www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2006Rexteam Besedice v BelgiiJako na houpačce, tak by se dalo nazvat krátké ohlédnutí za loňskou sezónou, první, ve které se náš tým pravidelně účastnil se Škodou Octavia WRC Evo III domácích podniků. Na jedné straně výborné výsledky, Emil Triner na Bohemii senzační třetí místo, Rally Příbram druhé místo, Horácká rally první místo, Pražský rallysprint třetí místo,dále dvě čtvrtá místa Jirky Volfa na Rally Vysočina a ve Vyškově. Na druhé straně odstoupení Emila v Českém Krumlově pro poruchu turba a hlavně několik nepovedených rallysprintů Jirky, ke kterému se loni štěstí obrátilo zády. Do sezóny 2006 jsme vstupovali s vědomím, že díky dalšímu umělému potlačování kategorie WRC v národních šampionátech (nejenom u nás) a s tím souvisejícímu odlivu sponzorů, bude návrat na domácí tratě obtížnější. Z pohledu fanoušků budete určitě ve většině souhlasit s tím, že „véercéčka“ dělají soutěž a ostrý průjezd takového auta je prostě srdeční záležitostí. Je smutné, že je z našich rally top kategorie takto vytlačována. I z tohoto důvodu již šéf týmu Věroslav Cvrček připravuje souběžný program v kategorii S1600, kde bychom pravděpodobně připravovali vůz i pro některý evropský seriál. Projekt se v současné době dostal do fáze rozhodování o typu auta, a způsobu financování. Ale vraťmě se k závodění. První plánovaný start na Rally Šumava byl nakonec odvolán a tak jsme mohli plně připravenou Octavii WRC poskytnout pro závod Belgického mistrovství Rally Ardenne Bleue, která se jela ve dnech 17 – 19.2. v okolí Belgického Spa – Francorchamps pro posádku Xavier Bouche – Fabian Melin, loňské mistry Belgie. Protože se start v zahraničí domluvil na poslední chvíli, nechyběly samozřejmě „veselé příhody z natáčení“, tentokrát vyhrála instalace povinného tachografu do druhého doprovodného Iveca dopoledne v den odjezdu. Ale vše se samozřejmě povedlo a na smluvené místo jsme dorazili včas. Servisní zóna soutěže byla umístěna v paddocku okruhu F1 ve Spa, na jeho části se jela i jedna rychlostní zkouška. Ve startovním poli figurovalo 6 vozů třídy A8, včetně favoritů rally Pietera Tsjoena a Eddy Chevailliera s Fordem FOCUS WRC (letos startovali za VK Stobart v Monte Carlu). Samotná soutěž probíhala za proměnlivého počasí, typického pro Británii. Na programu bylo20 rychlostních zkoušek. Většina na velmi kluzkém asfaltu. V sobotu se při výrazném ochlazení a prudkém sněžení na silnicích držel čerstvý sníh. Na začátku byly výsledky Xaviera velice slibné, po 3RZ vedl před Tsjoenem o 35s, poté ale oba ztráceli díky nevhodné startovní pozici, přesto po 6RZ držel celkově třetí místo. Naděje na výborný výsledek pohasla v RZ 9. V malé rychlosti se auto dostalo mimo trať a jeho vyproštění trvalo více jak 20 minut. Navíc se při tom podařilo spálit spojku. Naštěstí následoval servis, takže se ztráta dále neprohloubila. Mechanici v limitu bez jakéhokoli problému spojku vyměnili, odstranili drobné šrámy a belgická dvojice vyrazila ke stíhací jízdě. Nejde nezmínit, že práce mechaniků na autě byla sledována početnými diváky, při odjezdu auta ze servisu zazněl potlesk na otevřené scéně. V neděli se počasí trochu umoudřilo, objevily se pouze občasné sněhové a deštové přeháňky. I když ztráta Xaviera byla obrovská, závod neprodal, jel naplno, držel se v čele a několik RZ vyhrál. Bohužel na jedné z RZ ještě došlo k defektu pneu takže celkově skončil až 36. Posádka byla s vozem i týmem velice spokojená, nám se pro tuto sympatickou dvojici také dobře pracovalo, celý závod probíhal ve velice příjemné atmosféře. Shodli jsme se, že naše účast v Belgii prokázala dobrou připravenost auta i celého týmu. Věroslav Cvrček, Aleš Rydval
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|