www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství­ Evropy 2022

SOUHRN: Rally Poland opanoval domácí Miko Marczyk

13. června 2022 • 15:30

Po měsíční pauze opět pokračuje mistrovství Evropy v automobilových soutěžích. Posádky se tentokrát vydají na písečné šotolinové tratě v okolí Mazurských jezer, které zkropily v posledních dnech vydatné deště. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Online výsledky - Diskuse k soutěži - Základní informace k Rally Poland

Miko Marczyk - Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia Rally2 Evo) - Rally Poland 2022

Miko Marczyk se Szymonem Gospodarczykem, kteří se v letošní sezóně soustředí na starty ve WRC2 a také v polském šampionátu, opanovali domácí závod mistrovství Evropy - Rally Poland. Na stupně vítězů je doprovodili Švéd Tom Kristensson a Estonec Ken Torn.

Posádky účastnící se mistrovství Evropy se po asfaltových Kanárských ostrovech přesunuly opět na šotolinový povrch, tentokrát na extrémně rychlé písčité rychlostní zkoušky, které měly centrum opět v Mikolajkách. Letošní Evropa nemá tak silné pole pravidelně startujících, start průběžně druhého muže šampionátu Nila Solanse se podařilo vyřešit doslova na poslední chvíli díky pomoci týmu Kowax 2BRally. Indický výrobce pneumatik MRF rozšířil svou podporu i na Javiera Parda a Martinse Seskse. Kromě domácích pilotů byli hosty i Filip Mareš, který se na zpěvněný povrch vrátil po dlouhé době, Tom Kristensson, tradiční účastník pobaltských evropských šotolin Vaidotas Žala či estonský jezdec Priit Koik.

Páteční kvalifikaci vyhrál Nil Solans před Miko Marczykem a překvapením v podobě Adriana Chwietczuka. To po úvodní superspeciálce na závodišti v Mikolajkách se mezi Solanse a Marczyka dokázali vklínit ještě Kristensson a Tempestini. Rozhodovat se však mělo na klasických rychlostních zkouškách, které se odehrávaly na tradičních tratích během soboty a neděle. Během týdne se regionem prohnaly velké bouřky, takže hlavně při seznamovacích jízdách byly některé úseky v hodně špantém stavu. Během závodu samotného se jelo vesměs na suchu.

Od úvodních kilometrů klasických zkoušek se na čele utvořilo duo Solans+Marczyk, které svým pronásledovatelům pomaloučku ujíždělo. Respektive, po desetinkách posléze ujížděl i Solans Marczykovi. Rozhodnutí přinesla závěrečná rychlostní zkouška sobotní etapy. V levé zatáčce poškodil řízení svého Hyundai i20 N Rally2, což jej katapultovalo mimo trať a znamenalo konec veškerých nadějí. Miko Marczyk si pak své vedení pohodlně hlídal a nezbrzdily jej ani problémy s přehřívajícím se motorem po jedné z nedělních zkoušek, kde nabral do přední části vozu hodně šotoliny. Nakonec si připsal cenné vítězství na soutěži, kde byl hlavní postavou na všech propagačních materiálech.

Druhou příčku vybojoval Tom Kristensson se starším Hyundai i20 R5, který tak navázal na dosavadní velmi kvalitní výkony i výsledky na všech odjetých soutěžích. Po smolných soutěžích v úvodu dokázal vybojovat třetí příčku úřadující šampion ERC Junior Ken Torn, který dokázal odrazit nápor Efrena Llareny a hlavně atakem na předposlední rychlostní zkoušce udržel pozici na stupních vítězů. Ani čtvrtá příčka však Llarenu nemusí mrzet, po odstoupení Solanse získal další důležité body v cestě za titulem. O pouhou jednu vteřinu a jednu desetinu za ním skončil Simone Tempestini, který právě tuto vteřin a nejspíš i něco navíc ztratil kvůli defektu na předposlední zkoušce. Pokoušel se aspoň o vítězství na Power Stage, kde dokázal Torna porazit o 0,013 vteřiny. Nakonec je oba přeskočil ještě Vaidotas Žala, který využil své startovní pozice určené pro Power Stage a na mnohem čistší trati porazil své soupeře o tři vteřiny.

Šestou příčku dlouhou dobu držel Adrian Chwietczuk, na poslední rychlostní zkoušce však dostal defekt a propadl se mimo první desítku. Šestý skončil Grzegorz Grzyb, který dokázal udržet za zády sedmého Filipa Mareš a to o pouhé 2,3 vteřiny. O další 2,9 vteřiny pak byl osmý Javier Pardo. První desítku pak uzavřeli Javier Pardo a Norbert Herczig, kterého tížila minutová penalizace za pozdní příjezd do jedné z časových kontrol.

Mimo bodované příčky tentokrát zůstal Simone Campedelli, který ztratil veškeré šance hned na úvodní sobotní zkoušce, když v pomalé pravé zatáčce zapadl do příkopy naplněné vodou a více než 25 minut doloval auto zpět na trať. Mimo trať skončil i Vaidotas Žala, Radoslaw Typa a nebo velice pěkně jednoucí Miklós Csomos, kvůli pneumatikám Hankook startující mimo registrované jezdce.

V kategorii ERC Open se sešly tři vozy, když čtvrtý Victor Cartier odmítl platit poplatek za registraci do ERC1 se slovy, že jsou to vyhozené peníze, za které ve finále stejně nic nedostane. Suverénní vítězství opanoval Martin Sesks, jehož Škoda Fabia R4 byla tentokrát oděna do barev MRF. Na příští domácí závod v Lotyšsku pak připravuje premiéru s vozem kategorie R5. Druhé časy většinou jezdil Alberto Monarri, kvůli vadnému čidlu však odstoupil za cílem úvodní superspeciálky a tak musel využít superally, což k druhému místu dopomohlo Joanu Vinyesovi. Všechny je ale porazil suverén ERC3 Robert Virves, který jezdil časy hned za první desítkou a jednoznačně opanoval svou kategorii před Kasparem Kasarim, Dmitry Feofanovem a Igorem Widlakem.

Napínavý souboj se očekával v ERC4 i ERC4 Junior, nakonec z toho však byly doslova jatka. Hned v úvodu skončil Anthony Fotia kvůli problémům s motorem. Nedařilo se ani jeho týmovým kolegům u Toksportu - Paula Soriu nejdřív zradila poloosa, aby ve finále odstoupil kvůli poruše motoru. Andreu Mabelliniho pak pozlobily poloosy - v sobotu nejdřív levá, v neděli však vystavila definitivní stopku pravá. Kvůli velkým haváriím skončili Ola Nore jun., Alex Español a Nick Loof, který to ze všech pilotů odnesl nejhůř - zlomenými žebry. Doslova o každou desetinu si to o vítězství rozdávali zkušený Francouz Laurent Pellier a finský mladík Toni Herranen. Ještě před poslední zkouškou byl mezi oběma piloty rozdíl pouhých čtyř desetin. Na závěrečné zkoušce však krátce po startu zachyboval Herranen, vylétl mimo trať a ztratil několik vteřin, které rozhodly ve prospěch Pelliera. Na stupně vítězů v obou kategoriích je doprovodil španělský jezdec Óscar Palomo. Na soutěži se objevil i druhý český jezdec Daniel Polášek, který po úvodních problémech se zavěšením dokončil soutěž na desátém místě v hodnocení ERC4 a osmém mezi juniory.

Další soutěží mistrovství Evropy bude za tři týdny další rychlá šotolinová soutěž - lotyšská Rally Liepaja.

Konečné výsledky Rally Poland

- - - - - - - - - - - - - kvalifikace - - - - - - - - - - - - -

Výsledky kvalifikace

- - - - - - - - - - - - - před startem - - - - - - - - - - - - -

Po měsíční pauze opět pokračuje mistrovství Evropy v automobilových soutěžích. Posádky se tentokrát vydají na písečné šotolinové tratě v okolí Mazurských jezer, které zkropily v posledních dnech vydatné deště. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Nikolay Gryazin - Konstantin Aleksandrov (Volkswagen Polo Gti R5) - Rally Poland 2021
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist