www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Rallysprint Série 2020

Ani metr volný

3. srpna 2020 • 08:00

Chvíli se zdálo, že pro příbramskou letní idylku nemají korejští inženýři vyvinutý set-up. Po ranní indispozici, která se promítla do časů v první polovině soutěže, se však „í-dvacítka“ probrala k životu a ani tentokrát nenechala „Vlčáka“ ve štychu. Slušnou sérii jedenácti společných startů bez technické závady oslavili Martin Vlček a jeho Hyundai i20 R5 nečekanou stříbrnou medailí v příbramském cíli.

Martin Vlček - Karolína Jugasová (Hyundai i20 R5) - Bohemia Drive Rally Příbram 2020

„Vlčákovi“ i jeho korejskému speciálu formát jednodenních sprintů chutná. Dokázali to už loni, kdy všechny své medailové výsledky nasbírali právě na sprintech (bronz na Kopné a bronz ve Vyškově). Do Příbrami proto členové týmu Hyundai Kowax Racing přijeli se zdravým sebevědomím, které umocňovalo „Vlčákovo“ čtvrté místo z dosud posledního příbramského startu před dvěma lety. To však bylo s jiným vozem, jinou spolujezdkyní a v dosti odlišné konkurenci. Reálnou bojeschopnost trojlístku Vlček – Jugasová – Hyundai tedy měly posoudit až první kilometry Bohemia Drive Rally Příbram. „Příbram nás potěšila krásnými „erzetami“, skvělou organizací a vstřícností pořadatelů. Předstartovní nálada tedy byla skvělá a věřili jsme, že se v naší souhře posuneme oproti Bohemii zase o kousek dál,“ neskrývala optimismus „nová krev“ týmu Karolína Jugasová.

Ranní start však přinesl malý šok. Jindy spolehlivé „í-dvacítce“ se nechtělo přenést na trať plný výkon, což pilot nejprve přičítal problémům s pop-off ventilem. Dosahované časy sice žádné problémy nenaznačovaly, neboť Martin s Karolínou se neustále pohybovali mezi prvním a čtvrtým místem, „Vlčák“ však věděl, že by se dalo jet ještě rychleji. Jeho pocity potvrdilo srovnání časů z prvních a druhých průjezdů „erzet“, kde se posádka Hyundai KowaxRacing teamu s již vyléčeným vozem dokázala zlepšovat o zhruba půl sekundy na kilometr. O to smíšenější pocity měli oba členové posádky při pohledu na výsledky po poslední rychlostní zkoušce. První místo jim uteklo o pouhých 1,8 sekundy…

Nakonec však drobné zklamání nad těsnou prohrou přeci jen vystřídala radost z Martinova nejlepšího výsledku od přestupu do vozu značky Hyundai. „Radost z jízdních časů a pak i výsledků se dostavila až ve druhé sekci rychlostních zkoušek. Drobná netěsnost někde za turbem k sání byla nejen slyšet, ale i cítit na tahu motoru. Nakonec jsme zjistili, že obyčejná stahovací páska přestala plnit funkci, což jsme na servise okamžitě vyřešili. Myslím, že se nám závod povedl nejen s ohledem na výsledek, ale hlavně s ohledem na dobrou náladu a symbiózu v autě. Důvěra v rozpis byla znát a mohli jsme si dovolit lehce zariskovat,“ liboval si Martin, který závěrem dodal: „Doufám, že se divákům předvedený sport líbil, protože se podle mého názoru jelo s velkým nasazením. Snažil jsem se nenechávat ani metr volný.“ Karolína jen skromně doplnila, že si každý kilometr v závodním autě užívali a se vzájemnou důvěrou se dostavil i velmi dobrý výsledek.

Na dlouhé oslavy však v týmu Hyundai Kowax Racing nebyl prostor. Na dílně se už nynípilně pracuje na přípravě soutěžní techniky před domácí Kowax ValMez Rally, kde se kromě Martina Vlčka s Karolínou Jugasovou posadí do jedné z týmových „í-dvacítek“ také Petr Trnovec s Miroslavem Staňkem.

Jiří Dokulil
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist