www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 15. května 2024, Svátek má Žofie, zítra Přemysl

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2007

Ve Zlíně se čeká až 15 jezdců s prioritou FIA B!

24. července 2007 • 19:40

Měsíc před startem 37. ročníku Barum Rally Zlín se konala ve Zlíně další z plánovaných tiskových konferencí, na níž se zástupci médií dozvěděli nejnovější informace o průběhu posledních příprav na soutěž a rovněž o prvních přihlášených posádkách.

V letošním roce se dá na zlínské rally očekává díky zařazení do seriálu Intercontinental Rally Challenge opravdu vynikající zahraniční konkurence, především v podání továrních týmů Fiat a Peugeot, které už svou účast potvrdily dříve.

„Zaznamenáváme zvýšený zájem sdělovacích prostředků. Aktuálně už evidujeme několik desítek přihlášených posádek, mezi nimiž figurují zajímavá jména,“ konstatoval ředitel soutěže Miloslav Regner. „Samozřejmě, se zvýšeným zájmem o letošní ročník Barum Rally Zlín jsou spojeny potíže s ubytováním ve Zlíně a jeho blízkém okolí,“ doplnil.

Pořadatelé soutěže se ve spolupráci s Policií České Republiky chystají na regulování pohybu diváků mezi rychlostními zkouškami v průběhu jejího konání. Dá se totiž předpokládat enormní zájem a návštěva ze strany fanoušků z Polska a Maďarska. Právě kvůli polským příznivcům rallysportu však vznikly na Zlínsku před několika lety značné potíže s dodržením bezpečnosti u některých rychlostních zkoušek.

„Připravujeme plán regulace pohybu fanoušků a věřím, že vše zvládneme ke všeobecné spokojenosti i díky koordinaci s Policií. Samozřejmě, určité obavy z přílivu neukázněných fandů ze zahraničí tu existují,“ přiznal Regner a zároveň slíbil, že se návštěvníci letošní Barum Rally Zlín včas dozvědí o veškerých omezeních díky sdělovacím prostředkům.

Pro většinu fanoušků je však v současné době asi stěžejní informace, kdo vlastně do Zlína na sklonku srpna přijede. Barvy italského Fiatu bude hájit průběžně vedoucí jezdec IRC Andrea Navarra, do stejného vozu pak usedne také Belgičan Freddy Loix či Polák Czopik a jeho krajan Solowow, který se bude snažit prolomit smůlu, která jej na zlínských erzetách doposud provázela.

Ekipu vozů Peugeot 207 S2000 povedou v barvách španělského týmu Enrique García Ojeda a několikanásobný mistr světa ve sjezdu na horských kolech Nicolas Vouilloz. Stejný vůz pak povedou Maďar Jánosz Tóth, loňským incidentem 'proslulý' pravidelný účastník soutěže Marco Cavigioli z Itálie. Chybět bude naopak vítěz belgické Ypres Rally Luca Rosseti, který projevil značně přehnané požadavky a objeví se jen na seznamovacích jízdách a pouze v roli týmového poradce uvidíme ve Zlíně Giandomenica Bassa.

Celkem by se tak na startu letošní Barum Rally mohlo objevit až 15 vozů kategorie Super 2000, i když zlínští pořadatelé zatím zůstávají oběma nohama na zemi. „Zatím vše vypadá velmi slibně, ovšem uvidíme, nakolik ještě týmům všechno eventuálně zkomplikuje situace na Madeiře, která se jede před naší soutěží,“ vysvětlil Miloslav Regner. Ředitel zlínské rally však nicméně i tak eviduje zájem celkem 15 jezdců s prestižní prioritou FIA, což je číslo, které zatím u nás nepamatujeme.

„Loňský vítěz soutěže Roman Kresta tak bohužel nebude moci startovat s číslem 1, neboť mezinárodní řády jsou v této otázce nekompromisní. Tato situace nás sice mrzí, ale prioritní jezdci FIA musí být vždy zařazeni na špici startovního pole,“ vysvětlil Regner a zároveň dodal, že pevně věří, že obhájce loňského prvenství se dokáže s touto situací zdárně vyrovnat a jako příklad uvedl právě výše zmiňovaný úspěch Itala Rosettiho, který v Belgii startoval s číslem 17.

Miloslav Regner závěrem vyvrátil spekulace o možném startu fanoušky toužebně očekávaného vozu Škoda Fabia Super 2000, tedy dalším předpokládaném taháku zlínské rally. „Účast Škodovky s tímto vozem v roli předjezdce je vysoce nepravděpodobná. Nikdo nás zatím nekontaktoval a podle dostupných informací se celý projekt teprve rozjíždí,“ řekl ředitel 37. ročníku Barum Rally Zlín.

Jan Vaškovič; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
27.07.2007 17:13
ajaj
Díky Johne. Stručné, jasné, bez prostoru na spekulace.
27.07.2007 08:32
John - moderátor
To: ajaj Jak říkáš: ze strany RK přes upomínání ze strany FAS nebyla včas (tj. nejpozději na přelomu roku) podána žádost o udělení priority FIA B. Nic víc, nic míň.
26.07.2007 16:15
Pluto - moderátor
To ajaj: Sportovní komisaři jsou jiní. Ad zkracování - Solowow tehdy soutěž nedokončil, proto se sportovní komisaři žádným zkracováním nezabývali, nebyl důvod. Co se týče priority, vítěz soutěže ME nemá nárok na nic. Když se podíváš na řády, nárok na prioritu FIA má jezdec, který vyhrál některý z mezinárodních pohárů (MS, PCWRC, JWRC, ME, Evropské poháry, Asijsko-pacifický apod), vítěz národního šampionátu, tovární jezdci v MS, jezdec, který byl v minulých dvou letech držitelem FIA A, jezdec, který skončil na soutěži MS v minulém roce do šestého místa či v závěrečné klasifikaci do osmého, jezdec který skončil v klasifikaci ME do třetího místa. Dále má FIA možnost na základě žádosti udělit prioritu FIA i mimo uvedené pravidla. FIA se snaží tímto způsobem podpořit jezdce, kteří projeví zájem na starty v kompletních seriálech. Proto obdrželi prioritu i někteří jezdci mistrovství Evropy. Ani jednu z těchto podmínek Roman nesplňuje.
26.07.2007 15:34
ajaj
Pluto, ti sportovní komisaři budou doufám jiní než ti, kterým evidentně nevadilo Solowowovo trojnásobné zkracování tratě ve Slušovicích u jumpu. Jinak loňský vítěz soutěže ME by nárok na prioritu měl mít, takže problém bude asi v tom, že o ní nepožádal? Víte o tom v redakci něco?
26.07.2007 11:36
Pluto - moderátor
Bohužel, všude vyjímka udělat nejde. A divil by ses, jak moc by právě tohle vadilo (ne, že by šel Kresta výš, ale že by jako neprioritní měl vyšší číslo). Nehledě na to, že by to stejně neprošlo přes sportovní komisaře.
26.07.2007 10:44
Acom
ja se nepru o vyznam priorit. Vsude jde udelat vyjimka a proc by ji nemohl dostat Kresta? Myslim, ze by to nikomu nevadilo.
Zase to bude zajimave jej sledovat jak pojede ze zadu:-)
26.07.2007 10:20
Karbonyl - moderátor
Acom: jaký je tedy podle tebe význam priorit, kdyby se prioritní jezdci měli nechat ve startovce předbíhat neprioritními? :-)
26.07.2007 01:33
Pluto - moderátor
To Acom: I letos bude hvězda. Tam, kde pojede, tak výkonnostně nepatří, ale bohužel se s tím nedá nic dělat. Budeš se s tím muset smířit :o)
25.07.2007 21:38
Acom
pluto, vis ze vsechno jde kdyz se chce. loni byl hvezda a letos pojede jako 18? tam kresta nepatri.
rady, nerady.
25.07.2007 19:47
Mirekfric
Acom: Tahle situace je, bohužel, pouze Romanův problém. O prioritu mohl klidně požádat, případně se přihlásit do ERC a dostal by ji automaticky. Nic z toho neudělal. Vinit pořadatele je nesmysl.
toplist