|
MČR Rally 2007
Tomáš Drásta končí. Proč?
Ahoj, přijel jsem z testování a jsem přesně na mrtvici, tak už mě dostali a já končím závodění se žigulíkem a dál už nemám chuť platit a platit a dělat troubu bafuňářům z federace. Poprvé jsem jel v závodním autě 1982, a od té doby jsem odjel nepočíteně závodů jako spolujezdec (Šofr, Klokočka, Poulík, Opočenský, Mifka, Babík, Kožmín, Tošovský a další).
Na stará závodnická kolena jsem si chtěl užít a jezdit veteránské závody, podotýkám že za své, ale likvidační systém federace mě udolal a přestože rally miluji i dál, nemám už motivaci. Platit neustále se zvyšující startovné, testování, pojištění, nové homologované výmysly (tedy vlastně pro mé dobro, protože se zvyšuje rally bezpečnost) a na druhé straně snášet jednaní přadatelů, techniků a sporťáků, kteří nepochopili, že nebude-li závodníků tak nebudou mít z čeho žít, je v tento okamžik nad mé síly. Jezdec a spolujezdec a jejich stroj utváří soutěže a na jejich výkony se chodí lidé dívat a sponzoři tedy přinesou peníze.
Při technické kontrole zjistil technik, že ve velkém techničáku není zrušeno tažné zařízení a musím si nechat na magistrátě dát doklady do pořádku. To vše po pětileté opakované kontrole na té samé STK. Protože to nešlo vyřešit na místě, tak jsem neprošel technickou kontrolou. Na moje upozornění, že to tak je po celou dobu provozu sportovního vozidla a nikdy to nevadilo, protože je ve vyjímce pro sportovní vozidla přímo uvedeno, že se jedná o dvoumístné sportovní vozidlo, které nesmí mít tažné zařízení, mi velmi příjemně (arogatně) sdělil, že to není jeho problém a ať si to tažné zase namontuji (protože jsem ho jistě měl při předchozích kontrolách) nebo nechám zrušit na magistrátě a ať už vypadnu a nezdržuji.
Dovedeš si představit co nastalo za obrovskou legraci mezi jezdci a hlavně techniky. Mrkvan, Matoušek, Maňas ale i R. Novák se dobře bavili na můj účet. Místo pomoci, nebo aspoň pochopení, mě vyhodili z testování, protože podle nich vozidlo, které neprošlo STK nelze otestovat pro sport. provoz. Takže musím na magistrát nechat zrušit tažné zařízení, pak na opakovanou technickou kontrolu, pak na testování mimo termín (6000,- Kč), pak na ministerstvo pro razítko do sportovního průkazu a teprve pak můžu přijet na závody. Je jasné, jak jsem nadšený. Technici se pobavili a dali mi sežrat veškeré mé výhrady k jejich činnosti. Asi jim to udělalo moc dobře a potvrdili si tak svoji moc nad závodnickým plebsem.
Závodů je hodně a lidí na nich parazitujících je ještě více a tak závodníci plaťte ať se mají dobře. Dobře. Ale aroganci a ignoranci některých činovníků přeci neplatíme. Od nás chtějí profesionální přístup a sami hledají samé 'proč to nejde, co se nesmí, co je zakázáno' místo toho, aby profesionálně (za nemalé peníze) pomohli, poradili a třeba zařídili, aby to šlo a nebylo zakázáno. Do budoucna rally hledím s nedůvěrou a bezmocí a i se smutkem, že takhle končí moje účinkování v rallysportu.
Takže tohle skousnout mi bude chvíli trvat. A závodit v téhle republice je opravdu luxus, který si nemohu dopřát. Ahoj všem ještě nadšeným.
Tomáš Drásta
Sdílet
Příspěvky / komentáře
infoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
Pro Ujo od Tomáše Drásty,třeba jsem vyřešil zápis a STK,třeba jsem chtěl otestovat u P.Maňase,který je vstřícný a slušný a třeba mi na pěnězích nezáleží a klidně si zaplatím a dojedu 130 km.Ale nejsem žádný zelenáček,aby si ze mne kdekdo dělal šoufky.A třeba taky testovat nebudu.A třeba taky končit se žigulíkem nebudu.Těch třeba je hodně,tak si vyber,ale to hlavní se už děje,a to je diskuze a odezvy a možná i sebereflexe u všech zúčastněných(včetně mě)Ozval se mi pan Pospíšil z HA komise,a ozval jsi se i ty ,Ujo.Třeba se něco vyjasní a pročistí ku prospěchu rally.Jezdci a technici,sporťáci i pořadatelé nejsou nepřátelské tábory,ale často ve válce jsou.Nevím proč,ale jezdci většinou prohrají a přitom jsou největší finanční i osobní,zdraví riskující přispěvovatelé do show zvané rally.Takže jestli já skončím se žigulíkem,nebo ne je věc podružná(pro mě nikdo plakat nebude).Ale Ujo jsi naštvaný,neboj já byl taky.Tomáš Drásta
Ujo, třeba by se mohl někdo neznalý zeptat, co dělali kontroloři na technické kontrole v minulých pěti letech, že si zápisu, který tam dávno neměl být nevšimli? Jak mohou plnit dál své úkoly, když je prokazatelně v minulých letech nesplnili?
Ale taky by mohl platit jiný scénář. Třeba: p. Drásta oběhne Dopravní úřad, kde mu opraví zápis v TP, který už měl dávno nechat odstranit sám, třeba, přestože mu komisaři nabízeli možnost otestovat bez doplatku za již zaplacenou cenu, se rozhodl pro vrácení peněz i přes upozornění, že bude potom platit 3x tolik, třeba se dohodne na STK o vydání protokolu
o bezzávadovém průběhu a třeba, protože jak vidět na penězích mu nezáleží se objedná k hlavnímu TK, 130 km od Prahy a tam otestuje mimo termín za drahé peníze. A zitra nás p. Drásta oblaží článkem "Tomáš Drásta nekončí, proč?" Zeptejme se p. Drásty na kdy se tedy objednal?
To Pluto- věřím,že fotograf byl po návratu s dobrou náladou - soudě podle fotek tam byl v sobotu a to tam bylo kolem jedenácté-dvanácté hodiny tak okolo stovky závodních aut..pokecat se závodníky byl určitě čas,protože kdo tam v sobotu nečekal kolem šesti hodin?To závodníky určitě nadchne,prokecat půl dne a pak se nechat za čtyři tisíce vyškolit co všechno je blbě...pak to každý naložil a mazal domů...možná měl ten fotograf malinkou výhodu v tom,že tam neměl auto a foťáky se o víkendu netestovaly...
To Hoppy: Znám jednoho fotografa, co nevydržel závodnický absťák a vyrazil do Prahy podívat se na auta a pokecat se závodníky. A pokud vím, tak jeho nálada po návratu z tohoto testování rozhodně nebyla na bodu mrazu :o)
měření hluku na letošním testování byla opravdu pěkná fraška -v těsné blízkosti řada popojíždějících aut,mikrofon pod střechou,aby na pány náhodou nepršelo a výfuk se pěkně rozléhal...,v sobotu to pán z ministerstva zabalil přesně včas,co na tom,že tam bylo ještě dobře třicet aut na řadě..o jeho více než hodinové pauze na oběd nemluvě..to jenom pro příklad..ale nemyslete,že otestovaní budou mít pokoj- už na příštích závodech budou odborní sportovní komisaři dále zkoumat...testování má přeci svůj smysl -bybrat další peníze,protože kdo v ČR závodí,jich má moře a tomu spoustu volného času na cestování s autem na kouli...Tomášovi se nedivím,myslím,že každý rok to někdo nevydrží..neo víte o někom,kdo se vrátil tento víkend z Prahy nadšený?
Kluci závodnický, znám vás skoro všechny osobně a nevím o nikom, kdo z vás by byl v českám rallyovém společenství spokojen. Jedině vy s tím ale můžete něco udělat. Řešte to, chlapi! Jinak my, pasivní konzumenti, jednou přijdem na závody a kromě arogantních bafuňářů a několika zazobanců, které bych při jejich závodění předběhl, nebude nikdo k vidění. Tome, je mi to za tebe líto, zas o jednoho nadšence se soutěžáckým srdcem míň...
Tomáši máte recht. Myslím, že dva roky pauzy, by mohly stačit na to, aby soudruzi za Sherwoodem lehli hlady. My diváci a vy závodníci to přežijete, ale oni nebudou mít z čeho žít a pak by se mohlo začít znovu. Tak se ptám, bude mít Tomáš následovníky? Vykašleme se na dva roky na náš sport? Nebo je budeme dál živit a podporovat? Jezdecká a divácká účast na soutěžích rozhodne.
Pluto a mozna i jini co mne znaji, vedi o pribehu z lonskeho zacatku leta, kdyz jsem byl na ministerstvu dopravu pro raztiko do sportovniho prukazu nove postaveneho auta. To co predvedl soudruh (jak jinak nazvat clvoveka kteri si hreje prdel na ministerstvu) me dostalo a jeho veta na konec, kdy mi dal potrebne razitko, byla silena
Jakozto kazdy slusny clovek jsem panovi podekoval se slovy: "Dekuji, aspon muzou kluci zavodit"
A dostalo se mi teto odpovedi:"Tak doufam ze to brzo rozbijou at takovych ubyde."
Pluto vi ze jsem huba nevymachana ale tohle me uplne odstavilo a nezmohl jsem se na slovo.
Ptam se: Kde jsme?
Také do budoucna rally hledím s nedůvěrou a bezmocí, ale říkám si, že třeba to nasrrrr ještě přejde... Přimluvil bych se, nebo už je fakt definitivně rozhodnuto?
|
|