www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 20. dubna 2024, Svátek má Marcela, zítra Alexandra

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR v rally 2020

SOUHRN: Václav Pech vládl na Valašsku od začátku až do konce

9. srpna 2020 • 23:00

Po krátké pauze pokračují svým druhým podnikem jak velký, tak i rallysprintový šampionát. Pod názvem Kowax ValMez Rally a Kowax Sprintrally si to o body rozdají promíchaní účastníci obou polí. Kromě toho se v sobotu uskuteční i MČR historiků. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Kowax ValMez Rally ON LINE --- Výsledky Kowax ValMez Rally historiků ON LINE --- Základní informace o Kowax ValMez Rally --- Diskuzní fórum k Kowax ValMez Rally

2. etapa

Václav Pech - Petr Uhel (Ford Focus WRC) - Kowax ValMez Rally 2020

Václav Pech ve Fordu Focus WRC vyhrál KOWAX ValMez Rally, druhý díl Sonax mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Do čela se posunul hned po první rychlostní pozici a svou pozici už nepustil.

Továrního jezdce Škody Motorsport Jana Kopeckého ve Škodě Fabii Rally2 Evo, který dojel druhý, porazil o 5,3 vteřiny. Bronzovou příčku vybojoval Filip Mareš v další fabii, jenž v dalším těsném souboji porazili čtvrtého Jana Černého s Volkswagenem Polo R5 o 5,9 vteřiny. Mezi dvoukolkami byl suverénně nejrychlejší Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.

Ohlasy jezdců v cíli

Václav Pech: „Od začátku do poslední erzety se jelo naprosto bez rezervy, bez kompromisu. Těžko říct, co takový těsný souboj rozhodlo. Stačí nepatrně víc nadšení nebo tempa a výsledek je jiný. Jsem šťastný, že jsme tady mohli závodit.“

Jan Kopecký: „Za výkon, který jsme tu předvedli, se nestydím. Od prvního metru jsme jeli naplno. Když se podívám zpátky, nenajdu žádné místo, kde bychom ztratili víc vteřin. Důležité pro nás je, že jsme spokojení s autem i s naším výkonem.“

Filip Mareš: „Začátek byl rozpačitý, včera odpoledne už to bylo o moc lepší a dneska jsme se velmi dobře svezli. Jeli jsme fakt rychle, byl to jeden z nejrychlejších českých závodů, co jsem kdy jel. Jelo se ostře na špici, také mezi námi s Honzou to byl pěkný souboj. Náboj to mělo až do konce, zajímavé to bylo i pro diváky.“

Jan Černý: „Z Bohemky jsme se vraceli hodně kyselí, tam se nám nedařilo. Tady se to zlepšilo, ztrátu na kilometr jsme stáhli. Chtěli jsme být třetí, ale Filip jel moc hezky.“

Miroslav Jakeš: „Sice jsme chtěli být výš, ale nakonec to dopadlo dobře. Auto je celé, neudělali jsme větší chybu, všechno fungovalo. Soupeřům jsme se přiblížili, ale ještě musíme přidat.“

Petr Semerád: „Valaška byla těžká. Po včerejším defektu jsme se ocitli uprostřed ničeho, tak jsme si jeli svoje. Hlavní bylo sbírat zkušenosti a najíždět kilometry. Jsem rád, že jsme měli příležitost se tu ukázat. Šesté místo beru všemi deseti.“

Albert von Thurn und Taxis: „Jsem velmi šťastný. Nečekal jsem, že dojedu sedmý. Vyplatilo se mi, že jsem změnil rozpis. Časy ukázaly, že to funguje. Máme za sebou velmi těžkou rally, erzety byly nádherné.“

Jan Dohnal: „Jsme nadšení z výsledku i posunu v ovládání auta. Dokázali jsme ho doladit ke svým potřebám. Hlavně jsem nadšený, že je spolehlivé.“

---

V úvodní sekci nedělní etapy Kowax ValMez rally udělal lídr Václav Pech další krok k celkovém triumfu. Vyhrál tři rychlostní zkoušky ze čtyř, v té poslední ztratil pouhé tři desetiny sekundy. Na druhého Jana Kopeckého má k dobru už 9,7 sekundy.

Druhý díl Sonax mistrovství republiky v rally nabízí dramatickou bitvu také o třetí místo. Před závěrečné sekcí, která tradičně obsahuje čtyři rychlostní zkoušky, je na tom lépe Filip Mareš. Před čtvrtým Janem Černým drží náskok 2,5 sekundy.

Ohlasy jezdců po RZ 12

Václav Pech: „Užíváme si to, ale je to strašný fofr. Dnešní rychlostky jsou opravdu rychlé, ve 180 km/h se až malinko bojím. Náskok nám dává důvod jen k drobnému klidu, protože trať je opravdu rychlá. V Kopřivnici jsme dlouho čekali na startu. Na prvních brzdách jsem pak zasyčel a nebyl jsem si jistý, jestli nemám ušlou gumu, tak jsem se to snažil nezopakovat.“

Jan Kopecký: „Za této konstelace hvězd se deset sekund nedá sjet. Bohužel dnešní vložky nejsou jako včerejší Lešná a Bystřička. Jedeme to samé tempo jako včera, ale nestačí to. Závod ovšem končí až v cíli, na maximum pojedeme až do konce.“

Filip Mareš: „Je to lepší než včera, mám z jízdy lepší pocit. Budeme se soustředit na to, abychom udrželi stupně vítězů.“

Jan Černý: „Nebyla to ideální runda. Filip nám kromě jedné všude dal, jede líp. Souboj s ním se mi ale líbí. Odstup není velký, ještě o bednu zabojujeme.“

Miroslav Jakeš: „Jedeme bez problémů. Máme velký odstup před sebou i za sebou. Snažíme se držet tempo, ale ne přes hranu. Není důvod jít do zbytečného rizika.“

Petr Semerád: „Dnešek je v pohodě. Snažím se užívat si to a dojet v klidu do cíle. Jedeme tak, jak nám vložka sedne. Když ano, jsme s Marešem nebo Jakešem relativně blízko. Když se necítím komfortně, nechám si naložit. Nevadí mi to. Jedeme tak, abychom posbírali co nejvíc zkušeností.“

Albert von Thurn und Taxis: „Je to super. Mám dobrý rozpis, skvělé auto, erzety jsou fantastické. Bitva s Ondřejem je výborná. Moc mě to baví.“

Ondřej Bisaha: „Po včerejší Kopřivnici jsem zapomněl předělat nastavení, dost jsem to prokaučoval. Teď na Tatře jsem chtěl zaútočit, ale přeslechl jsem rozpis a špatně jsem zatočil. Docela jsem tam ztratili, tím je asi souboj s Albertem rozhodnutý.“

Jan Jelínek: „Ráno jsme trochu zaspali a nemůžeme se dostat do tempa. Rychlé erzety mi nesedí. Snažím se bez problémů dojet do cíle.“

Karel Trojan: „Včera jsme nejeli, jak jsem si představoval, tak se to snažím dotáhnět. Na první dnešní jsme trošku zaváhali, chceme dojet v pohodě do cíle.“

Jan Dohnal: „Bylo to klidné dopoledne. Snažíme se jet rozumně tak, abychom zbytečně neriskovali. Jen si vybírám místa, kde si chci vyzkoušet nějaké věci s autem.“

1. etapa

Pech se od začátku usadil na čele, Kopecký ho marně zkoušel předstihnout. Lídr ovládl pět testů, přičemž jednou zajel totožný čas jako jeho rival. Těžil zejména z testů Fulnek a Tatra, kde získal rozhodující náskok. Naopak Kopecký zazářil na druhé Lešné.

Neméně zajímavá je bitva o poslední ze stupňů vítězů. Třetí příčku udržel od úvodní erzety Jan Černý, jenže nakonec neodolal ataku Filipa Mareše, který etapu zakončil s náskokem 0,8 vteřiny.

Součástí sobotního programu byl také KOWAX Rallysprint, druhý díl Liqui Moly Rallysprint Série. Poměrně suverénně si vedl Jan Dohnal, který vyhrál s více než půlminutovým náskokem. Mnohem dramatičtější podívaná se odehrála za ním. Druhý nakonec skončil René Dohnal. Třetí byl Dominik Stříteský, který se na tuto příčku vyhoupl v odpolední sekci

Ohlasy jezdců po RZ 8

Václav Pech: „Nevím, jak to popsat, je to super sport a přesně proto to děláme. Je to srovnané, jsou to nervy a záleží na tom, kdo to ustojí do konce. Na Lešné jsem zvolnil trochu moc kvůli lesklému a rozteklému asfaltu, v závěru na polygonu se nám zase dařilo.“

Jan Kopecký: „Dnešek hodnotím skvěle. Jeli jsme špičkově, auto funguje parádně, hrajeme si s tím. Jedeme maximum, víc to nešlo, jsme na druhém místě. Zatím spíš hrajeme druhé housle, to se nedá nic dělat. Tak to někdy je. Všichni víme, že Vašek je špičkový šofér, který dokáže využít jakoukoliv techniku. Taky předvádí špičkový výkon. Hodně mě to baví, připadám si jako s Lukjaňukem na Barumce. Zítra ze sebe vydáme maximum, ale když se člověk podívá na skladbu erzet, musí být realistický.“

Filip Mareš: „Začátek první sekce byl rozpačitý, nebyl jsem se svým výkonem spokojený. Naštěstí po obědě to bylo výrazně lepší. Závěr etapy pro mě byl pozitivní. Ze svezení jsem měl radost. Doufám, že zítra se mi podaří přidat.“

Jan Černý: „První polovina dnešní etapy byla vydařená, teď už se nám nedařilo tak moc. Ale jede se nám celkově dobře.“

Miroslav Jakeš: „Ráno bylo dobré, po obědě horší. Měl jsem tvrdá kola, protože jsem myslel, že to bude lepší. Ale nebylo. Erzety byly kratší, stačila by ta co ráno. Posun výš už hratelný není. Pokud někdo ze soupeřů neudělá chybu, není šance stáhnout deset vteřin.“

Petr Semerád: „Jsme spokojení, jsme v cíli sobotní etapy, což je zároveň rallysprint a to jsou pro nás cenné body. Celkově to odpovídá naší výkonnosti. Ze začátku jsme jeli se špičkou, bojovali jsme s Marešem a Jakešem, ale teď odpoledne už jsme nedokázali zajet takové časy.“

Albert von Thurn und Taxis: „Mám za sebou velice dobrý den. Zajížděli jsme konstantní časy v Top 10. První rundu jsme zvládli výborně, ve druhé jsme se o moc nezlepšili časově, s jízdou jako takovou jsem byl spokojený. Doufám, že v neděli udržíme rychlost i konzistenci.“

Karel Trněný: „Přihlásili jsme se jenom na sprint, tak jsme sprintovali. Ze začátku jsme se cítili dobře, na posledních dvou nás ale dva soupeři přeskočili. Takže s výsledkem nemůže být úplná spokojenost, ale s výkonem jo. Se starším fordem už to nebude asi šlágr. Vložky jsou krásné, jsme rádi, že se tady vůbec jede.“

Jan Jelínek: „Jsme v cíli první etapy a svezli jsme se zatím pěkně. RZ jsou tady hodně rychlé, Bystřička je krásná a víc se mi asi líbí tady to motání na polygonu než rychlá Lešná. Tam je hodně změklý asfalt a na tom se hůř brzdí.“

Jan Dohnal: „Cítím se jako v sauně, je to dobrá odtučňovací kůra. Přesně to potřebuju. Zdejší rychlejší tratě nejsou pro toto auto ideální, ale jsem rád, že se vůbec jede. Před pořadateli smekám, že v těžké covidové době dali dohromady závod. V našem výkonu nějaké chyby byly, ale jinak jsem spokojený. Mlaďasy za sebou se snažím hlídat. Jsou dobří a snaží že.“

René Dohnal: „Jsem plný rozporuplných pocitů z polygonu. Teď odpoledne jsme dali tvrdší pneumatiky, ale to nebyla dobrá volba, hodně to klouzalo a nejel jsem jistě. Celkově spokojenost.“

Dominik Stříteský: „Z naší strany to hodnotím kladně, drželi jsme tempo s ostatními. Myslím, že výsledek není nejhorší, když vezmu, že vozy s turbem jsou o generaci dál. Uvidíme, jak nám to půjde během zítřejší etapy, rallysprint hodnotím jako úspěšný.“

---

Ohlasy jezdců po RZ 4

Jan Kopecký: „Snažím se prakticky o nemožné, porazit auto kategorie WRC. Vašek kraluje ve své kategorie, my ve své. Bohužel pro nás se jedou Fulnek a Tatrovka, kde se z nulové rychlosti jede na maximum. Tam na něj nestačíme. Ty druhé dvě jsou rychlejší v lese, tam jsme schopni Vaškovi konkurovat. Ale jakmile se auto musí rozjíždět, nemáme šanci.“

Ondřej Bisaha: „Teď jsme bohužel dali jednu velmi měkkou gumu a kvůli tomu hodně ztrácíme. Kloužeme po trati zleva doprava. Profilově mně tyto RZ moc nesedí. Jsem za poslední tři roky zvyklý na něco jiného, tady je to hodně rovné, málo technické. Neumím se na vytočenou pětku trefovat mezi stromy, to mně moc nesedí.“

Václav Pech: „Je to až děsivé, že na třech vložkách mezi námi byly desetinové rozdíly. Přitom Lešná a Bystřička byly strašně těžké. Pro Tatru jsme udělali změny na autě. Dali jsme dvě tvrdší kola, která jsme vezli jako rezervu, auto jsme přitvrdili, aby bylo okruhovější. Vypadá to, že se to povedlo. Jede se natvrdo, čeká se na chybu jednoho z nás. Míst, kde se dá udělat, je hodně.“

Filip Mareš: „Je mi jedno, jak vypadá trať, za volantem tohoto vozu se cítím dobře. Mým úkolem je odjet to v co nejkratším čase, což se mi teď dopoledne vůbec nedaří. Abych držel tempo, musím najít vteřiny, které ztrácíme. Zatím nejsem s naším výkonem spokojený.“

Jan Černý: „Měli jsme malé problémy na polygonu, zdejší tratě se mi líbí. Jsme spokojení, chceme se pohybovat kolem bedny v celkovém pořadí, a to se nám zatím daří.“

Miroslav Jakeš: „Počasí vychází, gumy jsme taky vybrali dobré. Zvládli jsme to bez krizovky. Kluci před námi jsou pokaždé o vteřinku rychlejší, musíme trošku přidat. Dáme proto tvrdší gumy, trošku změním nastavení a zkusím trošku později brzdit do rychlejších zatáček.“

Roman Odložilík: „Rychlostní zkoušky jsou velmi rychlé, ale nám to bohužel nejede kvůli technickým problémům. Vynechává nám motor a tady v Kopřivnici to bylo úplně nejhorší. Uvidíme, co se nám podaří v servisu, ale už nemůžeme pomýšlet na žádný pořádný výsledek.“

Petr Semerád: „Bylo to těžká sekce. Ze začátku jsme jeli hezky s Marešem a Jakešem, ale Bystřička se mi nelíbí. Snažil jsem se ji prodat, bohužel jsme udělali chybu a chytili defekt. Nechali jsme tam 15-20 vteřin, což není tak hrozné. Můžeme být rádi, že jedeme dál. Na místo před námi máme odstup, Alberta Taxise bychom za sebou měli nechat. Takže můžeme jet v klidu a sbírat zkušenosti.“

Albert von Thurn und Taxis: „Jsem velmi spokojený s časy i umístěním, které mě překvapuje. Pokud bych udržet Top Ten, bylo by to fantastické. Erzety jsou velmi těžké, rychlé a uskákané. Máme nový rozpis, který je velmi jednoduchý, který mi vyhovuje. Je snazší pro hlavu, můžu lépe reagovat.“

Jan Jelínek: „Podle mě zatím nejpovedenější je RZ Bystřička. Uvidíme, jak to půjde dál. Některé úseky jsou až moc rychlé, dlouho na plynu mezi stromy.“

Jan Dohnal: „Dvoukolka pro mě představuje novou výzvu. Potřebujeme se auto naučit pořádně ovládat a dostat se na limit. Jdeme po krůčcích, zkoušíme nové věci a snažím se auto poznávat. Konkurenci pochopitelně sledujeme, kluci jsou mladí a draví. Je jasné, že budou dělat všechno pro to, aby nás předjeli. My se naopak budeme snažit udržet je za zády.“

René Dohnal: „Jede se nám dobře, ale pořád se učíme s novým autem. Ještě stále máme drobné problémy s brzdami, na které jsem si stěžoval již v minulém závodě. Toto auto je odlišné, než jsme zvyklí. Jsme hodně rychlí na výjezdu ze zatáček díky turbu, ale zatím nejsem spokojen s brzdami. Letos se soustředíme na rallysprinty.“

Egon Smékal: „První runda byla dobrá, můžu být spokojený. Od začátku jedeme maximum, i když pár vteřinek by se tam našlo. Trať je pěkná, místy rychlá, místy technická. Líbilo se mi, je to klasická Valaška. Pokud jde o počasí, nám by seděl déšť, ale pro každého je to stejné.“

Shakedown

Ohlasy jezdců před startem

Jan Kopecký: „Tratě známe. Taková Choryně je staronová, jel jsem ji snad v roce 2001, kdy jsem začínal. Je hodně rychlá, stejně jako některé další. Pokud jde o Kopřivnici, hodně to tu klouže. Přemýšlíme, jak jízdu zlepšit, aby auto neklouzalo. Na Valašce se najdou nádherné pasáže, pak horší mezi retardéry. Můžeme být ale rádi, že tu vůbec jedeme. Za to všem patří poděkování. Už Bohemka ukázala, že se pojede hodně rychle. Rozhodne každá chyba. Naopak horko se podle mě neprojeví, protože rychlostky nejsou tak dlouhé.“

Ondřej Bisaha: „Valašku jsem měl vždycky nejradši, ale dvě letošní erzety považuju za nejhorší, co jsem kdy viděl. Je to jen rovinka a retardér. Poslední tři roky jsem jezdil v Evropě a tam takové úseky představují výjimku. I když chápu, že je covid a je hrozně těžké udělat soutěž. Na druhou stranu díky bohu, že se vůbec jede. Jen bych si přál, aby soutěž byla klikatá.“

Václav Pech: „Tratě jsou rychlejší, ale jsem rád, že pořadatelé rally vůbec uspořádali, i když v netradičním termínu. Vždycky jsem říkal, že když mě postaví na erzetu v českém mistráku a bude to v období, kdy se to jede, poznám to podle vegetace a počasí. Ale teď si nepřipadá jako na Valašce, ale jako na Bohemce nebo Barumce.

Všichni se mě ptají, jestli se bude opakovat souboj z Bohemky. Musíme si na to počkat. Bohemku beru spíš jako malinké překvapení. Budu se snažit navázat na výkony z Bohemky a uvidíme, jak Škodovka zrychlí. Každopádně od začátku se musí jet naplno.“

Filip Mareš: „Horko mi nevadí, v Itálii bylo ještě o trochu větší. Co se týká trati, hlavně jsem rád, že pořadatel závod v této době připravit. Za to má moje uznání. Jsou tady erzety, co se mi líbí hodně, jsou sportovně kvalitní. Pak jsou tu některé, k nimž mám výhrady. Ale pro všechny to bude stejné. Doufám, že se s tím popereme statečně. Proti minulým létům může letos větší roli hrát Kopřivnice. Je třeba se na ni připravit, protože je jiná než ostatní. Rád bych bojoval o bednu.“

Jan Černý: „Při testu jsme získali hodně poznatků k jízdě i autu. Věřím, že se to všechno podařilo odstranit a tady to bude lepší než na Bohemce. Pokud jde o trať, bohužel ubylo úseků, které se mi líbily, a spíš přibyly a zůstaly ty spojovací. Bude to hodně rychlé, vyhovovat to bude hlavně vozům WRC. Ale nikomu to nenecháme zadarmo. Chleba se může lámat všude, klidně i v Kopřivnici.“

Miroslav Jakeš: „Tratě jsou v pohodě, v tréninku nebyl žádný problém. Možná bude větší teplo, než bývalo, ale Barumka se tady jede v srpnu a nikomu to nevadí. Třeba to bude lepší pro diváky. Pokud jde o naše ambice, chci bojovat o bednu.“

Martin Vlček: „Trošku z trati cítíme úsporná opatření, což na druhou stranu chápeme, protože hlavní hygienik dokáže celou akci ukončit. Jsem doma, jedu pětkrát přes erzetu, abych se tam dostal. Mám ale za to, že mladí kluci nás začnou válcovat. Rozhodující bude hlavně odvaha. Pokud jde o Kopřivnici, musí se přemýšlet nad pneumatikami, protože zdejší agresivní asfalt umí udělat škody. Pneumatiky dostanou zabrat.“

Petr Semerád: „Tratě jsou hezké a velmi náročné, pro mě je to zase něco nového, co jsem ještě nezažil. Vložky jsou hodně rychlé, některé až letecké. Ale těšíme se a neházíme flintu do žita. Specifická je Kopřivnice, která je hodně technická, dá se čekat, že gumy dostanou zabrat. Naštěstí je to na konci sekce, takže by to tak nemuselo vadit.“

Výsledky shakedownu Kowax ValMez Rally

Před soutěží

Po krátké pauze pokračují svým druhým podnikem jak velký, tak i rallysprintový šampionát. Pod názvem Kowax ValMez Rally a Kowax Sprintrally si to o body rozdají promíchaní účastníci obou polí. Kromě toho se v sobotu uskuteční i MČR historiků. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jan Kopecký - Pavel Dresler (Škoda Fabia R5) - Kowax Valašská Rally ValMez 2019
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist