www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství Evropy + IRC 2007V Belgii vede po první etapě TsjoenVelice napínavou podívanou připravila první etapa Ypres Westhoek Rally pro všechny fanoušky automobilových soutěží. Na rozdíl od stereotypních výsledků z MS se v Belgii bojovalo od začátku až do konce, pořadí se různě přelévalo a jezdci se ve vedení téměř nepřetržitě střídali. Před první rychlostní zkouškou pršelo, hlavně první sekce se nesla ve znamení pneumatikové loterie. Hlavními aktéry úvodu soutěže byli Andrea Navarra a Freddy Loix. Navarra byl v úvodu překvapivě ze všech nejrychlejší, přestože nemá asfalt příliš v lásce. Při premiéře Pola S2000 v IRC začal velice svižně také Freddy Loix, v těsném závěsu se však držela plejáda dalších soupeřů. Pro oba však byla smolná pátá rychlostní zkouška, při které ztratili kvůli defektům. „Jel jsem stejnou stopu jako ostatní. V místě, kde se řezala zatáčka, jsme dostali defekt a museli jsme vyměnit pneumatiku. Je to smůla, ale i o tom je rally,“ řekl zklamaný Freddy Loix, který dokázal zvítězit ještě na poslední zkoušce. Na posun do první desítky to však zatím nestačilo. Po smůle obou dosavadních leaderů tak zbyl boj o první místo po první etapě na domacího Pietera Tsjoena s Fiatem Punto S2000 a Nicolase Vouilloze s Peugeotem 207 S2000. Nakonec byl o něco rychlejší Tsjoen, ztráta Vouilloze, překvapivě výtečně jedoucího třetího Rossettiho či čtvrtého Casiera s Peugeotem od Kronosu, ale není velká. Nejrychlejší klasický produkční vůz zatím po belgických tratích vodí Renato Travaglia, vinou ne příliš vhodné volby pneumatik do první sekce je však až šestý. Vůbec se nedaří dvoukolkám, které na extrémně rychlých tratích kolem Ypres nemají šanci. Zatím mezi nimi vede jeden z nejrychlejších současných světových dvoukolkářů Urmo Aava, přesto jeho výkon nestačí na lepší než jedenáctou příčku. Posádek, kterým se nedaří, je však celá řada. Zatím největším pohřebištěm byla třetí rychlostní zkouška. Odstoupil zde Volkan Isik, trápící se od počátku soutěže kvůli problémům s motorem. Jánose Tótha také zradila pohonná jednotka, Corrado Fontana se svým puntem S2000 havaroval. Perličkou je fakt, že při druhém průjezdu tou samou zkouškou traťový pořadatel mával žlutou vlajkou, na což si stěžoval Dani Solá, který možná bude žádat o náhradní čas. Španělský jezdec stejně jako jeho týmový kolega Luca Betti hodně překvapili, jelikož jejich Hondy Civic Type-R byly schopny držet krok s vozy kategorie S1600. Bohužel, oba jezdci výrazně ztratili na posledním rychlostním testu. Zítřejší druhá etapa odstartuje až pět minut po poledni, což určitě potěší všechny, kteří si chtějí v sobotu přispat. Na programu bude 190 kilometrů rychlostních zkoušek, ty poslední se stejně jako dnes pojedou za tmy.
-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|