www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. června 2024, Svátek má Tamara, zítra Dalibor

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR v rally

SOUHRN: Vítězem Rallye Český Krumlov se stal Dominik Stříteský

19. května 2024 • 15:00

V polovině května pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích tradičně oblíbeným jarním podnikem - Rallye Český Krumlov, která opět rozvinula své zázemí na výstavišti v Českých Budějovicích. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Výsledky Rallye Český Krumlov ON LINE --- Výsledky Rallye Český Krumlov - historic ON LINE --- Základní informace o Rallye Český Krumlov --- Diskuzní fórum k Rallye Český Krumlov

2. etapa

Dominik Stříteský - Jiří Hovorka (Škoda Fabia RS Rally2) - Rallye Český Krumlov 2024

V sobotu 18. května 2024 pokračovala 51. Rallye Český Krumlov svou druhou etapou. Harmonogram závěrečné etapy obsahuje 103 měřených kilometrů, které se odjedou na třech klasických úsecích Malšín, Malonty a Kohout. Mezi sekcemi se soutěžící vrátili na výstaviště v Českých Budějovicích, kde na ně čekala divácká Super RZ a zastávka u jejich mechaniků. Letošní Rallye Český Krumlov je zařazena do FIA European Rally Trophy a Mistrovství ČR v rally. Závodní auta z let minulých odstartovala v rámci Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Předpověď počasí v okolí Českého Krumlova předpovídala polojasnou oblohu, nebyla vyloučena lokální přeháňka.

Po vyjetí z uzavřeného parkoviště na českobudějovickém výstavišti se účastníci vydali na první měřený test, kterým byl Malšín. Desetikilometrovou rychlostní zkoušku vyhrál Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2 a potvrdil, že včerejší vyhraná etapa nebyla náhodou. Za ním se seřadily Václav Pech a Erik Cais. Jan Kopecký dorazil do cíle Malšína až jako čtvrtý nejrychlejší. Malšín byl posledním testem pro posádku Fridrich – Kreslová, protože u jejich Alfy Romeo 147 došlo k poruše poloosy.

Malonty. Není asi fanouška rally, který by neznal tuto obec a legendární rychlostní zkoušku, která obcí prochází. Na Malontech se často rozhodovalo o výsledcích celého závodu, protože „kdo tady zaspal, tak ztrátu již nedohnal“. Letošní podoba této erzety měla 26,15 měřených kilometrů. Václav Pech s Petrem Uhlem, startující s Fordem Focus WRC, zaveleli k útoku a zajeli na Malontech nejrychleji. Jejich náskok po šestadvaceti kilometrech byl 7,8 sekundy. V průběžném celkovém pořadí to pro ně znamenalo posun na bronzovou pozici. Druhý nejrychlejší čas na nejdelším testu 51. Rallye Český Krumlov zajel Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2 a navýšil svůj náskok na čele soutěže na 5,8 sekundy. Nedaleko Cetvin se mimo trať nedobrovolně podívali domácí David Soldát s Janem Winzigem, ale pokračovali dále. Defekt postihl i Škodu Fabia R5 Roberta Hordossy a po Malontech musel odstoupit kvůli poruše serva Jan Procházka.

Třetím dnešním klasickým úsekem byl téměř čtrnáct kilometrů dlouhý Kohout. I na něm zajel nejrychlejší čas Václav Pech a znamenalo to posun opět o jednu příčku výše, tedy na průběžnou stříbrnou příčku. Dosud vedoucí Dominik Stříteský zajel i na Kohoutu druhý nejrychlejší čas. Průběžné vedení v soutěži udržel, ale již jen o 3,9 sekundy. Třetí čas zajel Jan Kopecký a stejná pozice mu patřila i v průběžném pořadí, protože jej přeskočil Pech. Českobudějovický Václav Šejda byl na Kohoutu mimo trať. Po rychlostní zkoušce musel ze závodu odstoupit Stanislav Musil, kvůli poruše turba Toyoty Yaris GR.

Divácká CB Auto Rallye Aréna v Českých Budějovicích, ač se jela v rámci 51. Rallye Český Krumlov již potřetí, dosud nepoznala jiného vítěze než Filipa Mareše. Ve spojení s novou Toyotou GR Yaris Rally2 se Filip Mareš stál králem divácké super rychlostní zkoušky. Václav Pech ztratil na Marešovu Toyotu pouhé tři desetiny vteřiny. Pro souboj na čele bylo důležité, jaký čas zajede průběžně vedoucí Dominik Stříteský. Ani na Výstavišti na svého pronásledovatele neztratil a Pech stáhl náskok v průběžném vedení na 2,8 sekundy. Průjezd touto rychlostní zkouškou na dalších pozicích v „top ten“ nic nezměnil.

Do cíle 51. Rallye Český Krumlov zbývalo posledních padesát kilometrů na třech měřených úsecích. Prvním byl opakovaný průjezd rychlostní zkouškou Malšín, kterou vyhrál Jan Kopecký. Pouhých 0,9 sekundy ztráty zaznamenal v cíli druhý Erik Cais. Pouhou desetinu sekundy ztratil na druhého Caise Václav Pech. Čtvrtý dojel Dominik Stříteský. Z pohledu dění na průběžném čele soutěže to znamenalo, že časový rozdíl mezi vedoucí dvojicí Stříteský a Pech se zmenšil na 2,3 sekundy. V top ten si průběžné pozice vzájemně vyměnili Věroslav Cvrček, který přeskočil Tomáše Engeho.

Legenda jménem Malonty letošní Rallye Český Krumlov nerozhodla, ale určitě přispěla ke zdramatizování finále soutěže. Nejrychleji tuto rychlostní zkoušku zajel Jan Kopecký se Škodou Fabia RS Rally2. Oproti prvnímu průjezdu Malonty se Jan Kopecký zlepšil o neuvěřitelných 25 sekund. Václav Pech protnul fotobuňku ve druhém nejrychlejším čase, ale ztratil na Jana Kopeckého 3,5 sekundy. Třetí nejrychlejší čas patřil Eriku Caisovi, který ztratil na Pecha 0,9 sekundy. Čtvrtý čas, ale s nejmenší možnou ztrátou předchozího Caise zajel Dominik Stříteský. V průběžném pořadí tak i nadále na čele zůstal Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2. Pouhých 1,3 sekundy ztrácel průběžně druhý Václav Pech s Fordem Focus WRC. Nicotných 0,7 sekundy ztráty na druhého Pecha měl zkušený mazák Jan Kopecký, který je rekordmanem jihočeské soutěže, protože zde vyhrál již osmkrát. Rozhodnout měla poslední rychlostní zkouška, kterou byl Kohout. David Soldát pilotující Škodu Fabia R5 dělal v rychlém úseku nad Rychnovem se svou Škodou Fabia R5 piruetu, ale pokračoval dále. Posledním měřeným testem pro Roberta Hordossy a jeho Škodu Fabia R5 byly Malonty, protože u vozu došlo k poruše převodovky.

Závěrečnou rychlostní zkouškou byl druhý průjezd Kohoutem. Nejrychleji poslední měřený test zajel Václav Pech s Fordem Focus WRC. Druhý nejrychlejší čas zaznamenal Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2 a stal se tak absolutním vítězem 51. Rallye Český Krumlov. Třetí dojel Jan Kopecký se Škodou Fabia RS Rally2. Na Kohoutu havarovali Tomáš Enge s Lucií Engovou. Novotou zářící Toyota GR Yaris Rally2 skončila v lese mezi stromy. Po této havárii byla rychlostní zkouška přerušena a následně zrušena.

V hodnocení FIA European Rally Trophy a Mistrovství ČR v rally zvítězil již zmiňovaný Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou. Na druhém místě v rámci těchto šampionátů byl hodnocen Jan Kopecký s Janem Hlouškem a na třetím místě se umístili Filip Mareš s Radovanem Buchou, když přeskočili v pořadí Erika Caise, který měl defekt. Vítězem Autoklub Rally Challenge se stali Václav Pech s Petrem Uhlem.

Konečné výsledky Rallye Český Krumlov

V Českém Krumlově soutěžily i historické vozy. Systémem start – cíl zvítězil Vlastimil Neumann s Martinem Hlavatým s Mitsubishi Lancer EVO III. Druhému v pořadí historických vozidel Liboru Kotrmonovi, kterého navigovala Veronika Teplá, ujeli o 3 minuty a 26,8 sekundy. Na bronzové příčce byly hodnoceni loňští vítězové Martin Knížek s Petrem Šleglem. Ještě před první sobotní rychlostní zkouškou odstoupili domácí Jan Schmied s Tomášem Lovčíkem a Vladimír Berger s Pavlem Ryšánkem. Malonty znamenaly „stopku“ pro Karla Horčíka a Tomáše Klokočníka jun. Pro poruchu motoru Fordu Escort RS 1600 na druhých Malontech skončila ze třetího průběžného místa „domácí¨“ posádka Jindřich Štolfa a Zdeněk Hawel. Poslední rychlostní zkouška byla i pro historické vozy zrušena.

Konečné výsledky Rallye Český Krumlov - historic

1. etapa

Dnes odpoledne odstartoval již 51. ročník Rallye Český Krumlov. „Ostrý“ program jihočeské soutěže zahájily v CB Auto Rallye Aréně na českobudějovickém Výstavišti historické vozy, startující v rámci XVI. Rallye Legendy Show. Letošní ročník Rallye Český Krumlov je opět zařazen do FIA European Rally Trophy a Mistrovství ČR v rally. Závodní auta z let minulých odstartovala v rámci Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů. Letošní novinkou je Autoklub Rally Challenge, které se účastní vozidla s platnou homologací FIA upravená podle národních předpisů či vozidla s národní homologací nebo s prošlou homologací více jak osm let.

Po absolvování divácké Super rychlostní zkoušky na Výstavišti v Českých Budějovicích, na které byl nejrychlejší Filip Mareš, se soutěžní posádky vydaly do Jelení zahrady, která se nachází pod českokrumlovským zámkem. Čekala tu na ně startovní rampa, po které následoval průjezd historickým centrem Českého Krumlova, které je zapsáno na Seznamu světového dědictví UNESCO. Závodní vozy, ač se pohybovaly v klidném tempu, byly zajímavým zpestřením nejen pro návštěvníky a turisty tohoto nádherného jihočeského města. Přímo na náměstí Svornosti byla situována průjezdní kontrola. V Jelení zahradě spousta jezdců nebo spolujezdců studovala meteorologické radary na svých mobilech, protože obloha se škaredě zatáhla.

Úvodní etapa 51. Rallye Český Krumlov obsahovala celkem 64 měřených kilometrů, které se odjely na třech klasických úsecích a na okruhové Super RZ v Českých Budějovicích. Rožmitál musel být oproti minulému ročníku kvůli poškozenému mostku zkrácen o více jak pět kilometrů. Ani toto zkrácení však na sportovní hodnotě měřeného testu nic neubralo a soutěžící si užili množství náročných zatáček a horizontů. Druhým měřeným testem byl Citajl, který se jel v identické podobě jako loni. Posledním úsekem byl legendární Ján. U něj došlo ke změně hned po startu na diváckém místě v Blansku. Soutěžní speciály objely celý ostrůvek na návsi obce, přihlížejícím divákům tak vznikla možnost vidět z jednoho místa hned čtyři prudké zatáčky s následným odjezdem. Všechny páteční rychlostní zkoušky absolvovaly posádky dvakrát.

Nejrychlejší čas na prvním průjezdu Rožmitálu zaznamenal Jan Kopecký a naznačil, že i letos to s obhajobou vítězství myslí vážně. Dílčí vítězství ho posunulo na průběžné čelo závodu. Druhý nejrychlejší čas zajel Dominik Stříteský, třetí dorazil Adam Březík. Nejrychlejší trojice na druhé erzetě pilotuje Škody Fabie RS Rally2. Rožmitál znamenal stopku pro domácího Jiřího Sojku, který premiérově představil exotický Ford Puma Kit Car. Zastavila jej porucha převodovky. Miroslava Čabaje a Josefa Mandause postihly defekty, David Tomek měl problémy s poloosou své Fabie Rally2 Evo.

Devítikilometrová rychlostní zkouška Citajl sedla Václavu Pechovi s Fordem Focus WRC. Jenže plzeňský jezdec nestihl včas časovou kontrolu před tímto měřeným úsekem, za což obdržel penalizaci deseti sekund. Penalizace znamenala propad na páté průběžné místo. Druhý dojel Filip Mareš, který na 51. Rallye Český Krumlov představil novinku Toyotu GR Yaris Rally2. Rychlý čas na Citajlu ho posunul o jednu příčku výše v průběžném pořadí. Erik Cais, který jede českokrumlovskou soutěž vůbec poprvé, zajel na Citajlu třetí čas. Problémy s řazením Škody Fabia RS Rally2 postihly Adama Březíka, což vedlo k propadu ve výsledkové listině. Podobně na tom byl i David Tomek, u kterého pokračovaly problémy s poloosou jeho Fabie Rally2 Evo. Po této rychlostní zkoušce odstoupil kvůli technické závadě brzd Michal Kraml.

Nejdelší dnešní rychlostní zkouškou byl divácky oblíbený Ján. Téměř čtrnáct kilometrů proletěl nejrychleji opět Václav Pech. Pouhou půl vteřinu „dostal“ Jan Kopecký, další vteřinu Dominik Stříteský, ale ten se v průběžném pořadí posunul na průběžně stříbrnou příčku. Za sebe odsunul Filipa Mareše, který na Jánu zajel až sedmý nejrychlejší čas. Problémy s poloosou stále trápily Davida Tomka. Problémy s řazením Alfy Romeo zpomalily Jakuba Fridricha, test dokončil s výraznou časovou ztrátou.

Riziku, že na rychlostní zkoušce mezi obrubníky se dá více ztratit než získat, nedbal Filip Mareš a vyhrál i opakovaný průjezd Super RZ v CB Auto Rallye Aréně na výstavišti v Českých Budějovicích. Druhý dojel Dominik Stříteský a třetí Adam Březík. Až pátý nejrychlejší čas zajel průběžně vedoucí Jan Kopecký, ale nijak to jeho průběžné vedení neohrozilo. Kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou vedl Ján Kundlák s Opel Corsou Rally4. V závěsu za ním se držel René Dohnal, startující s francouzským Peugeotem 208 Rally4 a třetí je Filip Ocelka na stejném voze.

Po půlhodinové servisní zastávce u svých mechaniků se posádky vydaly vstříc opakovaným průjezdům pátečních klasických rychlostních zkoušek. Ztížit (již tak obtížné) podmínky na tratích rychlostních zkoušek českokrumlovské rallye jim měla rychle přicházející noc.

Erik Cais, který jede Rallye Český Krumlov poprvé v životě, zajel nejrychleji druhý průjezd rychlostní zkouškou Rožmitál. Hned za ním dojeli Dominik Stříteský a Adam Březík. Na průběžném pořadí se nic nezměnilo. Ze soutěže odstoupil kvůli technické závadě (poloosa) Karel Trněný.

Drama se událo před startem opakovaného průjezdu rychlostní zkouškou Citajl. Škodu Fabia Rally2 Evo Davida Tomka zachvátil požár. Zřejmě za pomoci přijíždějících posádek se ale oheň podařilo uhasit. Citajl zajel nejrychleji Dominik Stříteský, který se při loňském ročníku Rallye Český Krumlov zviditelnil „kolostřešní“ situací na skoku U Zikeše. Svým nejrychlejším časem se dotáhl na vedoucího Jana Kopeckého a po sedmi rychlostních zkouškách měli shodný čas! Druhým nejrychlejším časem se blýskl Erik Cais a posunul se na bronzovou průběžnou příčku. Filipa Mareše odsunul na bramborovou pozici.

Erik Cais vyhrál i poslední páteční rychlostní zkoušku, kterou byl opakovaný průjezd Jánem. Filip Mareš s Toyotou GR Yaris Rally2 byl druhý nejrychlejší. Dominik Stříteský, ač zajel „až třetí“ nejrychlejší čas, se s náskokem 0,8 sekundy stal vítězem úvodní etapy 51. Rallye Český Krumlov. Jan Kopecký s Janem Hlouškem dokončili páteční etapu na druhém místě. Erik Cais, kterého naviguje Petr Těšínský, se při své premiéře v Krumlově zapsal výborným třetím místem v etapě. Filip Mareš dokončil etapu na čtvrtém místě, Václav Pech na pátém. Po problémech s řazením se postupně výš posouvá i Adam Březík. Šesté místo je dobrou výchozí pozicí po sobotní etapu. První pětice jezdců je naskládána do necelých patnácti vteřin.

---

V kategorii historických vozidel byl po páté rychlostní zkoušce s téměř minutovým náskokem na čele Vlastimil Neumann se silnou čtyřkolkou Mitsubishi Lancer EVO III. Výkonově podobný Ford Escort RS Cosworth Libora Kotrmona byl na průběžně druhém místě. Na bronzové příčce byl zástupce domácího ČK motorsportu, legenda české rally – Jindřich Štolfa s dalším Fordem Escort. Jeho Escort ale nemá turbo a pohání ho jen jedna (zadní) náprava. Jindřich Štolfa se musel mít na pozoru, protože s devíti vteřinami ztráty za ním byla další silná čtyřkolka Subaru Impreza 555 bratří Jurečkových. Po druhé rychlostní zkoušce musel odstoupit Jiří Petrášek s Opel Ascona B.

V rámci Autoklubu MČR v historické rally měla páteční etapa jasného favorita. Na všech osmi rychlostních zkouškách byl nerychlejší Vlastimil Neumann, kterého naviguje Martin Hlavatý. Mitsubishi Lancer EVO III, se kterým tato dvojice závodí, si postupně na čele závodu vybudovala náskok dvě minuty a 14,5 sekundy. Druhá příčka po úvodní etapě 51. Rallye Český Krumlov patřila Liboru Kotrmonovi, kterému rozpis čte Veronika Teplá. Třetí místo patřilo Jindřichu Štolfovi, který startuje se Zdeňkem Hawlem na Fordu Escort RS 1600. Ti ztratili na vítězného Neumanna dvě minuty a 44,4 sekundy.

- - - - - - - - - - - - - - Shakedown - - - - - - - - - - - - - -

Výsledky shakedownu Rallye Český Krumlov

Výsledky shakedownu Rallye Český Krumlov - historic

Před startem

V polovině května pokračuje mistrovství České republiky v automobilových soutěžích tradičně oblíbeným jarním podnikem - Rallye Český Krumlov, která opět rozvinula své zázemí na výstavišti v Českých Budějovicích. Průběh soutěže můžete sledovat ŽIVĚ společně se serverem AutoSport.CZ.

Jan Kopecký - Jan Hloušek (Škoda Fabia RS Rally2) - Rallye Český Krumlov 2023
Dalibor Benych ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist