www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2024, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2007

S Marcem Cavigiolim o Barumce i životním výsledku

22. srpna 2007 • 09:00

Marco Cavigioli patří k pravidelným účastníkům zlínské soutěže, v minulých letech navíc patřil k mála pilotům, co pravidelněji startovali i v mistrovství Evropy. Letos jej v moravské metropoli opět přivítáme, tentokráte dokonce jako jednoho z pilotů vozu specifikace S2000.

„Do Zlína jezdívám strašně rád. Poprvé jsem tu startoval v roce 1998, tehdy to bylo s Citroënem Saxo Kit Car v barvách italského Jolly Clubu. A již tehdy jsem si zdejší soutěž zamiloval. Od té doby jsem chyběl pouze jednou. Stalo se tak v roce 2002, kdy Barumka kolidovala s Rally Sanremo, kde jsem musel kvůli sponzorům startovat,“ prozradil ke svým 'českým' začátkům lovec dívčích srdcí Cavigioli.

Za svou soutěžáckou kariéru vystřídal Cavigioli nepřeberné množství aut. Počínaje slaboučkým Fiatem Cinquecento Sporting přes exotické Suzuki Baleno Kit Car až po Škodu Octavii WRC. „Asi nejkurióznější auto, se kterým jsem startoval, bylo právě Baleno. Byl to šílený projekt italského Suzuki, které do toho investovalo velké množství peněz, to vše samozřejmě za pomocí Nobuhira Tajimy ze sportovního oddělení Suzuki. Jak ukázal posléze i Ignis, pro sportovní účely je možné použít všemožné 'krabice', ale postavit Kit Car z klasického kombíku je opravdu šílenost,“ zavzpomínal Cavigioli.

Před letošní sezónou se Marco dlouho rozhodoval, s jakým vozem a jaký seriál pojede. „Od začátku jsem byl rozhoduntý soustředit se hlavně na IRC. Nakonec jsme se přihlásili i do Evropy, ale prioritou je určitě IRC. První čtyři měsíce jsme jednali s belgičany o startech s VW Polo S2000. Pořád říkali, že program IRC neplánují, až jsme se definitivně dohodli se švýcarským Peugeotem. Týden poté Volkswagen oznámil, že se registrovali do IRC...,“ popsal trable s výběrem vozu třiačtyřicetiletý Ital.

S Peugeotem 207 S2000 se poprvé objevil na Ypres Westhoek Rally, kde jej však provázely porodní problémy syrového vozu. Na další soutěži v Rusku se však překvapivě objevil za volantem produkčního mitsubishi. „I na Rally Russia jsme měli startovat s Peugeotem, ale den před odjezdem vozu jsme stále neměli k dispozici veškeré díly pro šotolinovou verzi. Proto jsme se po krátké týmové poradě rozhodli vytáhnout z týmové garáže GMA Racing starší Mitsubishi Lancer Evo VIII, narychlo ho připravit a vydat se do Ruska,“ popsal nekončící problémy s auty Cavigioli.

„Nakonec se nám však v Rusku podařilo zajet životní výsledek. Hodně dlouho jsme drželi za zády továrního jezdce Fiatu a vedoucího muže IRC Navarru, velké problémy s brzdami na konci první etapy nás však stály větší šance na úspěch. Přesto jsem se svým ruským vystoupením spokojený, protože se ukázalo, že mám na to jet s nejlepšími,“ neopomněl se pochválit Cavigioli, který při srovnání produkčního vozu a S2000 říká: „Ta auta jsou nesrovnatelná. Super 2000 je špičkové závodní auto, parádní brzdy, vynikající podvozek, prostě opravdový závoďák.“

Na Madeiře se opět vrátil za volant Peugeotu, po nevydařeném úvodu se postupně prokousával až na konečné třinácté místo: „Začali jsme snad nejhůř, jak jsme mohli. Pro úvodní dvě páteční zkoušky jsme zvolili špatné pneumatiky, což v kombinaci s velkou mlhou znamenalo ztrátu více než šesti minut a ztrátu veškerých nadějí. Později jsme dokázali jezdit celkem slušné časy a nebýt úvodu, určitě bychom skončili na bodech.“

Pokud se člověk pozorněji podívá do startovních listin jednotlivých soutěží, tak zjistí, že Cavigioli střídá své spolujezdce jako ponožky, obzvláště v letošní sezóně. „Bohužel, všichni mí spolujezdci jsou hodně vytížení, takže to musíme kombinovat. Vždy je obvolávám a doufám, že budou k dispozici. Třeba Nicola Arena jezdívá na dálném východě a účastní se rovněž seriálu PCWRC; na Barum rally Zlín nebude k dispozici, protože jej čeká start na Novém Zélandu. Můj bývalý stálý spolujezdec Francesco Grossini má problémy se zády, takže za rok může jet maximálně jednu dvě soutěže. Třetím do party je Enrico Cantoni, který se letos účastní JRC. Pro zlínskou soutěž připadl 'Černý Petr' právě na něj,“ uzavřel rozhovor italský pilot.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist