www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2006Do Příbrami či na Lieben?Zajímavou alternativu blížící se příbramské Fuchs Oil Rally nabídne o nadcházejícím víkendu předposlední podnik seriálu Austrian Rallye Challenge, kterým bude jubilejní desátý ročník populární Herbst Rallye Lieben. Soutěž, konající se nedaleko česko – rakouských hranic, si na nezájem soutěžních posádek stěžovat rozhodně nemusí. Svůj zájem o start na ní projevilo 86 dvojic ze čtyř států Evropy, které dohromady tvoří velmi nabité startovní pole. Letošní ročník šampionátu rakouské challenge již pomalu spěje ke svému konci. Jaký byl? Především přinesl několik zajímavých oživení. Vedle tradičních zastávek, kterými byly soutěže v Mühlviertelu či Brucku, se teprve potřetí závodilo v okolí Weissenbachu na skvěle připravené Triestingtal Rallye, jež soutěžící zavedla na nádherné šotolinové rychlostní zkoušky, které jsou možná vůbec tím nejhezčím, co lze na území Rakouska najít. Nový náboj s sebou přineslo i premiérové zařazení Pölstal Rallye a tišnovské Eurostroj rally, na jejíž start se sice postavilo jen dvanáct rakouských posádek, nabídla však zajímavé srovnání kvalit české a rakouské „druhé ligy“. Vedle těchto novinek však má rakouská challenge i svá specifika a tradice, které zůstaly v letošním roce zachovány. Patří sem především složení závěru sezóny, které je již neodmyslitelně spjato s trojicí podniků. Jedná se o zářijovou Niederbayern Rallye, kde souběžně s podnikem challenge probíhá i závod německého seriálu, Herbst Rallye v okolí Liebenu, která se tradičně koná na přelomu září s říjnem, a celý seriál pravidelně uzavírá, také u nás velmi populární, Waldviertel Rallye, jež se zároveň stará i o definitivní tečku za prvoligovým rakouským šampionátem. Letošní sezónou zatím prochází jako nůž máslem 32letý Wolfgang Schmollngruber, jezdící na skvěle připravované Mazdě 323 GT-R. Úvodní Triestingtal Rallye mu dokonale sedla, byl z účastníků challenge nejrychlejší a navíc vybojoval v tvrdé konkurenci velmi cenné čtvrté místo absolutně. Na druhé soutěži v Tišnově sice naznačil, že s asfaltem zatím není příliš velký kamarád, i přes opatrnější začátek se ale v závěru dokázal opět prosadit na první místo. Šňůru prvenství prodloužil o necelé dva měsíce později při Pölstal Rallye a vítězstvím skončil také jeho start na domácí soutěži v Mühlviertelu, po čtyřech soutěžích seriálu se tak mohl vyhřívat na čele tabulky s komfortním náskokem. Na následujících dvou soutěžích, konajících se na pozemcích hraběte Harracha a v sousedním Německu, mu už sice pšenka nekvetla, přesto si dokázal udržet více než osmnácti bodový náskok na své nejbližší pronásledovatele. Druhý v tabulce je zatím Wilfried Ohrfandl na „áčkovém“ Opelu Astra, který trpělivě sbírá body, na potrápení Schmollngrubera v cestě za prvenstvím však kvůli zastaralé technice myslet nemůže. Třetí pozici si drží Hans Zwickl na Hondě Civic Type R třídy N3, v závěru sezóny si však bude muset ještě dávat obrovský pozor na Philippa Manharta s Peugeotem 306 a Josefa Schrotta na nádherné Lancii Delta, kteří na předešlých soutěžích naznačili svoji rychlost a určitě ještě neřekli poslední slovo. Teď již ale pojďme ke startovní listině Herbst Rallye. Startovní číslo 1 dostal od pořadatelů Mario Saibel, vedle kterého se na sedadlo spolujezdce posadí exmistr světa a bývalý spolujezdec Manfreda Stohla Peter Müller. Tato dvojice se sice tentokrát nepředstaví se svým tradičním lancerem osmé evoluce, i s vozem o tři generace starším, který patří do skupiny A, však budou patřit mezi nejžhavější kandidáty na vítězství. Jak by také ne. Vždyť právě Saibel loni na Liebenu nenašel přemožitele a zdejší technické tratě mu dokonale svědčí. S podobným vozem vyrukuje i další rakouský pilot Richard Lietz, zbylí účastníci třídy A8 naopak sázejí na modernější evoluce značky Mitsubishi. S šestkou na dveřích svého „Evo šestkového“ lanceru se na trať vydá Eddy Schlager, který bude hájit barvy naší republiky, velmi tvrdým konkurentem bude pro své soupeře i ex-okruhový pilot Toto Wolff na Mitsubishi Evo 8, jenž má letos za sebou několik slušných výsledků v rakouském mistrovství. Největším překvapením je start zkušeného Martina Zellhofera, který sice loni pověsil přilbu na hřebík, nepohrdl však možností znovu obléci závodní kombinézu a premiérově vyzkoušet Suzuki Ignis S1600, kterou pro něj do Rakouska přiveze zlínský tým JM Engineering. Do elitní skupiny je nutné počítat i některé piloty historiků. S Audi Quattro potěší diváky Christof Klausner a Christian Hofecker, nádherné Porsche 911 vytáhne do boje Christian Rosner a zapomínat nemůžeme ani na populární vůz Ford Escort RS 2000, za jehož volantem se objeví dravý Oskar Hebenstreit. Lahůdek je však ve startovním poli hned několik… X. ročník Herbst Rallye odstartuje v sobotu v 8 hodin ráno ze startovní rampy, umístěné v těsné blízkosti zámku Lieben. Na posádky čeká 320 km dlouhá trať, protkaná osmi náročnými rychlostními zkouškami, jejichž společným znakem je technický charakter. Soutěž v sobotu vyvrcholí populární okruhovou zkouškou, kde posádky najezdí zhruba třicet kilometrů, a pojede se dvakrát. Cílová rampa znovu ožije v 17:50 hodin, kdy je očekávána první posádka, jež si nejlépe poradila se 140 kilometry rychlostních zkoušek. Více informací o Rallye Lieben je k dispozici na oficiální internetové adrese www.herbstrallye.com. Jiří Dokulil
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|