www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 7. srpna 2020, Svátek má Lada, zítra Soběslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rallysprint Série

SOUHRN: Bohemia Drive Rally Příbram vítězně pro Semeráda (+ ohlasy)

25. července 2020 • 20:40

Po nedávné Rally Bohemia začíná také rallysprintový šampionát. Prvním závodem je navrátivší se Bohemia Drive Rally Příbram a startovní pole slibuje skutečně zajímavé zápolení. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Vojtěch Štajf - František Rajnoha (Volkswagen Polo Gti R5) - Rally Bohemia 2020

Výsledky Bohemia Drive Rally Příbram ON LINE --- Výsledky Bohemia Drive Rally Příbram historiků ON LINE --- Základní informace o Bohemia Drive Rally Příbram --- Diskuzní fórum k Bohemia Drive Rally Příbram

- - - - - - - - - - - - Souhrn - - - - - - - - - - - -

Vítězi jubilejního 40. ročníku Bohemia Drive Rally Příbram se stala posádka Petr Semerád - Jiří Hovorka na Škodě Fabii R5. V úvodním podniku rallysprintového seriálu skončila jako druhá dvojice Martin Vlček - Karolína Jugasová s Hyundaiem i20 R5, bronz si z příbramské rally odváží Roman Odložilík s Martinem Turečkem na Volkswagenu Polo Gti R5.

Petr Semerád - Jiří Hovorka, Škoda Fabia R5

Petr Semerád dokázal navázat na solidní tempo z nedávné Bohemie a už od úvodní rychlostní zkoušky, kterou dokázal vyhrát, dokazoval, že nedávná havárie před koncem mladoboleslavské rally nenechala na jeho psychice žádnou vážnější újmu. Kromě druhého rychlostního testu, kde skončil pátý za nejrychlejším Vojtěchem Štajfem, figuroval pokaždé na dílčích stupních vítězů.

Ve druhé sekci zajel pak hned čtyři nejlepší časy a po sedmé rychlostní zkoušce se posunul z třetího místa zpět do čela soutěže. Tam od zmíněné RZ 2 až do tohoto momentu figuroval Vojtěch Štajf s VW Polo Gti R5, pražský jezdec na sedmém testu havaroval a o vítězi rally tak bylo de facto rozhodnuto.

Druhou příčku si od třetí rychlostní zkoušky dokázal pohlídat Martin Vlček, když v cíli soutěže nakonec zaostal o pouhou 1.8 vteřiny za mladým Semerádem. Třetí Roman Odložilík vstoupil do soutěže třetím a druhým časem, po prvním průjezdu Nalžovicemi však klesnul na nepopulární 'bramborovou' pozici. Po zbytek soutěž však fryštácký pilot předváděl stabilní výkon a nakonec tak skončil přeci jen třetí o 33.7 sekundy za vítězem.

Čtvrtý skončil Ondřej Bisaha s Hyundaiem i20 R5, který na rozdíl od svých soupeřů neabsolvoval soutěž v okolí Mladé Boleslavi a na Příbramsku se tak vlastně teprve dostával do tempa, navíc při premiérové spolupráci s Michalem Večerkou. Solidní pátou pozici vybojoval Karel Trněný, jehož na Fordu Fiesta R5 navigoval tradičně Němec Christian Doerr.

Šesté místo patřilo v Příbrami Robertu Adolfovi před Davidem Tomkem (oba Škoda Fabia R5), když právě Tomek dokázal na poslední rychlostní zkoušce přeskočit v cíli osmého Ondřeje Šimka na Fiestě R5.

Závěr první desítky patřil vozům kategorie s jednou poháněnou nápravou. Devátý absolutně a nejrychlejší ve dvoukolkách (a tedy hodnocení Rallysprint série) byl stejně jako na Bohemii Jan Dohnal s Ivem Vybíralem na Renaultu Clio S1600. O 28.1 sekundy zpět druzí (a desátí absolutně) skončili při premiéře v kokpitu nového Peugeotu 208 Rally4 René Dohnal s Romanem Švecem. Třetí skončil se ztrátou jedné minuty na vítěze stále dostatečně rychlý Egon Smékal s obvyklým Citroenem DS3 R3T Max navigovaný Petrou Němcovou.

V cíli dobře obsazené soutěže, na jejímž startu stálo 94 posádek, bylo nakonec klasifikováno 68 dvojic. Cíl kromě zmiňovaného Štajfa nespatřili mimo jiné také Jan Jelínek (defekt na RZ 7), Karel Trojan (prasklý kardan na RZ 1), Josef Semerád (havárie na RZ 1) či Josef Peták (ulomené kolo na RZ 1). Klasifikován kvůli pozdnímu příjezdu do časové kontroly nebyl ani Jiří Jirovec, který dělal fanouškům podél trati radost svojí Corollou WRC.

V Příbrami se bojovalo o body také v kategorii historiků. Zde byl nejlepší Jiří Káňa s Fordem Sierra RS Cosworth, který s Martinou Kalistovou soutěž ovládl stylem start-cíl. Druhý skončil Miroslav Janota navigovaný Pavlem Stráským na Opelu Kadett Coupé (+23.4 s), třetí pak dojeli Jiří Petrášek a Josefem Králem s dalším Opelem, tentokrát Asconou B.

Letošní LIQUI MOLY Rallysprint Série má naplánováno své pokračování už za dva týdny, přesně tedy 8. srpna, při KOWAX Sprintrally s centrem v Kopřivnici.

- - - - - - - - - - - - Souhrn - - - - - - - - - - - -

O zhodnocení letošní 40. Bohemia Drive Rally Příbram pro AutoSport.CZ jsme požádali nejlepší trojici celkové absolutní klasifikace. Druhého Martina Vlčka jsme se také zeptali na aktuální situaci ohledně nadcházející Kowax Rally.

Petr Semerád: „Soutěž byla hodně náročná a vůbec jsem nečekal, že budeme bojovat o nejvyšší příčky, i když ostatní s tím očividně počítali. Chrakteristika tratí byla ale oppravdu náročná, rozbité a uklouzané černé asfalty, cesta na jedno auto a mezi vysokými stromy a trávou, jako třeba v Pačejově. Navíc vše extrémně rychlé. Bral jsem to tedy hodně s respektem. V prvních průjezdech jsem si na druhém a čtvrtém testu nebyl úplně jistý a navíc měl trochu problém s rozpisem, takže jsem si nechal raději dobrovolně nadělit relativně velkou ztrátu. Navíc jsem se na čtyřce sklouznul do pankejtu a nechal tam pár vteřin. V prvním servisu jsem tedy byl rád za třetí místo. Potom ale bylo vidět, že nám to sedlo a měli jsme rychlost. Začali jsme bojovat a Vojta Štajf pak odstoupil, takže jsme se dostali do čela a ve finále jsme uhájili první místo těsně před Martinem Vlčkem.“

„Byl to pěkný souboj, ale byl jsem z toho trošku ve stresu, protože jsem do Příbrami přijel sbírat zkoušenosti a ne bojovat o vítězství. Musel jsem to tedy pojmout trochu s rozumem, ale nakonec z toho bylo krásné první místo. Z mého pohledu byla tato rally těžší než Bohemka, ale krásná. Jsem rád, že jsme po Bohemii ukázali, že tohle je opravdu naše tempo, v němž jsme v pohodě a umíme opravdu jet rychle.“

Martin Vlček: „Ráno jsme měli menší problém s turbem, které nám podfukovalo a trošku toho lituji, protože tyhle malé potíže nás stály asi víc než tu 1.8 vteřiny. Ve druhé polovině se nám už ale jelo dobře, v servisu jsme přidali sponku na hadici a už to fungovalo. Ale to byla první chybička na autě za dva roky. Chtěl bych hlavně pochválit pořadatele, mám pocit, že z Příbrami doslova vyzobli to nejlepší a udělali z toho opravdu povedený sprint. Závěrečná zkouška byla opravdu něco, tak nějak si to představuju! Před závěrečnou zkouškou - schválně už neříkám poslední - jsme si říkali, jestli budeme či nebudeme riskovat a raději jsme to dokončili bez rizika. Za daných okolností je pro mě ale i druhá příčka určitě parádní, jelo se dnes fakt rychle.“

„Ohledně soutěže v Kopřivnici poměrně často diskutujeme s Jaromírem Tomaštíkem, myslím si, že za současným okolností je Valašská rally realizovatelná. Pokud samozřejmě nepřijde nějaký zákaz stylu z neděle na pondělí, jak už jsme to zažili. Jaromír je ale podle mě po organizační stránce jednička a bude vše schopen realizovat, včetně rozdělení servisní zóny, abychom splňovali současné podmínky.“

Roman Odložilík: „Byl to velice povedený závod. Pořadatelé dokázali, že udělat pěkný sprint je lepší, než dvoudenní závod, který za to nestojí. Tratě byly super, vyšlo počasí a přišli i diváci. Pro nás to byl první závod s Polem, takže jsme neměli moc zkušeností, ale časy na začátku byly dobré. Na třetí zkoušce mi ale zhasnul motor, nemohl jsem nastartovat a asi mě to nějak rozhodilo. Na další zkoušce jsem pak byl lehce venku a těch dvacet vteřin, které jsme tím dohromady nachytali, to je na sprint hrozně moc.“

„Druhou sekci jsme pojali spíše jako test, ale díky odstoupení Vojty Štajfa nám třetí místo vlastně trochu spadlo do klína. Z našeho pohledu to ale bereme jako úspěšný a hlavně velice pěkný závod. Určitě to byla nejhezčí Příbram, kterou jsem osobně absolvoval.“

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist