www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. dubna 2024, Svátek má Vlastislav, zítra Robert

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR v rally 2022

Pech s Uhlem na Bohemii zářili, cíl ale neviděli

13. července 2022 • 10:00

Rallye Bohemia začala letos pro soutěžící posádky rychlostní zkouškou v Sosnové u České Lípy. Okruh, který má Václav Pech jun. v oblibě, byl ale spíše určený plným tribunám diváků, než pro rallyové jezdce. K tomu skutečnému závodění tak došlo až v sobotu během první etapy.

Václav Pech - Petr Uhel (Ford Focus WRC) - Bohemia Rally Mladá Boleslav 2022

„Tratě Rallye Bohemia, patří k tomu nejlepšímu, co u nás v rallye máme, především ty kolem Turnova. Do druhé etapy byla zařazena i nová RZ Zvířetice, která byla z velké části šotolinová. I když na ní byly některé úseky rozbité, po seznamovacích jízdách jsem se právě na tuhle rychlostku těšil. Bylo to prostě něco jiného, kde se muselo již v tréninku myslet hodně dopředu a právě tady jsem čekal, že se bude lámat chleba,“ říká k trati Rallye Bohemia Václav Pech jun.

Posádka EuroOil teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s Fordem Focus WRC vstoupila do soutěže skvěle a opět po naprosto vyrovnaném souboji s Janem Kopeckým dokončila první etapu na vedoucí příčce s těsným náskokem 0,7 vteřiny.

„To znamenalo, že se v neděli vlastně mezi námi začínalo od začátku. Po nočních deštích bylo podle hlášení našich špionů místy ještě vlhko, a ti po poradě s Petrem Uhlem rozhodli, že pojedeme tvrdé suché pneumatiky. Déšť již nehrozil a mokrá místa v letních teplotách rychle vysychala. Když jsem ale viděl, že Honza odjíždí ze servisu na mokrých pneumatikách, dost ve mě hrklo. Byla to úplně opačná volba a bylo jasné, že jeden z nás udělal velkou chybu. Za chvíli se ukázalo, že lépe obuto máme my a hned v úvodní krátké rychlostce jsme si vyjeli náskok 5 vteřin. Ale již v závěru této zkoušky jsem věděl, že něco není v pořádku. Přetrhl se nám řemen k vodní pumpě a začala stoupat teplota. Hned za vložkou jsme s Petrem začali opravovat. Jednalo se o složitější zásah, jen s nářadím co si sebou vezeme a náhradními součástkami, mezi kterými máme i řemen. Museli jsme vymontovat pumpu servořízení a pumpu hydrauliky. Nový řemen se nám povedlo i nasadit.

Bohužel, příčinou prasknutí bylo zadřené ložisko vodící kladky. S tím se na místě nedalo nic dělat. Je to navíc závada u dílu, který jsme preventivně vyměnili po Rallye Hustopeče. Nový díl bohužel z neznámého důvodu nevydržel a nás to připravilo o boj o vítězství na Bohemce,“ smutně vysvětluje důvod odstoupení z prvního místa Václav Pech jun. a s obavami dodává: „Teď nás čeká důkladná kontrola motoru, jestli přehřátím neutrpěl větší škody. To by pro nás byla úplná pohroma.“

www.VaclavPech.cz
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist