www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 20. června 2025, Svátek má Květa, zítra Alois |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2007Týdenní rally-párty začalaVe čtvrtek v osm hodin ráno neoficiálně shakedownem a o dvanáct hodin později naostro superspeciální erzetou na hipodromu v Karlstadu, začal na severu Evropy týdenní svátek motorismu. Zahájení obstarává Švédská rally a týden nato bude sněhová a ledová párty pokračovat v Norsku. V obou případech s českými posádkami na startu. Dvoučlenná výprava vyslaná redakcí Autosport.CZ dorazila do místa Švédské rally po téměř čtyřiadvaceti hodinách cestování metodou suchá noha, tedy bez použití trajektu. K popisu cesty se dostaneme v dalších dnech. Výsledky shakedownu již čtenáři znají, stejně tak časy z první superspeciální rychlostní zkoušky, takže se zkusíme věnovat momentům, které nejsou tolik známé. Velice chutný předkrm před soutěžními vozy obstarává trojice Peugeotů 207 v téměř seriovém provedení. Již první pohled na s jistotou vedená auta napověděl, že za jejich volanty nejsou žádní zelenáči. A skutečně. 'Třinulu' sedlá dvojice Bjőrn Johansson – Johan Olsson. Ve 'dvounule' se usadil Per Eklund s Ragnarem Spjuthem a trojici předjezdců uzavírají Bjőrn Waldegaard s Andersem Olssonem. Představovat esa světových rally asi netřeba ani mladší generaci i když je to již řádka let co tito piloti bojovali o světové vavříny a nic za tu dobu nezapomněli. S kolečkem to všichni tři stále umí. Ze zcela jiné generace je další švédská hvězda rally Daniel Carlsson. Z loňska si mnozí vzpomenou na jeho strhující dvoudenní přetahovanou s Gallim o konečný bronz, kterou rozhodla až na poslední erzetě porucha Galliho převodovky. Nápis WRADD na dveřích Danielovy xsary je zkratka jím založené nadace bojující proti alkoholu za volantem. Sám Carlsson jde všem příkladem, protože asi málokdo pochybuje o tom, že po pár skleničkách by speciál WRC dokázal vodit s takovou jistotou. Juan Pablo Raies asi problém s alkoholem také nemá a přesto již před startem přišla jeho peněženka o nezanedbatelných 15 000 EUR a naopak je 'bohatší' o čtyřminutovou penalizaci. Důvodem je jeho překročení povolené rychlosti při seznamovacích jízdách. Na deváté vložce byl rychlejší dvakrát, na RZ14 šestkrát a na RZ10 dokonce jedenadvacetkrát! Sami zkuste posoudit, zda podobně bude chvátat i při samotné soutěži. Při přejímce byla všechna auta samozřejmě i zvážena a tady je pár zajímavostí. Nejblíže k minimální homologační hmotnosti mezi WRC byla fabia Jana Kopeckého. Limit 1230 kg překročila o 12,5kg. Naopak největší váhový 'přebytek' má Flodinova impreza, konkrétně 54,5 kg. Ještě zajímavější čísla jsou mezi produkčními vozy. Doslova bumbrlíčka má Loris Baldacci, který překračuje homologační hmotnost Subaru Impreza o téměř čtvrt tuny, konkrétně 241 kg. Milan Hauer, Karlstad a Hagfors ; Foto: Petr Frýba Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|