www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství Evropy + IRC 2007Komu může vadit IRC?V jednom ze včerejších článků jsme vás informovali o výhradách Davida Richardse vůči novému mezinárodnímu seriálu automobilových soutěží – Intercontinental Rally Challenge. Pojďme se podívat na to, co vlastně může být příčinou této nevole. Richards jako majoritní podílník společnosti ISC, která je vlastníkem mediálních práv na soutěže seriálu mistrovství světa FIA v rally, kritizoval fakt, že vozy kategorie Super 2000, které pojedou v IRC, jsou dražší než auta skupiny N a náklady na jejich pořízení jsou o hodně vyšší, než se předpokládalo. David Richards se však chová v této situaci stejně jako čeští politici. Jaksi mimochodem totiž zároveň zapomíná na skutečnost, že stejné potíže provází kategorii, kterou v MS zastřešuje právě ISC, tedy juniorský šampionát. Původní maximální cena vozu kategorie Super 1600, která neměla přesáhnout 150.000,- Euro, je totiž na hony vzdálena realitě. Paradoxem tak nakonec je, že prodejní (tedy skutečná) cena vozu S1600 a S2000, který je však bezesporu kvalitnějším sportovním nářadím, může být téměř identická! Je jasné, že IRC by se na základě výše uvedeného mohl dokonce stát přímou či nepřímou konkurencí pro juniorský šampionát, a to se logicky nemůže líbit společnosti ISC. Díky tomu, že vítěz juniorského šampionátu již nebude mistrem světa, ztrácí tento seriál podstatnou část svého lesku, i když to samozřejmě nikterak nesnižuje jeho sportovní úroveň. Nesmíme zapomenout ani na to, že za seriálem IRC stojí silný mediální partner, tedy Eurosport. Pro něj může být IRC 'odvetou' vůči ISC kvůli tomu, že sestřihy z MS může vysílat až hodně pozdě a tím pádem má nižší sledovanost i příjmy z reklamy. Nový seriál s dostatečným prostorem, pokud bude solidně obsazený, může být komerčně hodně zajímavý a o to jde 'až' v první řadě. A zejména to se Davidu Richardsovi určitě nelíbí. Větší vysílací prostor na oblíbeném satelitním kanále pak může být přínosem i pro samotné soutěžící a špičkové týmy, kterým může tento fakt usnadnit pozici při vyjednávání se sponzory, potažmo dokonce i se samotnými automobilkami. O tom koneckonců vypovídá zájem hned několika výrobců, kteří se hodlají prezentovat s vozy S2000 přes privátní týmy. Celá věc může mít ve finále paradoxně i pozitivní dopad. Díky tomu, že v IRC budou 'tahouny' vozy kategorie Super 2000, mohli by David Richards a ISC vyvíjet tlak na FIA i automobilky k dalšímu pokračování či zachování kategorie WRC. Jinak by se totiž smazal rozdíl mezi MS a IRC a za stávajících podmínek by měl navrch s největší pravděpodobností nový seriál. Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|