www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 13. května 2024, Svátek má Servác, zítra Bonifác

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Rally 2007

Rally Hustopeče očima Josefa Petáka

24. dubna 2007 • 09:30

Jen dva týdny po skončení úvodní soutěže mistrovství České republiky v rally na Valašsku, se posádka Hroch Rally Teamu Josef Peták - Libor Joska zúčastnila dalšího podniku, který se jel v Hustopečích.

Příbramský jezdec znovu dokončil soutěž jako druhý ve skupině A, kdy se před něj opětovně dostal pouze Jan Kopecký s Fabií Kit Car. Celkově skončil Peták na šesté pozici.

Jsi spokojený s výsledkem?

„Samozřejmě ano. Na možnosti své i auta jsem dosáhl maxima.“

Jak proběhl předtest před soutěží a celková příprava?

„Příprava proběhla naprosto v pohodě a jelikož se jelo jen dva týdny po skončení Valašské rally, tak nebylo potřeba dělat žádný test. Jen jsem zkusil, jestli auto funguje, je správně nastaveno a hlavně brzdí.“

Jaké byly a jak probíhaly tréninky?

„Tréninky byly v pohodě, ale obával jsem se šotolinových úseků a především pak zkoušek, které se jely třikrát. Dobře jsem věděl, že budou hodně rozbité a to se také potvrdilo.“

Popiš první den? Znovu to byla jízda za tmy?

„Nejvíce mě samozřejmě mrzí desetivteřinová penalizace za předčasný start do RZ 2. Co se týká jízdy za tmy, tak si prostě musím zvyknout, protože takových zkoušek se ještě letos pojede hodně.“

Na Valašsce jsi si na úvod špatně nastavil vůz. Jak to bylo tady?

„Na Valašsce jsem zvolil příliš tvrdé nastavení pro začátek, ale tady jsem takovou chybu neudělal. Vše fungovalo v pohodě již od začátku.“

Co druhá etapa?

„Ta byla v pohodě, ale jak jsem již říkal, nelíbily se mi šotolinové úseky, které se jely třikrát. Na RZ 6 jsem měl defekt a ztratil hodně času. Trať už byla opravdu hodně rozbitá. V cíli jsem pak díky tomu udělal ještě hodiny.“

Co se ti na Rally Hustopeče nejvíce líbilo? Co organizace?

„Organizace byla velmi dobrá. Problémy mi dělaly jen dlouhé rovinky, na kterých jsem znovu ztrácel hodně času, především na jezdce v Lancerech.“

Když se tolik ztrácí na dlouhých rovinkách, nebyl by výhodnější delší převod?

„Ten mám samozřejmě připravený. Mám jinou převodovku, která má mnohem vyšší maximálku, ale zase se rozjíždí pomaleji na nižší rychlostní stupně. Při tréninku si tudíž musím vždy rozmyslet, co se mi vyplatí více. Jestli delší nebo kratší převod. S delším bych pak totiž hodně ztrácel při rozjezdech a v klikatých úsecích. Je to vždy tak trochu kompromis.“

Byly nějaké krizovky?

„Krizovky ani ne, ale srazil jsem jednoho bažanta, který mi poškodil naštěstí jen přední nárazník.“

Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist