www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství Evropy + IRC 2007

Komu může vadit IRC?

30. ledna 2007 • 09:30

V jednom ze včerejších článků jsme vás informovali o výhradách Davida Richardse vůči novému mezinárodnímu seriálu automobilových soutěží – Intercontinental Rally Challenge. Pojďme se podívat na to, co vlastně může být příčinou této nevole.

Richards jako majoritní podílník společnosti ISC, která je vlastníkem mediálních práv na soutěže seriálu mistrovství světa FIA v rally, kritizoval fakt, že vozy kategorie Super 2000, které pojedou v IRC, jsou dražší než auta skupiny N a náklady na jejich pořízení jsou o hodně vyšší, než se předpokládalo.

David Richards se však chová v této situaci stejně jako čeští politici. Jaksi mimochodem totiž zároveň zapomíná na skutečnost, že stejné potíže provází kategorii, kterou v MS zastřešuje právě ISC, tedy juniorský šampionát. Původní maximální cena vozu kategorie Super 1600, která neměla přesáhnout 150.000,- Euro, je totiž na hony vzdálena realitě. Paradoxem tak nakonec je, že prodejní (tedy skutečná) cena vozu S1600 a S2000, který je však bezesporu kvalitnějším sportovním nářadím, může být téměř identická!

Je jasné, že IRC by se na základě výše uvedeného mohl dokonce stát přímou či nepřímou konkurencí pro juniorský šampionát, a to se logicky nemůže líbit společnosti ISC. Díky tomu, že vítěz juniorského šampionátu již nebude mistrem světa, ztrácí tento seriál podstatnou část svého lesku, i když to samozřejmě nikterak nesnižuje jeho sportovní úroveň.

Nesmíme zapomenout ani na to, že za seriálem IRC stojí silný mediální partner, tedy Eurosport. Pro něj může být IRC 'odvetou' vůči ISC kvůli tomu, že sestřihy z MS může vysílat až hodně pozdě a tím pádem má nižší sledovanost i příjmy z reklamy. Nový seriál s dostatečným prostorem, pokud bude solidně obsazený, může být komerčně hodně zajímavý a o to jde 'až' v první řadě. A zejména to se Davidu Richardsovi určitě nelíbí.

Větší vysílací prostor na oblíbeném satelitním kanále pak může být přínosem i pro samotné soutěžící a špičkové týmy, kterým může tento fakt usnadnit pozici při vyjednávání se sponzory, potažmo dokonce i se samotnými automobilkami. O tom koneckonců vypovídá zájem hned několika výrobců, kteří se hodlají prezentovat s vozy S2000 přes privátní týmy.

Celá věc může mít ve finále paradoxně i pozitivní dopad. Díky tomu, že v IRC budou 'tahouny' vozy kategorie Super 2000, mohli by David Richards a ISC vyvíjet tlak na FIA i automobilky k dalšímu pokračování či zachování kategorie WRC. Jinak by se totiž smazal rozdíl mezi MS a IRC a za stávajících podmínek by měl navrch s největší pravděpodobností nový seriál.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
01.02.2007 09:39
Pavel
Nedovedete si představit, jak bude konkurenceschopný a pravidelně vítězící vůz na nezpevněném povrchu kategorie S2000 drahý, dohlédněte do konce toto tvrzení! A o tom to je ...!
30.01.2007 14:19
dufs
Moc moc si přeji ať se IRC povede...
30.01.2007 13:45
gannet
Tak to by bylo fajn - ok, díky za info.
30.01.2007 12:19
Pluto - moderátor
Mel by to prenaset Eurosport 1, Eurosport 2 i Eurosport Asia-Pacific.
30.01.2007 11:36
gannet
Může to tak klidně dopadnout. Podle pravidla "kdo chce moc....! Ale spíš by mě zajímalo jestli už se dnes ví, který Eurosport by přenosy vysílal (1 nebo 2), protože mám pouze 1 a zatím jsem nezaznamenal jedinou reklamu na IRC, takže stejně mám asi smůlu, že??? :-(
30.01.2007 10:54
Cito
Tomu, kdo na tom muze prodelat, to jest David Richards....
toplist