www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2007

Rozhovor s Malcolmem Wilsonem nejen o titulech...

16. července 2007 • 12:40

S průběhem letošní sezóny může být šéf továrního týmu BP Ford WRT Malcolm Wilson nadmíru spokojený. Marcus Grönholm totiž průběžně vede mezi jezdci a navíc také Ford má na Citroën v MS FIA značek značný náskok. Velkou zásluhu na tom má také Mikko Hirvonen, který zatím plní roli dvojky týmu na výbornou.

Na začátku července jste podepsali smlouvu s Abu Dhabí. Jak moc to pomůže Fordu, potažmo celému seriálu mistrovství světa?

„Pro M-Sport je to velké povzbuzení. Na mistrovství světa to bude mít také v budoucnu určitý vliv, jelikož se navázala dlouhodobá spolupráce a partneři by chtěli, aby se jela soutěž seriálu mistrovství světa i v Abu Dhabí.“

Pro vás se změnilo také to, že budete na vybraných soutěžích nasazovat hned tři Focusy WRC. Do toho posledního usedne Khalid Al Qassimi. Co nám o tom můžete říci?

„To je především plán nového týmového partnera. Chtějí mít v mistrovství světa jezdce ze Středního východu, který bude pravidelně jezdit a snad bude časem získávat i body do MS FIA jezdců. Kromě toho by chtěli získat nějakého talentovaného mladíka ze Středního východu, ze kterého by se mohla stát později hvězda automobilového sportu. Letos bude do Focusu WRC ale usedat zkušený Khalid Al Qassimi, který si chce mistrovství světa vyzkoušet.“

Kdy nasadí tým Ford novou zbraň Ford Focus WRC 07?

„Testy již naplno probíhají a výsledku jsou skvělé. Máme v plánu vůz představit na Finské rally, která se jede na začátku srpna.“

Jak se jezdcům nový vůz zamlouvá?

„Jsou velmi spokojení, i když se musí ještě zapracovat na nastavení. Podmínky při testech byly navíc o něco složitější, takže to nebylo ideální. Hodně pršelo a trať byla úplně promočená.“

Čekají vás čtyři asfaltové soutěže. Mnoho lidí se domnívá, že mohou rozhodnout o mistru světa mezi jezdci i značkami.

„Jsme si vědomi toho, že Sébastiena Loeb i Dani Sordó pojedou na tvrdém povrchu fantasticky. Když se ale podíváte do loňské sezóny, tak zjistíte, že Katalánskou rally dlouho vedl Marcus Grönholm. Pak jej odstavily technické problémy. Myslím, že budeme silní na všech zbývajících podnicích a určitě se popereme o přední příčky i na asfaltu.“

Věříte, že si vedení udržíte až do konce roku?

„Vloni jsme získali titul mezi týmy a letos jsme si dali za cíl, že vyhrajeme tituly oba. Uděláme proto maximum. Jsme ve velmi dobré pozici, ale víme, že Sébastiena Loeb bude útočit. Marcus ale také není žádný nováček a bude se snažit vyhrávat.“

FIA oznámila, že od roku 2009 se pojede znovu jen 12 podniků. Jste rádi?

„Myslíme si, že je to velmi pozitivní krok. Také bychom byli rádi, kdyby se jelo v jiných zemích, jako třeba Čína. O tuto zemni mají velký zájem téměř všechny automobilky, takže by se tam měly presentovat pomocí seriálu WRC.“

Myslíte si, že bude místo pro nové soutěže, když budou muset naopak čtyři z kola ven?

„Nevidíme v tom žádný problém. Už se o tom mluvilo mnohokráte. Máme mnoho soutěží a jen minimum prostoru, takže se to může vyřešit rotací. Každý rok se prostřídají podniky mezi sebou a bude to.“

FIA také oznámila, že WRC vozy mohou jezdit až do konce roku 2012. Pak budou muset být postaveny na základu speciálů skupiny N nebo Super 2000.

„Pravidla se v budoucnu určitě změní, ale teď je předčasné o tom hovořit. Určitě to budou muset být vozy s pohonem všech čtyř kol a s turbem. Mohly by to tedy být vozy, které se budou těm současným hodně podobat. V příštím roce musíme odjet hned čtyři rally s jediným motorem. Myslím, že v roce 2012 bude situace podobná té dnešní.“

Subaru se letos vrátilo a znovu bojuje o stupínky nejvyšší. Je to dobré znamení pro Ford?

„Osobně jsem velmi rád, že tomu tak je. Velmi se mi líbila Akropolis rally, kde bylo po první etapě v deseti vteřinách prvních šest vozů. Znovu se to vrací do starých kolejí, kdy bylo o co bojovat i ve druhé a třetí etapě.“

Citroën v poslední době hodně testuje a navíc vyslal své jezdce na soutěže do Irska i Finska.

„Něco podobného jsme čekali. To je také důvod, proč tak usilovně pracujeme na nové verzi vozu. Myslíme, že se vrátí velmi silní a proto máme také v plánu tolik testů nového Focusu WRC 07. Rozhodně to bude ještě boj.“

Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist