Anketa
Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy?
|
Mistrovství Evropy + IRC 2007
V IRC se představí také Pieter Tsjoen
Pieter Tsjoen, jeden z původních kandidátů na post jezdce u týmu Peugeot Belgium, se i přes neúspěšné jednání s tímto týmem nakonec v seriálu IRC představí. Dává tak definitivně vale vozu specifikace WRC, se kterým vloni dokonce startoval v barvách polotovárního týmu Stobart.
Třiatřicetiletý rodák z Wertegemu je čtyřnásobným mistrem Belgie, naposledy kraloval v loňském roce za volantem Fordu Focus WRC. Ve stejné sezóně se s tímto vozem představil také na Rallye Deutschland a ještě předtím na Rallye Monte Carlo, kde startoval jako dvojka B-týmu Fordu s vozem původně určeným pro Romana Krestu.
Pro letošní rok se nechtěl Tsjoen smířit pouze se starty v domácím šampionátu, proto vyjednával s Peugeotem Belgium o startu v Intercontinental Rally Challenge s Peugeotem 207 S2000. Při výběru jezdců nakonec dostal přednost Bernd Casier, Tsjoen se však nevzdal.
„Kromě jednání s Peugeotem Belgium jsme měli hodně daleko dotažený projekt na start v kompletním asfaltovém francouzském šampionátu s Fordem Focus WRC. Nakonec jsme se však rozhodli tuto variantu neuskutečnit a momentálně posíláme Focuse k ledu, přesněji řečeno je na prodej,“ řekl Pieter Tsjoen.
A jaké jsou jeho plány pro nadcházející sezónu? „Rozhodli jsme se rozjet dvouletý projekt s vozem specifikace S2000. Pro značku jsme se ještě definitivně nerozhodli, zúčastníme se s ním vybraných soutěží v Belgii a také v IRC. Nechceme zůstat pouze doma, potřebujeme i srovnání s mezinárodní konkurencí a právě IRC se ukazuje jako dobrá volba. Doma pojedeme Rallye de Wallonie, Ypres, Omloop van Vlaanderen a Condroz, ve Francii Rallye des Flanderes a v IRC kromě Ypres ještě Madeiru, Barum rally, Sanremo a Valais,“ dodal závěrem Tsjoen.
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
infoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
Pluto - moderátor
Dřív to bývaly samé škodovky a jezdili jsme taky .
-----
ale jezdilo 100 až 120 posádek a velice se mi to líbylo než teď , protože se jednalo o sestupy a postupy z oblastí do ČSR a z ČSR do ČSSR tak si to hlídali a posádky jeli a museli se snažit ( výhody - gumy bez daně nákup , bez startovního , dřív i cestáky propláceli , ubytování zadarmo + 2 mechaniky ,refundace mzdy , atd. - v oblastích si museli vše platit a to byl velký rozdíl hlavně finanční ) .Dneska se polovina veze , protože jim o nic nejde a na špičku i ve své třídě třeba nemají .
To forum: Dřív to bývaly samé škodovky a jezdili jsme taky :o) Čeští fanoušci se zmlsali soutěžemi před pár lety, kdy bývalo soutěží relativně málo a tak většina z posádek objížděla alespoň jeden kompletní seriál. Teď bych to, co je popsané o divácích, aplikoval i na posádky. Ty si místo nějakého komplexního šampionátu spíš vybírají ty soutěže, které mají blízko bydliště. A to je podle mě největší chyba současného sytému. Abych teď citoval jeden z výroků rally komise, tímto je jezdcům dána možnost většího výběru...
To Pluto: Myslel jsem vidět 10 posádek kvalitných plno myšákú a ten zbytek , kteří taky dělají startovní pole
To Pluto: To máš pravdu a proto nemá cenu jezdit na 50 a méně vozidel přes celou republiku to se dneska ani nevyplatí- finančně ( například Č,K. vždy super ale letos nevím RZ sloučili je jich míň a delší . Stíháš tak 2 RZ na koukání v pátek a hned je tma je to věc názoru ) .Člověk se podívá na závody okolo svého bydliště ať amatérské nebo jiné rally a nebo si ušetřit a jec se podívat do ciziny . A posádky pokud nemusí od sponzorů ty nemajetný tak si vybírají ti laciný a blízko bydlišté a znám jich taky dost - moraváci do čech a obráceně .
To forum: Nevím, že by rally v České republice krachovalo. Soutěží bohužel pořád přibývá, počet jezdců je stále zhruba stejný, akorát se to mnohem víc rozmnělňuje. Já osobně jsem byl jednoznačně proti třem stupňům. Byl jsem pro zachování maximálně dvou stupňů (připadně pohár zároveň se sprinty) a drastické omezení podniků. Bohužel, nikdo si nechce troufnout vyhodit některý podnik ze šampionátu a tak z toho vzniká to, co vzniká...
To ajaj: To si zase nemyslím. Přeci jen, naučit se ovládat S2000 není tak jednoduché, takže ne každý s tímto autem dokáže být až tak na špici. Spíš jde o to, že řada našich se bojí zahraniční konfrontace a raději si hrají jen na svém písečku. A právě pro jejich jezdecký rozvoj je srovnání se zahraničními jezdci důležité. A nemyslím si, že by se naši jezdci ve srovnání s konkurencí, obzvláště na domácí trati, měli ztratit. Osobně si troufám tvrdit, že minimálně polovina z té první patnáctky může být naprosto bez problémů obsazena českými jezdci. Před sezónou jsme bojovali o to, aby jezdci zařazení do IRC nebodovali do MMČR, ale tento návrh neprošel.
To Pluto:Jezdeké pole je čím dál horší , ale nedivím se rally v Český republice krachuje .- Koukni na letošní rok kolik je závodů - třístupnoví pod fasem , dále volný závody, RZ, ( Hořovice atd ), pak růzdný poháry nebo jak se to jmenuje (Kramolín, Švihov, České Budějovice atd. ) a pak jezdci do zahraničí ( Maďarsko, Chorvatsko ,atd. ) a když to sečteš to je závodů a posádek málo spíš ubývají na tolik podniků - nejsou peníze
Pokud přijedou do Zlína všichni, které si domácí přejou, asi nebude mít cenu (s výjimkou pár jedinců), aby tam jeli naši. Na body do českého mistráku si stejně něšáhnou. Nevím co mě má mrzet víc. Čas to vyřeší za mě, ale pojďme si tipnout, kolik našich se vejde do první desítky, nebo radši patnáctky. V srpnu zůčtujeme (minimálně Pluto si to na mě bude pamatovat :-).
Kvalita vozového parku - ubyly vozy WRC, je to škoda, ale nic se s tím nedá dělat. Ale rozhodně bych si troufl polemizovat o kvalitě startovního pole. Když si vezmu rok 2003, tak jeli Campos, Thiry, Kuzaj a Higgins. Je fakt, že úplně top jméno jako Thiry chybělo, ale jména jako Iliev, Tanev, García-Ojeda, Bouffier, Grzyb, Bebenek či Solowow nejsou špatná. Ono sehnat kvalitní startovní pole není úplně nejjednodušší. Na rozdíl třeba od Madeiry nejsou k dispozici tak velké finanční prostředky, aby se jezdcům mohlo něco nabízet. Proto drtivá většina ve Zlíně startujících patří mezi skupinu tzv. "ukecaných". Mistrovství Evropy není takovým lákadlem, aby jezdci jeli samozřejmě a třeba dostat sem před dvěma lety Travagliu nebyla taková samozřejmost, jak si někteří asi představují...
To Pluto:Myslím tím kvalitu startovního pole a vozového parku,to každého fandu rallye podle mě zajímá nejvíc.V žádném případě nemyslím kvalitu organizace.Ta je každoročně dobrá.Tolik na vysvětlenou.
|
|