy za Černým se musí nakonec spokojit Simon Wagner s Geraldem Winterem, pro které byla letošní Bohemie nejen první rally, ale i prvním testem po koronoavirové pauze s poslední evolucí soutěžní Fabie. Sedmým místo bylo v rámci možností tentokrát asi maximem pro Miroslav Jakeše se starší verzí Fabie R5, osmou příčkou se s Bohemií loučí v rámci přípravy na 'evropskou' Rally di Roma Capitale Erik Cais na Fiestě R5 MkII.

Do nejlepší desítky se vešli ještě Vojtěch Štajf a Věroslav Cvrček, těsně za Top10 zůstal Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC, kterého odsunul na 12. příčku na poslední zkoušce Polák Kasperczyk s VW Polo Gti R5. Třináctý dojel Roman Odložilík před Martinem Vlčkem, patnáctý pak v České republice dobře známý Kenneth Madsen, premiérově startující s čtyřkolkou Suzuki Swift R+ a novým spolujezdcem.

V klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou se vítězem stylem start-cíl stala dvojice Dennis Radström - Johan Johansson na novém Fordu Fiesta Rally4 před Janem Dohnalem a Ivem Vybíralem, kteří si odbyli letošní premiérový start s Renaultem Clio S1600. Se ztrátou téměř čtyř minut dojeli pro třetí příčku Václav Stejskal a Stanislav Viktora s Renaultem Clio R3T.

Na čtvrté a páté pozici 2WD se seřadili Dominikové Brož a Stříteský, šestý pak skončil Lumír Firla (všichni tři na Peugeotech 208 R2).

Ve třídě 3 zvítězil Petr Hrobský před Lukášem Matěnou, ale kvůli problémům s převodovkou se jeho komfortní náskok smrsknul na posledním testu na patnáct vteřin, když na necelých pěti kilometrech ztratil na Matěnu 52 sekund! Třetí příčka patří Sandře Pokorné se ztrátou 15 minut.

RZ 17 - Radostín 2 (21.68 km)

Naprosto vyčerpaný dorazil do cíle nejdelšího a předposledního rychlostního testu Václav Pech, který na zkoušce evidentně odvedl maximální možný výkon. Dokázal tak o čtyři desetiny odrazit mohutný nápor Jana Kopeckého a do závěrečných pěti ostrých kilometrů nastoupí s naskokem ve výši 7.2 sekundy.

Oproti prvnímu průjezdu zaznamenal třetím časem a zcela rozdílnou ztrátou na kilometr notné zlepšení Jari Huttunen, který si tak pohlídal svou celkovou třetí příčku před Filipem Marešem, jenž byl na tomto testu čtvrtý.

Jan Černý dokončil druhý Radostín o 1.6 sekundy před Simonem Wagnerem, pravděpodobně tak definitivně odrazil útok rakouského mladíka na jeho pátou pozici v celkové absolutní klasifikaci.

Solidní sedmý čas se ztrátou 14.4. vteřiny zaznamenal Miroslav Jakeš, na kterého ztratil šest desetin vteřiny Erik Cais a udržel se tak před Jakešem o 3.6 sekundy. Následně však byla k Caisově času připsána penalizace 10 s za předčasný start do RZ 16 (o méně než setinu vteřiny), takže na sedmou příčku se posunul Jakeš o 4.5 vteřiny před Caise.

Nadmíru spokojený byl v cíli předposlední zkoušky Jan Dohnal, který zajel čas o 6.9 sekundy rychlejší Dennise Radströma, dá se však předpokládat, že švédský pilot již zkoušku absolvoval vyloženě na jistotu, neboť v porovnání s prvním průjezdem byl pomalejší o pět vteřin. Třetí čas ve dvoukolkách zajel Stříteský.

RZ 16 - Chloudov 2 (7.26 km)

Václav Pech dokázal zareagovat na předchozí výkon Jana Kopeckého a ihned svému rivalovi vrátil porážku z patnáctého testu i s desetinovými úroky. Oproti prvnímu průjezdu se dokázal zlepšit i Huttunen, přesto jako třetí na RZ ztratil 3.8 sekundy na Pecha.

Petr Semerád - Jiří Hovorka, Škoda Fabia Rally2 - Rally Bohemia 2020; foto: Michél Riechert, AutoSport.CZ

Na čtvrtém místě dílčím i celkovém zůstává Filip Mareš, cíl soutěže naopak neuvidí do této chvíle velmi dobře jedoucí Petr Semerád, který na konci druhého Chloudova havaroval a zkouška byla pozastavena. Posádka byla po nehodě v pořádku, nicméně poškozený vůz a jeho zbytky bylo nutné uklidit.

Na pátou pozici celkově si po Semerádově odpadnutí polepšil Jan Černý, necelých pět vteřin za ním je Simon Wagner.

Čelo 2WD se také dokázalo lehce zrychlit, přestože je o výsledcích této kategorie prakticky dávno rozhodnuto. O nejlepší tři časy se podělilo vedoucí trio Radström, Dohnal a Stejskal.

RZ 15 - Kvítkovice 2 (7.23 km)

O dvě desetiny vteřiny byl z kraje úvodní sekce rychlejší Jan Kopecký Václava Pecha, Pechův náskok na čele soutěže se tak prakticky nezměnil, když je aktuálně na rovných šesti vteřinách. Třetí čas zajel Filip Mareš a ukrojil tím necelé dvě vteřiny z náskoku třetího Jariho Huttunena.

Čtrvtý čas si na své konto připsal Jan Černý, s desetinovými odstupy se cílovou fotobuňkou za příbramským jezdcem prohnali Simon Wagner, Petr Semerád a zmiňovaný Huttunen, který byl v cíli testu již alespoň trochu spokojen s nastavením svého Hyundaie.

V celkové absolutní klasifikaci se tak prakticky nic nezměnilo, dá se předpokládat, že v podobném duchu se bude odehrávat také následující rychlostní zkouška.

První dvě příčky ve dvoukolkách mají stále 'předplaceny' švédský host Rädstrom a příbramský Dohnal, třetí čas zajel Dominik Stříteský, celkově ale na čtvrtou pozici Dominika Brože ztrácí téměř minutu.

RZ 14 - Radostín 1 (21.68 km)

S nástrahami nejdelší zkoušky letošní Bohemie se poprvé vyrovnal ze všech nejlépe Václav Pech, když zde dokázal dokonale zkombinovat své jezdecké schopnosti s výkonem vozu kategorie WRC a druhému Janu Kopeckému nadělil 6.5 sekundy.

„Jsme na čele, ale nic není rozhodnuto. Do cíle zbývají ještě čtyři rychlostní zkoušky a je to velká přetahovaná s Honzou Kopeckým. Moc nás to baví. Tato zkouška nám sedla, ale v cíli jsem toho měl plné kecky, bylo to na mě opravdu hodně. Dál musíme jet úplně naplno, až do cíle a neudělat chybu,“ konstatoval v rozhovoru pro Českou televizi Václav Pech.

Pech se tak logicky dostal do vedení, před pilotem mladoboleslavského továrního speciálu má před závěrečnou sekcí náskok 6.2 vteřiny. Za standardní situace by tento rozdíl mohl být považován za nicotný, vzhledem k předchozímu vývoji rally však může být právě tento odstup rozhodujícím. Koneckonců, samotný Jan Kopecký v cíli testu přiznal, že rychleji už jet nemůže.

„Dneska je to suché a na hezkém asfaltu, takže jsme se pěšně svezli. Na poslední zkoušce jsme jeli úplně na limitu, Vašek ukázal, že má technickou převahu nad vozy R5. Nemáme moc prostor na zrychlení, ale půjdeme do maxima. Už je to mezi mnou a Vaškem,“ řekl před poslední sekcí Jan Kopecký.

Třetí čas na poslední zkoušce dopolední sekce zajel Petr Semerád se ztrátou 17.8 sekundy na Pecha, který měl opět v patách smečku dalších českých mladíků doplněnou Rakušanem Wagnerem a Miroslavem Jakešem na starší specifikaci Fabie R5.

Až na deváté příčce se ztrátou 25.3 sekundy na prvního dokončil test Jari Huttunen a pokud se Pechovi či Kopeckému nestane nic neočekávaného, těžko už může pomýšlet na vyšší než bronzový stupínek. Mladý Fin si bude muset spíše ještě hlídat záda před Marešem, nicméně pokud udrží nervy na uzdě a svůj vůz na trati, rozhodně si místo na stupních vítězů zaslouží.

Náskok Dennise Radströma na čele průběžné klasifikace dvoukolek už překročil minutu, druhý Jan Dohnal má na svém kontě naprosto komfortní náskok před třetím Václavem Stejskalem. Čtvrtý byl Dominik Brož před svým jmenovcem Stříteským, pořadí po RZ tak tedy na první pěti příčkách kopíruje celkové výsledky 2WD.

Z první desítky kategorie vozů s jednou poháněnou nápravou vypadli David Soldát (Peugeot 208 R2) a Martin Mottl (Opel Adam R2), oba pro technickou závadu.

Ve třídě 3 si svůj vzájemný souboj užívají Lukáš Matěna a Petr Hrobský, nicméně Hrobský má na svém kontě pohodlný náskok minuty a devatenácti vteřin před Matěnou a tak se už oba jmenovaní spíše mohou soustředit na bezpečné dojetí do cíle. Třetí Sandra Pokorná se může se ztrátou převyšující dvanáct minut jen v klidu svézt do cíle.

RZ 13 - Chloudov 1 (7.26 km)

Po třináctém rychlostním testu se konečně mohl radovat z pocitu vedoucího jezdce soutěže také Jan Kopecký. Zkoušku dokázala zajet o čtyři desetiny vteřiny rychleji než Václav Pech, takže se před plzeňského pilota dostal o tři desetiny vteřiny.

Po zaváhání na předchozím testu si na své konto připsal třetí čas Jari Huttunen, podle svých slov ale není spokojen s nastavením podvozku svého Hyundaie i20 R5 a ztratil čtyři vteřiny na Kopeckého.

V odstupu necelé jedné vteřiny se za sebou na prvním Chloudově seřadili na čtvrtém až osmém místě Petr Semerád, Jan Černý, Simon Wagner, Erik Cais a Filip Mareš, což dokazuje, že na letošní Bohemii je opravdu co k vidění.

V hodnocení 2WD si připsal další nejrychlejší čas Radström, druhého Jana Dohnala může těšit určitě aspoň fakt, že jeho kilometrová ztráta na mladého Švéda se drží na minimální úrovni. Třetím časem opět poodskočil čtvrtému Dominiku Brožovi třetí Václav Stejskal a situace na prvních příčkách kategorie zůstává nadále celkem stabilní.

RZ 12 - Kvítkovice 1 (7.23 km)

Úvodní test druhé etapy letošní Rally Bohemia ovládl Václav Pech na Fordu Focus WRC a nejrychlejší čas ho zároveň posunul do čela průběžné absolutní klasifikace, o pouhou desetinu vteřiny před Jana Kopeckého na tovární Škodě Fabii Rally2.

Václav Pech - Petr Uhel, Ford Focus WRC - Rally Bohemia 2020; foto: Michél Riechert, AutoSport.CZ

Kopecký zajel na RZ 12 druhý čas, třetí příčkou potvrdil své včerejší předsevzetí Simon Wagner, za kterým se seřadilo trio českých mladíků - Filip Mareš, Petr Semerád a Erik Cais. Wagner se takto přiblížil na pouhé čtyři desetiny sekundy šestému místu Jana Černého, který byl na tomto testu sedmý.

Zkouška se úplně nevydařila po sobotě vedoucímu Jarimu Huttunenovi, který zde vyoráním řádku brambor při výletu mimo trať ztratil 6.3 sekundy na Pecha a klesnul tak na třetí příčku se ztrátou 4.1 vteřiny na druhého Kopeckého.

Dvoukolky dnes ráno začaly stejně, jako včera skončily. Tedy nejrychlejším časem Dennise Radströma před Janem Dohnalem, třetí byl tentokrát Dominik Stříteský, jenž tak zároveň postoupil na šestou příčku této kategorie. Třetí místo drží nadále Václav Stejskal.

- - - - - - - - - - - - - - - 1. etapa - - - - - - - - - - - - - - -

Ohlasy po 1. etapě

Ohlasy jezdců po první etapě (zdroj: ceskatelevize.cz a autosport.cz)

Jari Huttunen: „Zatím se jelo pořád naplno a bylo to fajn. Trochu jsme překvapený tím, jaké držíme tempo. Opravdu jsem se to užíval, snažil jsem se jet jak nejlíp to šlo. Zítra to nechceme nějak přehánět.“

Jan Kopecký: „Je to hodně vyrovnané a napínavé. Vypadá to, že se bude bojovat až do konce. Bylo to těžké, uklouzané, teď už to proschlo, ale bylo to náročné. Huttunen jede velmi dobře, měl asi nějaké krize, ale asi do toho pěkně šlape a i auto mu jede dobře. Dnes byly krátké vložky a minimální rozdíly, zítra bude dlouhý Radostín a odstupy mohou být větší.“

Václav Pech: „Jsem spokojený. Ráno jsem si mohl v dešti zvykat na auto v menších rychlostech, teď se přitvrdilo a jelo se hodně rychle. Nečekali jsme, že se s autem tak rychle sžijeme. O to víc nás to ale baví a ten souboj baví asi i všechny kolem. Je to bez rezervy, reagujeme na tempo soupeřů. Filip Mareš jede taky velice hezky, není to tedy jen souboj o nás třech. Uvidíme, jak to zítra ráno komu sedne, bude to klouzat. Podle mě se tam budou dít věci.“

Filip Mareš: „Nový spolujezdec, nový tým, nové auto. Ztrácíme něco, ale není to úplně kotel. Je co zlepšovat, začátek byl rozpačitý, ale druhá sekce už byla mnohem lepší. Ráno jsme nezvolili úplně nejšťastněji pneu. S těmi nejrychlejšími jsme nemohli hned zkraje držet krok. Kluci jedou strašně rychle ale stát se může cokoliv a nechceme jet nějakou údržbu.“

Petr Semerád: „Absolutní spokojenost. První velký závod s Fabií R5 a první velké zkušenosti na asfaltu na obtížných a rychlých vložkách. Brácha mi jede špióna, má velké zkušenosti a splnil svoji roli na jedničku. Pomohl nám i s hlídáním počasí a volbou pneumatik, moc mu děkuji. Jedeme si svoje, nikam jsme se nehnali, i když bychom mohli jet rychleji. Potřebujeme zkušenosti a dojet do cíle.“

Jan Černý: „Ráno mi to nešlo a do toho obuli jsme mokré pneu na sucho. Dlouho se hledám, nejsem si jistý v některých zatáčkách, ale přicházím na to. Je to jenom ve mně. Přáli bychom si být výš, respektive mít menší odstup na ty první, ale co se dá dělat. Zítra to musíme vylepšit.“

Simon Wagner: „Je to skvělý pocit, být zase za volantem závodního auta. Neměli jsme před rally žádný test, takže jsme na začátku soutěže vlastně testovali. Byli jsme překvapení, že jsme zajížděli dobré časy. Ráno jsme měli trochu měkké nastavení auta, ale jinak bylo vše v pohodě. Odpoledne to šlo taky dobře, ale na třetí zkoušce nás to v jednom katu koplo a roztočilo ve vysoké rychlosti, na čtyřku. Byl to trochu děs, pěkná krize, ale zvládli jsme to, i když nás to stálo asi pětadvacet vteřin. Vypadá to, že bychom mohli bojovat zpátky o páté místo a to je náš zítřejší cíl. Věřím, že reálný. Zkušenosti s českými tratěmi nám dnes určitě pomohly, ale poprvé sedím ve Fabii R5 Evo, takže se učím a navíc je to po velké pauze.“

Erik Cais: „Jsem trošku zklamaný, ráno nám nejelo auto, mohlo to vypadat jinak. Ale je důležité, že jsme tady. Nebyl jsem si jistý ve druhých průjezdech, neměl jsem to tak načtené. Zítra se budu snažit zrychlit.“

Miroslav Jakeš: „Mysleli jsme, že budeme víc vepředu. Kluci jedou hodně rychle a jsou hodně vyrovnaní. Víc mi vyhovovalo to sucho, bylo to v pohodě. Snad bude zítra prostor na zrychlení, musíme ještě něco najít.“

Vojtěch Štajf: „První desítka je splněný cíl. Jsem spokojený. V tom rychlém už na to nemám koule nasypat to tam na pětku, ale naši tradiční soupeři, Roman Odložilík a Martin Vlček, jsou za námi. Užíváme si to, je to fajn.“

Dennis Radström: „První etapa byla nádherná. Opět tu byla spousta skvělých fanoušků, ostatně jako obvykle v České republice. Rychlostní zkoušky byly dnes opravdu náročné a rychlé. Máme novou Fiestu Rally R4 a hodně jsme dnes pokročili s nastavením, i když při včerejší šou jsme ji málem poslali přes střechu. Jsme rychlejší než domácí kluci, ale určitě nám pomáhají naše zkušenosti z mistrovství světa a nové auto je opravdu dobré. Přípravě jsme dali hodně a teď toho nemusíme litovat. Po dnešku jsme skoro maximálně spokojeni.“

Jan Dohnal: „Dneska jsem jel po deseti letech poprvé s dvoukolkou, takže se s ním pomalu sžíváme. Naše auto je jedno ze tří továrních po Simonu Jean-Josephovi, tak bych ho nerad rozbil. Jdeme postupně vpřed, ale je to sport. Člověk se v tom dost nadře, pořád se to musí někam řídit. Je to ale výzva a uvidíme, kam se až dokážeme posunout. Tohle auto vám nic neodpustí. WRC to není, ale je to pěkné svezení a snad s ním nás rozčeříme vody dvokolek. Pojedeme s Cliem celý rok.“

RZ 11 - Střevelná 2 (7.00 km)

Poslední zkouška první etapy Rally Bohemia 2020 se stala kořistí Václava Pecha před Janem Kopeckým a Jarim Huttunenem. Huttunen tak při své premiéře na severočeských asfaltech zvládá pozici černého koně na výbornou a do druhé etapy soutěže nastoupí v pozici jejího lídra.

Jari Huttunen - Mikko Lukka, Hyundai i20 R5 - Rally Bohemia 2020; foto: Michél Riechert, AutoSport.CZ

Situace před druhou etapou je však naprosto otevřená. Náskok mladého Fina po první etapě je totiž pouhých 0.4 sekundy na druhého Jana Kopeckého a 2.1 sekundy na třetího Václava Pecha!

Zejména v druhé sekci dnes předváděl kvalitní výkony Filip Mareš a po zásluze mu náleží čtvrté příčka. V dobré světle se předvedl i další domácí talent, Petr Semerád, který dnes vyrobil jen jednu větší chybu a po dnešku mu náleží pátá příčka absolutně.

Druhá polovina první etapy přinesla zlepšení z pohledu časů i pro šestého Jana Černého, který si zvyká na VW Polo Gti R5 a své zkušenosti s českými tratěmi dokázal zúročit i Simon Wagner, kterého o lepší průběžný výsledek připravila pouze chyba na RZ 8.

Po potížích z první sekce se podařilo posunout vzhůru Eriku Caisovi, za jeho osmým místem přenocuje jako devátý Miroslav Jakeš. Desítku nejlepších po dnešku uzavírá Vojtěch Štajf, kterého po dlouhé době nenaviguje zástupkyně něžného pohlaví, ale navrátilec František Rajnoha.

Z nejrychlejšího času v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou se na konci dne mohl konečně radovat Jan Dohnal, když byl o čtyři desetiny vteřiny rychlejší než Dennis Radström. Třetí čas si připsal Dominik Stříteský, který si po dopoledním zaváhání aspoň trochu vylepšil reputaci a postupně se posunuje ve výsledcích směrem vzhůru.

Za Radströmem a Dohnalem nastoupí do druhé etapy z třetí pozice kategorie 2WD Václav Stejskal před Dominikem Brožem a Lumírem Firlou. Šestý je po dnešku Lukáš Frána s Citroenem DS3 R3T, vteřinu za ním už je ale výše zmiňovaný 'smolař dne' Stříteský.

Cíl první etapy nespatřili mj. David Tomek (uražené kolo na RZ 11), Petr Kačírek (Škoda Fabia R5, technická závada na RZ 6), Martin Šikl (technická závada po RZ 6) nebo Jiří Pertlíček, který se v Mladé Boleslavi představil s novou Fiestou Open N.

RZ 10 -Bzí 2 (8.87 km)

Souboj na ostří nože na čele průběžné absolutní klasifikace pokračoval i na desáté rychlostní zkoušce. Stejně jako v prvné sekci, i tentokrát byl nejrychlejší Jan Kopecký, kterému se oproti prvnímu průjezdu podařilo notně zrychlit. Zahanbit se nicméně nenechali ani jeho dva největší soupeři, tedy Jari Huttunen a Václav Pech.

Huttunen si sice v cíli zkoušky postesknul, že jeho čas není moc dobrý, přesto se nadále drží ve vedení soutěže. Kopecký však z jeho náskoku ukrojil polovinu, takže už je za finským pilotem o 2.5 sekundy. Třetí Václav Pech pak ztrácí 1.9 vteřiny.

Čtvrté místo místo stabilními výkony jistí Filip Mareš, který byl čtvrtý i na RZ 10 před Janem Černým a Petrem Semerádem. Do rozdílu pěti desetin sekund pak vměstnali Miroslav Jakeš, Simon Wagner a Erik Cais.

Do první desítky absolutně se posunul Vojtěch Štajf, když z ní vystrnadil Štěpána Vojtěcha, nicméně neobešlo se to bez menších šrámů na jeho VW Polo Gti R5.

Prvního dílčího vítězství se na RZ 10 dočkal ve dvoukolkách Jan Dohnal, přesto se ale o nejlepší čas musel podělit s Dennisem Radströmem. Druhý nejlepší čas zajel Dominik Stříteský před Václavem Stejskalem.

RZ 9 - Milíře 2 (8.06 km)

Při pohledu na výsledky devátého rychlostního testu se dá jen zkonstatovat, že lepší začátek sezóny jsme si snad nemohli přát. Rozdíl rovných pěti vteřin mezi prvními třemi jezdci průběžné absolutní klasifikace soutěže domácího šampionátu po devíti odjetých rychlostních zkouškách, to tu už dlouho nebylo!

Stejně jako na předchozím testu, tak i na RZ 9 byl nejrychlejší Václav Pech. Tentokrát to bylo o dvě vteřiny před Jari Huttunenem a 1.5 sekundy před Filipem Marešem, který byl o pět desetin vteřiny rychlejší než čtvrtý Jan Kopecký.

Huttunen tak momentálně vede o 4.9 sekundy před Kopeckým, třetí je Pech o pouhou desetinu vteřiny, čtvrtý Mareš je o další 15 vteřin. Na pátou pozici si polepšil Petr Semerád, jeho zaváhání na deváté zkoušce tentokrát zopakoval Simon Wagner, který svou Fabii Rally2 přetočil na blátě. Wagnerova chyba tak pomohla i Janu Černému, který si polepšil na šesté místo.

V kategorii 2WD se na čele nic nezměnilo na ustálené situaci trojlístku Radström, Dohnal a Stejskal. Ve třídě 3 už pokračují pouhá tři auta, když Lancer Evo 9 Michala Savruka skončil na RZ 8 v plamenech. Vedoucí Petr Hrobský má minutový náskok na Lukáše Matěnu, třetí je Sandra Pokorná.

RZ 8 - Rašovka 2 (5.97 km)

Václav Pech se podle předpokladů nehodlá smířit s pozicí jezdce vyčkávajícího na souboj jezdců před ním a na osmém testu potvrdil naše očekávání nejrychlejším časem, když byl v cíli druhé Rašovky o pět desetin vteřiny rychlejší druhého Jana Kopeckého. Třetí byl tentokrát Filip Mareš před Jari Huttunenem a Simonem Wagnerem, kteří se podělili o čtvrtý dílčí čas.

Trojlístek Huttunen, Kopecký, Pech na čele průběžné absolutní klasifikace od sebe nyní dělí pouhých 5.2 sekundy, čtvrtý Mareš je pak o dalších 13.5 vteřiny zpět a mohl by tak jako první profitovat z případných problémů některého z jezdců na medailových pozicích.

Na páté příčce se s přehledem drží Simon Wagner před Petrem Semerádem (hodiny), na jehož pozici si ale brousí zuby sedmý Jan Černý, jenž zajel na RZ 8 šestý čas a ukrojil tak ze Semerádova náskoku necelých devět vteřin.

Pohled na čelo dvoukolek je svým způsobem nadále stejná 'nuda', otázkou je, zda někdo dokáže narušit hegemonii prvních míst Radströma a druhých Dohnala. Zajímavá tak momentálně je situace na dalších pozicích, když právě tu třetí celkovou drží Václav Stejskal (+1:53.6) před Dominikem Brožem (+2:04.7).

RZ 7 - Hradčany 2 (7.67 km)

Stejně jako do té úvodní, tak i do druhé sekce letošní Rally Bohemia vstoupil nejlépe Jari Huttunen. Finský pilot na Hyundai i20 R5 byl na RZ 7 o 3.4 vteřiny rychlejší než Václav Pech a další desetinu navíc ztratil Jan Kopecký.

Huttunen tak, možná oproti očekávání, svůj náskok na Kopeckého navýšil na osychající trati na 4.6 sekundy, a také třetí Pech je stále ve hře o nejvyšší příčku, když na Kopeckého ztrácí jen 2.6 vteřiny.

Čtvrtý čas zajel na sedmém testu Filip Mareš před Erikem Caisem, jehož Fiestu R5 MkII se v servisu díky výměně zapalovacích svíček podařilo dostat zpátky do formy. Šestým časem si pohlídal průběžnou pátou příčku Rakušan Wagner.

Ve dvoukolkách na tom byl znovu nejlépe vedoucí Dennis Radström, Jan Dohnal udržel tempo z předchozího testu a ztratil 1.9 sekundy. Třetí příčku vybojoval na RZ 7 Dominik Stříteský, ten ale kvůli velké ztrátě z první sekce zatím nemůže bohužel pomýšlet na třetí místo Václava Stejskala.

Ohlasy po RZ 6

Přinášíme volný přepis ohlasů ze servisní zóny po RZ 6 (zdroj: ceskatelevize.cz)

Jan Kopecký - Jan Hloušek, Škoda Fabia Rally2 - Rally Bohemia 2020; foto: Michél Riechert, AutoSport.CZ

Jan Kopecký: „Úvod byl velice těžký. Hodně pršelo a první zkouška byla celá na vodě, na dvou místech mě to trochu vystrašilo. Měli jsme příliš tvrdé nastavení podvozku, na lesní zkoušky jsme to změnili a bylo to lepší. Postupně přidáváme. I když nebude pršet tak to dál bude hodně uklouzané a obtížné.“

Filip Mareš: „Pokud se chceme posunout dopředu, tak na tom musíme trochu zapracovat. Sžíváme se s novým spolujezdcem, ještě musíme doladit drobnosti a věřím, že pak budeme ještě rychlejší. Občas jsme museli řešit nějaké smyky nebo byli mimo stopu, ale to k těmto podmínkám patří. Trochu víc to oschlo, tak uděláme nějaké změny v nastavení.“

Václav Pech: „Městská zkouška se nám podařila, i když to strašně klouzalo. Podařilo se nám dobře nastavit podvozek i zvolit pneumatiky, líbilo se nám to. Je tu asi největší konkurence , co se letos u nás sejde, takže jsme rádi, že se držíme na bedně. Uvidíme co bude dál. V další sekci to začně osychat, pojede se suché nastavení a určitě se hodně zrychlí.“

Jan Černý: „Zatím to nebylo ideální. Na městské zkoušce mi zhasnul ve vracáku motor a na první sekci jsme asi jako jediní obuli mokré pneumatiky, což asi nebylo úplně ideální. Hodně jsme ztráceli, ale jsme tady. Ale Bohemie je pokaždé pneumatikovou loterií. Na městské to ukrutně klouzalo a občas mě to trochu vylekalo.“

Erik Cais: „Jediná zkouška, kterou jsme odjeli bez problémů, byla ta první. Od druhé jelo auto jen na tři válce, jen občas se to chytlo, ale zřídka. Doháněl jsem to jízdou na limitu a časy jsou bohužel tam kde jsou. Snad to opravíme, může to být cokoliv. Pro mě je to škoda, ale pokud se to opraví, tak do toho půjdeme.“

Vojtěch Štajf: „Je super, že i v této složité době se jede. Podmínky na trati nejsou jednoduché, ale máme tu své soupeře a užíváme si to. Městská byla o netrefení obrubníku, mezi stromy na uklouzaném je to o tom, kdo má větší srdíčko. Časově jsme tam, kde bychom asi měli být.“

RZ 6 - Střevelná 1 (7.00 km)

Ani závěrečný test první sekce nepřinesl změnu na čele dosavadní průběžné absolutní klasifikace Rally Bohemia. První průjezd RZ Střevelná sice opanoval Jan Kopecký před Václavem Pechem a až třetí byl Jari Huttunen, ale jezdci na tovární Fabii Rally2 přesto po této zkoušce chyběla na vedoucího Fina jedna celá a jedna desetina vteřiny.

Na dalších pozicích figurovali nadále Filip Mareš, Simon Wagner a Petr Semerád, jejichž vzájemný odstup po první sekci činil pouhých 7.9 sekundy. Kromě toho Wagner a Semerád zajeli na RZ 6 naprosto shodný čas.

Sedmý Jan Černý ztrácel po šesti odjetých testech 38.3 sekundy (14.2 vteřiny za Semerádem), následoval jej Miroslav Jakeš. Devátou pozici dokázal uhájit Cais před Polákem Kasperczykem.

Ve dvoukolkách dokázal všechny testy první sekce vyhrát Dennis Radström, ale doposud stále druhý Jan Dohnal ztratil na RZ6 již jen 0.24 s na kilometr. Třetí příčku si pojistil Stanislav Viktora na Renaultu Clio R3T, za ním pak po polovině etapy figurovaly dva Peugeoty 208 R2 Dominika Brože a Lumíra Firly.

Ve třídě 3 se poněkud odpoutal Petr Hrobský od svých pronásledovatelů Michala Savruka a Lukáše Matěny, když byl na RZ 6 rychlejší o necelých jedenáct vteřin. Čtvrtá a zároveň poslední ve třídě je Sandra Pokorná, která však na třetího Matěnu ztrácí téměř čtyři minuty.

RZ 5 - Bzí 1 (8.87 km)

Nejdelší zkouškou první sekce (i etapy), i když s necelými devíti kilometry, bylo Bzí. Nejrychlejší byl opět Jan Kopecký před Václavem Pechem, třetí nejrychlejší čas tentokrát zaznamenal Petr Semerád. Díky čtvrtému času se ve vedení udržel Huttunen, na druhou příčku absolutně se ale před Pecha protlačil Kopecký.

Filip Mareš uhájil čtvrtou pozici před Simonem Wagnerem, za šestého Semeráda se posunul na sedmou pozici Jan Černý na úkor Miroslava Jakeše.

Totální status quo zůstal zachován v klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou, ale druhému Janu Dohnalovi už se podařilo evidentně více sžít s dvoukolkou a tentokrát zaostal jen o 3.1 vteřiny. Třetí čas zajel opět Stanislav Viktora a vysloužil si tím zároveň postup na třetí příčku průběžné klasifikace 2WD.

Třída 3 přišla po této zkoušce o dalšího účastníka, když za testem musel svůj Lancer Evo 9 odstavit pro technické problémy Martin Šikl. Na čele kategorie zůstal Petr Hrobský před Michalem Savrukem a Lukášem Matěnou.

RZ 4 - Milíře 1 (8.06 km)

První Milíře přinesly první nejrychlejší čas také Janu Kopeckému, který byl o šest desetin sekundy rychlejší než Huttunen. O další tři vteřiny pomalejší byl Václav Pechem před Filipem Marešem, Simonem Wagnerem a Petrem Semerádem.

Na prvních šesti místech tak setrvali Huttunen, Pech, Kopecký a zbytek výše jmenovaných, již ve stejném pořadí, jako na této RZ. Pokračující problémy Erika Caise s motorem znamenaly posun vpřed pro Miroslava Jakeše a Jana Černého, fryštácký pilot si naopak pohoršil na devátou pozici před Štěpána Vojtěcha s Peugeotem 206 WRC.

Svůj závod si nadále před zbytkem startovního pole udržovali Radström a Dohnal. Radström na Fiestě Rally4 navýšil svůj náskok na Dohnala s Cliem S1600 o dalších 12.3 sekundy, třetí Dominik Brož ztratil dalších 5.2 vteřiny. Celkově tak ve dvoukolkách vedl Radström před Dohnalem, o neskutečných 36.7 s, třetí Brož už ztrácel bez devíti desetin rovnou minutu.

RZ 3 - Rašovka 1 (5.97 km)

Nejkratší klasický test etapy vyšel nejlépe Václavu Pechovi, o pouhou desetinu vteřiny před Jarim Huttunenem a pět desetin sekundy před Janem Kopeckým. V dobrém světle se pak opět předvedli junioři Wagner, Mareš a Semerád, kteří se podělili o další příčky.

Kopecký se tak po třetím testu posunul na medailové pozice, na druhého Pecha ztrácel 4.2 s a vedoucího Huttunena pak rovných sedm sekund. Erika Caise začaly sužovat problémy se stávkujícím motorem, na jeho šestou příčku se za pátého Wagnera posunul Semerád.

Dennis Radström zkompletoval svůj hattrick a na druhého Jan Dohnala už měl po třech testech k dobru 24.4 vteřiny. Třetí čas zajel Václav Stejskal, díky čemuž se ve dvoukolkách posunul na čtvrté místo za Dominika Brože.

RZ 2 - Hradčany 1 (7.67 km)

Také na trať druhého rychlostního testu ještě dnes ráno dopadaly kapky vody a v tomto případě to byla voda na mlýn účastníka seriálu WRC2 Jariho Huttunena, který zde byl rychlejší o 2.8 sekundy Jana Kopeckého. Huttunen tak poslal svůj Hyundai i20 R5 do průběžného čela absolutní klasifikace Bohemia před Focus WRC Václava Pecha, který byl na první klasické zkoušce třetí. Kopecký se posunul na čtvrtou pozici za Filipa Mareše.

Čtvrtý čas vybojoval Simon Wagner, který po dlouhé pauze evidentně neztratil nic ze své rychlosti, oproti předchozímu testu se tentokrát vyhnul větší chybě také pátý Jan Černý, který letos pilotuje VW Polo Gti R5. Za Černým se pak seřadili dva loňští 'evropané' Erik Cais a Filip Mareš.

O neskutečných 10.3 sekundy opanoval první Hradčany Švéd Radström před Janem Dohnalem, 17.8 vteřiny ztratil třetí Lumír Firla. Čtvrtý dílčí čas pomohl k postupu na průběžné třetí místo v kategorii 2WD Dominiku Brožovi, který jede stejně jako Firla na Peugeotu 208 R2. Smůlu měl Stříteský, jemuž zhasnul po hodinách motor a téměř dvě minuty se nedařilo jej nastartovat.

RZ 1 - Staroměstská (4.94 km)

Úvodní měřenou 'zahřívací' zkoušku letošní Bohemie a vlastně celé zkrácené sezóny zvládl nejlépe Václav Pech. Plzeňský pilot se evidentně s Focusem WRC nepotřebuje nějak sžívat a na mokré a špinavé trati byl o tři desetiny rychlejší než druhý Filip Mareš na Fabii Rally2 Evo. Třetí příčku o devět desetin vteřiny za Pechem, vybojoval mladý Fin Jari Huttunen na Hyundai i20 R5 před dalším mladíkem Erikem Caisem s Fiestou R5.

Až za pátým Petrem Semerádem a šestým Simonem Wagnerem figuroval na Jan Kopecký (všichni Fabia Rally2 Evo), který ztratil na Pecha 4.7 sekundy. Do první dílčí desítky se vešli ještě Miroslav Jakeš, Roman Odložilík a Tomas Kasperczyk s VW Polo Gti R5.

Ve dvoukolkách překvapil mladý Švéd Dennis Radström, který tak ukázal svou rychlost s novým Fordem Fiesta Rally4 už na úvodním testu. Více než o vteřinu na kilometr zpět, respektive o 6.5 vteřiny, zaostal druhý Jan Dohnal na Renaultu Clio S1600 před Jiřím Pohlídalem s Peugeotem 208 R2.

Ve třídě 3 nastoupilo do závodu celkem šest posádek. Úvod rally vyšel nejlépe Michalu Savrukovi před Lukášem Matěnou a Martinem Šiklem. Na nástrahy uklouzané trati naopak doplatil veterán Marcel Tuček, který musel odstoupit.

-jav- , -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist