www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2007

Za 'světová' čísla na Barumce může Nicolas

21. srpna 2007 • 09:00

Letos to bude poprvé v sedmatřicetileté historii Barum Rally Zlín, kdy nebudou soutěžní vozy zdobit klasická startovní čísla, která doposud zaujímala výsadní plochu na předních dveřích soutěžních vozů. Místo nich se objeví úzký proužek po vzoru mistrovství světa.

Až v průběhu letošní sezóny se vedení Intercontinental Rally Challenge i přes nepříliš příznivou odezvu ze strany pořadatelů usneslo, že všechny soutěže povinně musí namísto obvyklých startovních čísel použít označení vozů po vzoru mistrovství světa, tedy úzký proužek na dveřích s logem sponzora a malým startovním číslem, větší čísla na oknech zadních dveří a klasické velké číslo na střeše kvůli záběrům z helikoptéry.

Protože rozhodnutí přišlo až v průběhu sezóny, pořadatelé keňské Safari Rally se jím řídit nemohli, turečtí pořadatelé Fiat Rally se vymlouvali na absenci při zasedání, během kterého se o povinnosti úzkých čísel rozhodlo. Pořadatelé v Ypres se podle předpisů i přes odmítavý postoj řídili, na Madeiře již v minulosti tato čísla používali, jediný zbývající podnik v Rusku na toto nařízení jaksi zapomněl...

Kde ale hledat důvody zavedení tohoto pravidla? Je to doposud jediný významný přínos Jean-Pierra Nicolase do IRC. Tým kolem Eurosportu angažoval bývalého šéfa stáje Peugeot Sport na post sportovního manažera celého seriálu. Za tučný honorář působí na svém postu jako uznávaná osobnost, jeho jediným faktickým přínosem je ale zmíněné prosazení 'světových' startovních čísel. A jaký důvod jej k tomu vedl? Tato čísla prý přesně zapadají do designu Peugeotů 207 S2000...

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
21.08.2007 11:45
Runy
Že si raději neužívá důchodu někde ve vinohradu...
21.08.2007 11:20
ajaj
No vida a od příštího ročníku pojedou teda všichni povinně v designu P 207 S2000, nebo dokonce v jejich karoserii. To by šlo ne?
toplist