www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství světa 2007FIA dnes projedná program Vision 2012Mezinárodní automobilová federace FIA v čele s Morrie Chandlerem bude na dnešním zasedání projednávat koncept světových rally, nazvaný Vision 2012. Tento koncept obsahuje několik bodů, týkajících se jak technických předpisů, tak organizace šampionátu a samotných rally. Velice pravděpodobně se potvrdí informace, že vozy kategorie WRC nebudou zrušeny, počítá se s nimi i do budoucna. I nadále budou mít přeplňovaný motor a pohon 4x4. Vozy S2000 tedy nebudou jejich plnohodnotnou náhradou. Všechny nové vozy nejvyšší specifikace budou mít svůj základ v některém z homologovaných automobilů skupiny N nebo S2000. To je pozitivní zpráva zejména pro kategorii produkčních vozů, která je dnes omezena pouze na Mitsubishi a Subaru – homologace WRC na základě vozů skupiny N by tuto kategorii mohla rozšířit. Rovněž by měly být k dispozici sady dílů, které umožní přestavět vozy skupiny N nebo S2000 na specifikace WRC a naopak, což by mohlo přinést větší flexibilitu týmům. Jedním z bodů jednání má být i snížení objemu motorů vozů WRC ze dvou litrů na 1,8 či dokonce na 1,6 litru. S velkou pravděpodobností zůstanou zachovány restriktory sání. Motory by měly být upraveny, aby celkový maximální výkon nepřesáhl 221 kW – dnes je tato hodnota požadována pouze v určitém rozsahu otáček. Velkou změnou by mohly projít převodová ústrojí, která jsou jedněmi z nejdražších komponent v soutěžních vozech. Pokud by se podobně jako u vozů S2000 přešlo na unifikované díly s předem definovanými materiály, rozměry, převody a počty převodových stupňů, mohly by se výrazně snížit náklady. Na pořadu jednání jsou také používaná paliva. Mimo zájem se dostává nafta, které je doménou zejména evropských zemí. Kromě standardních benzínů by se zájem měl zaměřovat zejména na biopaliva. Druhou linií jsou věci organizačního charakteru. Podle FIA je potřeba zlepšit vzájemnou komunikaci automobilových výrobců, týmů, medií a pořadatelů, a to nejlépe na dlouhodobé bázi. Speciálně organizátorů soutěží se týká i otázka servisních zón, zda zachovat současný systém s centrálním servisním parkem a omezenými flexi-servisy během etapy, či umožnit plnohodnotný servis na různých místech. -hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|