www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kolikátý dojede na Rally Hungary Dominik Stříteský? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství ČR 2007Brynildsen si myslí na Fabii S2000Testovací úsek v Bělé pod Bezdězem byl místem prvního seznámení mladičké vycházející norské hvězdy Eyvinda Brynildsena s vozem Fiat Punto SUPER 2000 Abarth. Testu pozorně přihlížel i Brynildsenův patron a rádce z nejpovolanějších, Johnny Haugland. Hned několik premiér je spojeno s posádkou Eyvind Brynildsen – Denis Giraudet a jejich vozem Fiat Punto SUPER 2000 Abarth. Nejenže poprvé na našem území budeme moci sledovat vůz kategorie SUPER 2000 ozdobený loňským titulem mistra Evropy, ale i sám jezdec teprve v úterý absolvoval první kilometry s tímto strojem. Ani jeden z členů norsko-francouzské posádky s italským vozem provozovaným francouzským týmem Automeca v České republice rovněž nestartovali. Jaké tedy mají informace o tratích Rally Bohemia? „V České republice jsem ještě nikdy nejel. Vzpomínám si na soutěž v Polsku v roce 1990 a předpokládám, že charakter Rally Bohemia bude podobný. V Řecku jsem získal mnoho cenných a užitečných informací od Romana Kresty. Zejména ohledně výběru pneumatik a nastavení auta,“ uvedl ještě před testem velezkušený Denis Giraudet (nar. 16.12 1955), jehož bohatá kariéra započala v roce již 1977. Během následujících třiceti let navigoval mnoho jezdců světového formátu, mezi jinými Philippa Bugalského, Francoise Chatriota, Juhu Kankkunena, Didiera Auriola, Armina Schwarze, Thomase Rädstrőma, Daniela Carlssona a mnohé další. V roce 2003 byli Giraudet spolu s Auriolem členy továrního týmu Škoda Motorsport. Sám nemá přesně spočítáno s kolika jezdci spolupracoval, ale odhaduje jejich počet na pětatřicet až šestatřicet. Zcela jistý si však je tím, že Eyvind Brynildsen je z nich jednoznačně nejmladší. První společnou soutěž absolvovali minulý týden v Norsku a zvítězili ve skupině N. Po prvních kilometrech, během nichž si teprve devatenáctiletý Nor osahával pro něj zcela novou techniku a zkoušel snad všechny možné způsoby průjezdu zatáčkou, vystoupil z auta rozzářený jako sluníčko a doslova nadšený z jízdních vlastností. „Je to obrovský rozdíl oproti mitsubishi, se kterým jsem jezdil doposud. Doslova šokovaný jsem z účinnosti brzd. Rally Bohemia bude pro mne teprve druhou asfaltovou soutěží, ale vypadá to dobře. Chtěl bych právě zde ukázat, že dokáži uspět i na asfaltu. Vím, že firma Škoda připravuje vůz Škoda Fabia SUPER 2000 a rád bych s tímto automobilem v budoucnosti startoval,“ řekl Eyvind Brynildsen, druhý ve skupině N při Norské rally a černý kůň XXXIV Rally Bohemia. V domácím šampionátu bude letos pokračovat ve startech s mitsubishi, ale zahraniční starty chce až do konce letošní sezony absolvovat pouze s fiatem, který ještě před startem Rally Bohemia dostane na přání sponzora tradiční červeno-žluté barvy. Punto SUPER 2000 tak získá obdobné válečné zbarvení, v jakých je vyvedeno i Eyvindovo mitsubishi, s nímž absolvuje soutěže mistrovství světa. Celý Brynildsenův test bedlivě sledoval Johnny Haugland, legenda norského rallysportu a jezdec, který se nesmazatelně zapsal do sportovní historie firmy Škoda a srdcí jejich fanoušků. Jistě by nejen Johnnyho potěšilo, kdyby s vozy se šípem ve znaku spojil svůj sportovní osud i další jeho krajan. Milan Hauer
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|