www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 5. srpna 2025, Svátek má Kristián, zítra Oldřiška

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2007

Jak to bude s bodováním rally v letošním roce? (update)

21. ledna 2007 • 19:55

Podle posledních informací přímo z Monte Carla, nakonec nebyl schválen nový systém, dle kterého měly být body rozdělovány za každou etapu a v platnosti tak zůstal starý systém SuperRally.

Matthew Wilson je mistrem ve využívání systému SuperRally. Vloni jej použil více než třicetkrát.

Pokud jezdec nedojede v etapě jen jeden test, tak dostane penalizcaci hned deset minut. Pokud pak posádka nedokončí v jedné etapě například tři RZ, pak dostane za první nedokončený test 10 minut, za druhý nedostane žádnou penalizaci a za každý další pak obdrží pět minut. Celkově tedy zůstává systém stejný, jako vloni, jen je rozdíl v tom, že pokud pilot nedokončí v etapě pouze jeden test, dostane místo pěti minut, penalizaci deset.

Tento systém je schválený jen pro mistrovství světa. Bodovat v cíli se pak bude prvních osm jezdců a nebude záležet na tom, zda využili systému SuperRally, či nikoliv.

Světová motoristická federace FIA se totiž obávala situace, že by do cíle dojížděla jen méně než polovina posádek, a tak raději ustoupila a zvolila tento systém. Jen mírně přitvrdila v penalizacích...

Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
21.01.2007 21:37
Ramon
no možná se dočkáme i smysluplných předpisů...
21.01.2007 19:06
John - moderátor
Auto musí být v UP nejpozději 4 hodiny před startem další etapy, nestačí tedy už jen hodina. Týká se pravidel MS, podotýkám.
21.01.2007 18:55
Pluto - moderátor
Jakým způsobem se přitvrdilo u soukromníků?
21.01.2007 16:55
John - moderátor
Je to logický krok proti taktizování v rámci Superally. Pokud měl třeba někdo ve druhé etapě hodně rozbité auto, tak si klidně mohl nechat dát 5 minut a vybodnout se na poslední RZ dne, ale měl dvě a půl hodiny na opravu místo 45 minut a teoreticky si nemusel až tak moc pohoršit. Deset minut už je jiné kafe. A pokud jde o čas na opravu v rámci Superally, přitvrdilo se i u soukromníků.
21.01.2007 15:21
Ramon
jj mě to přijde taky vcelku rozumný, rozhodně lepší než všechna ostatní navrhovaná řešení
21.01.2007 14:48
Breaky
Mě to nepřijde špatný. Akorát poslední rz dne se nepojedou na krev.
21.01.2007 14:46
Vicky
To bude teda pekny chaos. Cim slozitejsi pravidlo, tim pro FIA lepsi...
21.01.2007 12:45
Ricardo - moderátor
Pokud jezdec nedojede v etapě jen jeden test, tak dostane penalizcaci hned deset minut. Pokud pak posádka nedokončí v jedné etapě například tři RZ, pak dostane za první nedokončený test 10 minut, za druhý nedostane žádnou penalizaci a za každý další pak obdrží pět minut. Celkově tedy zůstává systém stejný, jako vloni, jen je rozdíl v tom, že pokud pilot nedokončí v etapě pouze jeden test, dostane místo pěti minut, penalizaci deset.
21.01.2007 12:44
Ricardo - moderátor
FIA
3.5.4.3 For all crews which restart a time penalty will
be applied. This time penalty will be added to the
fastest time of the drivers’ priority group (P1, P2, P3)
for each missed stage, which shall include the special
stage or Super Special Stage on which the crew has
retired.

For non-priority drivers, this time penalty will be added
to the fastest time achieved in its class. Should
retirement occur after the last special stage or Super
Special Stage, the crew will nonetheless be deemed
to have missed that last special stage or Super
Special Stage.

This time penalty will be as follows:

First special stage or super special stage missed:10
Minutes

For the second stage missed:No time penalty

From the third stage missed onwards: 5 minutes
21.01.2007 11:25
Ramon
děkujem za informace Ricardo, jsem zvědavej na vyjádření od FIA...
toplist