www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 13. května 2024, Svátek má Servác, zítra Bonifác

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Rally 2007

Pelhřimov čeká premiéra závodního speciálu Brisk!

20. července 2007 • 02:00

Už je to tady! Fanoušci motoristického sportu se začátkem srpna přece jen dočkají. V roli předjezdce na IV.CEBIA Rallye Pelhřimov – Memoriál Tomáše Vojtěcha, která se pojede v termínu 3. – 4. srpna 2007, se představí závodní speciál BRISK RS 01 WRC. Tento automobil vlastní konstrukce s pohonem na všechna čtyři kola a výkonem přes 500 koní se objeví na rychlostních zkouškách sobotní druhé etapy!

Auto bude pilotovat tovární posádka táborského Brisku, významného světového výrobce zapalovacích svíček a reklamního partnera pelhřimovské rallye. Za volantem se objeví Ing. Jaroslav Macek, který se podílel na vývoji speciálu, jenž vychází z koncernových dílů Škoda a Volkswagen. „Na start se velmi těšíme. I když pojedeme v soutěžním nasazení, pořád se především jedná o testování. Pelhřimovský start je mimořádnou příležitostí vidět poprvé Brisk v akci pro všechny motoristické nadšence. Diváci si určitě přijdou na své, neboť parametry vozu se blíží úrovni někdejší skupiny B,“ říká na úvod Jaroslav Macek.

Zatímco během pátečního odpoledne bude speciál Brisk vystaven na pelhřimovském náměstí, v sobotu se předvede v plné parádě na rychlostních zkouškách sobotní etapy v roli předjezdce. „Brisku říkám raketa na čtyřech kolech. Premiéra pro odbornou veřejnost proběhla začátkem května v pražském hotelu Mövenpick, v červnu byla světová premiéra na veletrhu v Brně a začátkem srpna proběhne v Pelhřimově sportovní premiéra. Samozřejmě pojedeme pro diváky, kteří se mohou v atraktivní místech těšit i na nějaké kolečko pro potěšení. Své vystoupení s Briskem chceme pojmout jako show,“ upřesňuje Macek.

Motor vozu BRISK RS 01 WRC zaručuje tisíc kilometrů soutěžní jízdy a měl by vydržet nástrahy rychlostních zkoušek. Každopádně táborský Brisk čeká zkouška ohněm. A jakou má závodní speciál před sebou budoucnost? Vzhledem k tomu, že nemá homologaci, táborská společnost hodlá Brisk využít zejména pro komerční prezentaci. „Hned po Pelhřimově se auto představí v Moskvě, poté nás čeká závodní show v Petrohradě a veletrh v Paříži. Co se týká sportovního využití auta, závodní projekt dostal ve fabrice zelenou a rádi bychom postavili úzkou sérii vozů s předním náhonem. Samozřejmě jedná se o příští léta, nicméně hodláme využít design karosérie.“ vysvětluje Macek.

Na vývoji závodního speciálu se podílela úzká skupina nadšenců v čele s majitelem společnosti Ing. Mojmírem Čapkou. V mnoha případech si splnili dětské sny a sáhli si hluboko na dno sil. Stavba vozu začala v loňském prosinci a za necelého půl roku bylo auto postavené. Na vozidle se průběžně pracuje i mezi výstavami. „Předběžná dohoda je, že by se ve voze svezl mnohonásobný mistr České republiky Václav Pech junior. Rádi bychom Brisk představili v plné síle koncem roku na Pražském rallysprintu. Velmi nás láká srovnání v tomto exhibičním závodě s vozy specifikace WRC a dalšími soutěžními auty,“ říká závěrem Macek.

BRISK RS 01 WRCSportovní závodní automobil určený pro automobilové soutěže s konstrukcí podle řádu FIA, přílohy J, bez homologace. Celá konstrukce vozu vychází z koncernových dílů Škoda a VW.
KAROSERIE
Typ karoseriesamonosná, ocelová, tvořená příhradlovou konstrukcí z vysokopevnostních ocelových trubek, doplněná o panely z kevlaru, karbonu a skelného laminátu.
MOTOR
Typzážehový, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem, se samostatným obtokovým ventilem, sekvenční dvojité vstřikování paliva, bezdotykové zapalování
Zapalovací svíčkyBRISK Racing DOR 1O DS EVO 2
Zdvihový objem motoru1998 ccm
Počet válců4
Max. výkon368 kW/500 k při 7800 ot./min
Max. točivý moment600 Nm při 3700 ot./min
Příprava směsisekvenční dvojité vstřikování
Přeplňovací tlak2,5 MPa
PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Typ převodovkysekvenční, přímo řazená, s posilovacími magnety
Počet převodových stupňů6
Spojkasuchá, dvoukotoučová, keramická
DYNAMIKA
Max. rychlost200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h2,7 sec
HMOTNOSTI
Pohotovostní hmotnost1000 kg
ROZMĚRY
Celková délka4 002 mm
Celková šířka1 890 mm
Celková výška1 270 mm
Rozvor2 500 mm
Rozchod vpředu1 670 mm
Rozchod vzadu1 620 mm
PODVOZEK
Přední/zadní nápravanezávislé zavěšení kol, trojúhelníková ramena, pérování tlumiči Proflex
Přední/zadní brzdyčtyřpístkové o průměru 330 mm/320 mm, všechny brzdy kotoučové, značky Porsche
Diferenciálymezinápravový i pasivní nápravové s omezenou svorností
DALŠÍ VYBAVENÍ18ti palcová kola, hasicí systém, bezpečnostní nádrž, intercom, vyspělá diagnostika pro snímání telemetrie - v první fázi na motoru, ve druhé fázi ve vývoji telemetrie podvozku.

Roman Ordelt
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
23.07.2007 08:51
Hrazda
To by chtělo porovnat s tím McRaeovým speciálem.
toplist