www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2006Rexteam na Rallye de LuxembourgDalším zahraničním startem Rexteamu Besedice byla ve dnech 29. 9. – 30. 9. 2006 Rallye de Luxembourg. S naším vozem Škoda Octavia WRC Evo III jela tento závod zkušená belgická posádka Jean Pierre van de Wauwer – Camil Heintz. Dle standartního harmonogramu by se naše týmová minikolona (2x Iveco a vlek s ostrým autem) ve čtvrtek 28. 9. v odpoledních hodinách už blížila Lucembursku, ale v plánu ještě figurovala sponzorská akce týmu SVC motorsport Náchod, za který s naším vozem pravidelně úspěšně startuje na domácích tratích Leoš Flídr. Odjezd na cestu dlouhou zhruba 1000 km jsme tedy naplánovali hned po jejím skončení s tím, že pojedeme přes noc ze čtvrtku na pátek. Asi v páté jízdě se zástupci sponzorů týmu bohužel nastala obrovská komplikace. Leoš se s vozem v poslední zátáčce tohoto okruhu smýkl v malé rychlosti po vyházených nečistotách a klasickým stylem panna – orel převrátil auto přes střechu zpět na kola. V prvních chvílích nám rozhodně nebylo do smíchu, nikomu se však nic nestalo a také škody na voze nebyly zásadní. Prvotní prohlídkou bylo zjištěno, ža podvozek i agregáty nejeví žádné známky poškození, ochranný rám také vydržel. Odnesla to pomačkaná střecha a blatníky a rozbité čelní sklo. Okamžitě poté jsme rozhodli o dalších krocích (inspirací budiž Subaru WRT, někdy tam nová auta stavějí přes noc). První část týmu se přesunula do klempírny Autocentra Leoše Flídra, ihned se začalo pracovat na poškozených částech vozu. Druhá část týmu okamžitě vyrazila z Besedic s lakýrnickou bruskou, stříkací pistolí, barvou a dalšími nezbytnostmi potřebnými k opravě auta. V půlnoci bylo vše hotovo, barva mírně zavadlá, naložili jsme Octavii WRC na vlek a vyrazili směr Lucembursko. Hranice v Rozvadově jsme přejížděli v 04:00, ve 14:00 jsme „už“ byli v Luxemborgu. Následoval přesun do centra rallye a postavení servisního zázemí. Před technickou přejímkou mechanici, kterým už viditelně docházely síly, demontovali přední nápravu a převodovku, a provedli kontrolu spojky. Chtěli jsme vyloučit jakékoli riziko poškození ze čtvrtečního karambolu. Technická přejímka proběhla hladce, následovala krátká jízdní zkouška, a pro jistotu ješte jedna statická kontrola vozu, která potvrdila bezchybný stav. V 18:00 rally odstartovala. Páteční dvě RZ absolvovala naše posádka bez problémů, jezdec byl vlastnostmi vozidla a tím i svojí jízdou nadšen. Velice nás to potěšilo a dodalo sil do večerního servisu (začázek až po dvaadvacáté hodině), kdy už jsme toho měli opravdu dost úplně všichni. Technika fungovala, provedli jsme pouze běžné úkony a konečně následoval vytoužený spánek. Další den ráno nastupoval jezdec Octavie WRC do druhé etapy jako první, s náskokem 25 s, který s každou rychlostní zkouškou dále zvyšoval. Tak to pokračovalo až do „osudové“ RZ 7. Byla to okruhová rychlostka, kde každá posádka měla odjet dvě kola a poté odbočit do cíle RZ. Náš jezdec však do cíle odbočil již po prvním okruhu a když si to uvědomil, nestihl už zastavit před cílovou fotobuňkou. Teprve za ní se otočil a vydal se do druhého kola. Tím však porušil pravidla, zastavil mezi cílem RZ a stopkou a jel proti směru RZ. Před posledními třemi rychlostními zkouškami tak následovalo nekompromisní, ale nezpochybnitelné vyloučení z prvního místa s náskokem 1:26 s. Naše zklamání bylo samozřejmě velké, zvlášť po tak vyčerpávající anabázi na začátku rallye. Jezdec však jako správný chlap přiznal svoji naprosto zbytečnou chybu, protože spolujezdec mu průjezd do dalšího kola přečetl správně. Dle jeho slov se mu nikdy v jeho bohaté třicetileté!!! závodnické kariéře nic podobného nestalo. Vůz fungoval bez sebemenších problémů. O to víc v šoku byli oba belgičané, když jsme jim barvitě líčili, jak vypadalo auto ve čtvrtek odpoledne, a co závodu předcházelo. Měli výrazně protažené obličeje a nechtěli tomu vůbec věřit. Ujistili jsme je, že bychom něco podobného neradi znovu absolvovali. V tomto týdnu proběhla repase převodovky a kontrola celého vozu. O víkendu uvidíte naši Octavii WRC v okolí Příbrami. Za volantem tradičně Leoš Flídr, naviguje také tradičně Bohumil Ehl. Držíme palce! Rexteam Besedice
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|