www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 9. května 2025, Svátek má Ctibor, zítra Blažena |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rally Hungary? Reklama Nejčtenější články |
MČR v rally 2022Štolfa - Hawel: Úspěšné období závodění s Rovery skončiloOd roku 2016 do roku 2022 startovala posádka Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel (Miroslav Krčmář) v soutěžích Mistrovství ČR v rally historických vozů převážně s vozy značky Rover. Nejdříve s Roverem Metro GTi, pak i se silnějším a robustnějším Roverem 220 GTi. Celkově se 'podkrkonošské rovery' objevily na startu jedenadvaceti soutěží. První období završila posádka mistrovským titulem v kategorii 5, absolutním vítězstvím při Rally Bohemia Historic a čtvrtým místem při Barum Rally Star Zlín v roce 2018. Jindřich Štolfa: „Když se u auta doladil podvozek, fungovalo velice dobře. Nikdy jsme nepomýšleli, že s ním ve výsledkových listinách budeme figurovat tak vysoko. Zvláště, když jsme s touto 'malorážkou' bojovali třeba s vozy Ford Escort a BMW.“ Zdeněk Hawel: „Někteří se autu smáli a nazývali ho 'angličákem'. Ale za volantem s Jindrou jsme získávali vteřiny na své soupeře zejména v technických pasážích nebo na kluzkém povrchu. A že to stálo zato, dokazuje zisk mistrovského titulu.“ Miroslav Krčmář: „Jsem rád, že jsem mohl být u zisku titulu i osobně, vítězství na Bohemce po boku Jindry Štolfy je pro mě nezapomenutelné.“ Mistrovský Rover Metro GTi dnes brázdí úspěšně rychlostní zkoušky soutěží v Českomoravském poháru. Samostatnou kapitolou byl druhý vůz z dílny Miroslava Krčmáře, a to Rover 220 GTi skupiny A. V této de facto tovární specifikaci nikdy oficiálně za továrnu auto nestartovalo a bylo pro tým velkou výzvou vlastnosti takové specifikace vyzkoušet. V roce 2022 s ním dosáhla posádka Štolfa – Hawel na titul vicemistrů kategorie 5. Z dílčích úspěchů pak získali 3. místo při Barum Star rally v roce 2021, druhé při Rally Bohemia historic a třetí při Rally Český Krumlov 2022. Čtyřikrát vyhráli třídu F6. Jindřich Štolfa: „Auto mi padlo hned od začátku do ruky a když jsme ho naučili závodit, bylo s ním krásné svezení.“ Zdeněk Hawel: „Sedět vedle Jindry na rychlostní zkoušce je velký zážitek, tady to navíc umocňoval fakt, že si Jindra s tím autem hodně rozuměl.“ Tým Štolfa Racing tedy stojí před otázkou, co bude v sezóně 2023. „Rozhodně nechceme končit. Pokusíme se sehnat sponzory a nějaký dostupný konkurenceschopný závodní vůz. Pokud se nám toto nepodaří, budeme pokračovat s Jindrovou Škodou 130 L,“ nastiňuje aktuální situaci spolujezdec Zdeněk Hawel a dodává: „Rok od roku se totiž výrazně zvyšuje kvalita i početnost historických vozů. Když jsme s historiky začínali, scházelo se na startu v průměru dvacet, pětadvacet posádek. Dneska se jejich počet téměř zdvojnásobil.“ Miroslav Krčmář: „Po zisku titulu vicemistra jsme došli k závěru, že je to maximum, kterého jsme s Roverem 220 GTi mohli dosáhnout a není motivace se další sezónu snažit o stejný výsledek. Auto ukázalo, že je schopné jet v první desítce absolutně a se zkušenou posádkou jako je Jindra Štolfa a Zdeněk Hawel i v první pětce. Rozhodli jsme se Rover další sezonu neprovozovat a posunout se dál. Účel auto splnilo a Jindra by byl schopen řídit nyní i větší kalibr. Bylo to krásné a úspěšné období.“ Jak již bylo řečeno tým se nevzdává a v případě, že se podaří sehnat dostatek financí na pořízení nového vozu, bude zkušená posádka velmi ráda bojovat opět o přední umístění v absolutním pořadí. Jisté je zatím pouze to, že se v roce 2023 Jindřich Štolfa se Zdeňkem Hawlem objeví v seriálu Mistrovství České republiky historických vozů. Pavel Vydra
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|