www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 10. května 2025, Svátek má Blažena, zítra Svatava |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rally Hungary? Reklama |
MČR v rally 2022"Jsem rád za změny," říká Filip Mareš před HustopečemiNejrychlejším mužem na trati dnešního shakedownu se stal Filip Mareš na Škodě Fabii Rally 2 Evo se startovním číslem 3. S průběžně druhým pilotem celkové klasifikace domácího šampionátu jsme krátce hovořili nejen o nadcházející hustopečské rally. Filipe, všichni víme, že Hustopeče jsou dost specifickou soutěží. V čem jsou podle Tebe největší výzvou? Pokud je tu něco, co dělá zdejší soutěž hodně náročnou, tak to jsou určitě zdejší šotolinové úseky a samozřejmě počasí. Horko je pro většinu posádek společně s tratí největší zdejší výzvou. Pokud jde o samotnou trať, myslím, že se pořadatelům velmi povedla. Osobně jsem velmi rád, že oproti loňsku na ní pozoruji hodně změn. Co si pamatuji, tak je to v porovnání s předchozími ročníky opravdu největší proměna tratí. Na tak malém prostoru, na němž se soutěž koná, to určitě není jednoduché a klobouk dolů před pořadateli, že se jim něco takového podařilo. Těším se tedy na to, že některé úseky pojedeme vůbec poprvé nebo alespoň poprvé v jiném směru. Zrovna těchto změn je docela hodně. Celkově je tedy pro mě tato soutěž dost nová a těším se na to. Zmínil jsi zdejší typická vedra, která občas bývají doslova ubíjející. Jak moc se horko projeví třeba na pneumatikách? S pneumatikami je to tu hodně specifické. Tratě jsou zde hodně zaprášené a teoreticky to má vliv na nižší opotřebení pneumatik, protože to víc klouže, ale samozřejmě je to náročnější na volbu směsi. U tvrdé pak hrozí, že ji nebudete schopní dostatečné zahřát. Horko ale asi dává zabrat nejvíc posádkám. V nehořlavém prádle a s omezenou možností větrání je to opravdu náročné. No a samozřejmě, pokud jde o techniku, tak je to nejvíc znát na motorech. Momentálně vám patří druhé místo v průběžné absolutní klasifikaci šampionátu. Jak jste s tím spokojení? Do letošní sezóny jsme vstoupili podle mě dobře. S novým týmem jsme docela narychlo přijeli na Valašku a i když nebylo všechno na sto procent, udělali jsme maximum možného a podařilo se nám zajet i dobrý výsledek. Pro nás bylo klíčové, že se nám podařilo porazit Honzu Kopeckého. Na Šumavě s Krumlovem se ta ztráta bohužel zase navýšila. Upřímně, nejsme z toho moc moudří. Krumlov byl podle mě jeden z nejlepších závodů co jsem s er-pětkou doma odjel, bez chyby a bez defektu, na rozdíl od Šumavy, a přesto ta ztráta byla vysoká. Je to tedy zase o hledání nějakých maličkostí? Myslím, že pokud jde o přípravu, tak společně s Radkem i kluky na dílně děláme vše na maximum a hledáme detaily, ale stejně se ta 'díra' zvětšila. V tuto chvíli tedy úplně nedokážu říci, zda budeme v Hustopečích tempu Vaška s Honzou stačit. V přípravě jsme se soustředili na svůj výkon a udělali maximum, přijeli jsme hodně dobře připravení a uvidíme, jak blízko se nám podaří být. Samozřejmě, pro nás by bylo krásné porazit oba dva, tedy jak Honzu, tak i Vaška, ale důležitější je porazit Honzu Kopeckého. Myslíš, že rozdíl může být třeba v tom, že Honza s Vaškem jsou ochotni více zariskovat? Těžko říci. Za sebe prostě jedu jak nejlíp umím a nedokážu posoudit, co se v daný moment honí v hlavách ostatních a jestli třeba jedou na větší riziko. Myslím si, že to ale až tak úplně není. Jan Vaškovič, AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|