www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 7. května 2025, Svátek má Stanislav, zítra Den vítězství

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2006

Jak to bude s šestnáctistovkovými kity v MMČR a MČR?

8. března 2006 • 14:00

Po úpravách řádů vznikla na počátku sezóny zajímavá situace, kdy byly KITové vozy s objemem do 1600 ccm zařazeny do kategorie vozů S1600. Tím však rapidně ubylo účastníků ve třídě A6, v průběhu Rally Vysočina však nastala změna.

Národní sportovní řády říkají, že vozy homologované jako „Kit Car“ s objemem 1400 až 1600 ccm mohou být přijaty do třídy Super 1600, pokud plně odpovídají článku 255.6.2 „Váhy“ Přílohy J. Od loňského roku však všechny vozy varianty kit musí být dováženy na úroveň vozů S1600, tedy 1000 kg. Tím se vlastně drtivá většina vozů přesunula ze třídy A6 do S1600, přičemž v A6 zbyly víceméně jen Blahoutův žigulík a pár úzkých Felicií, na Šumavě tento chabý výčet doplnil Ital Gonzo s Opelem Corsa.

Tímto způsobem se počítala klasifikace na úvodních dvou podnicích mezinárodního mistrovství České republiky. V sobotu během Rally Vysočina byl Federací automobilového sportu AČR vydán bulletin, který situaci ve třídě A6 razantním způsobem mění. Podle něj jsou vozy varianty VK 1400 - 1600 ccm hodnoceny nejen v klasifikaci S1600 a ve skupině A, jak tomu bylo doposud, ale zároveň také ve třídě. Nastává tak podobně schizofrenní situace jako u turbodieselů, které jsou v letošním roce zařazeny do třídy A7, hodnoceny v rámci skupiny A a zároveň v samostatné klasifikaci D9. Podobně také kity do 1600 ccm (v našich zeměpisných šířkách se to týká především početného zástupu kitových Felicií) budou zařazeny jak do třídy S1600, tak zároveň také do A6.

Mezinárodní federace FIA v minulém roce prozradila záměr výrazně pozměnit systém tříd a snížit jejich počet na čtyři. V České republice už začínají naši funkcionáři tímto prolínáním tříd domácí jezdce na tuto situaci připravovat. Jenže zatímco FIA se snaží o zjednodušení, u nás se vše spíš zamotává. Jen je škoda, že systém bodování se mění až v průběhu rozjeté sezóny...

-plu-; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist