www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2007

Dani Solá: Příští rok chci bojovat o titul IRC

22. srpna 2007 • 15:40

Španělský pilot Dani Solá přijíždí do Zlína s vědomím, že jen stěží může bojovat o nejvyšší příčky absolutní klasifikaci. Přesto ani chvíli nepochybuje o správnosti svého rozhodnutí zúčastnit se závodů letošního seriálu IRC a ME s vozem Honda Civic Type R týmu JAS Motorsport.

Hvězda Daniho Solá zazářila velmi rychle. Z neznámého mladíka se stal juniorský mistr světa 2002, rok po Sebastienovi Loebovi. Jeho kariéra však nenabrala takové obrátky, jak se mohlo předpokládat. Postupně vystřídal speciály WRC značek Citroën, Mitsubishi a posléze Ford, ale nejvýše se protlačil na šestou příčku v Katalánsku 2004. Dveře do nejužší světové špičky pro něj zůstaly zavřené. „Ve vztahu k MS nechci říkat, že se tam nikdy nevrátím, ale přeci jen je to zřejmě uzavřená kapitola. Nerozhodují zde schopnosti pilota, ale spíše finance, které dokážete do týmu přinést,“ reaguje Solá (36 světových startů) na současný stav MS.

V loňské sezoně se proto vrátil na domácí tratě a s vozem Citroën C2 S1600 se protlačil k titulu asfaltového šampióna. Letos se s 'dvoukolkou' objevil i na mezinárodní scéně, když kývnul na nabídku japonské značky Honda. Prozatím mu v sezoně štěstí příliš nepřálo, přesto dosahovanými časy dokázal často držet v šachu bývalého mistra Evropy Jean-Josepha s konkurenčním citroënem. „Nad nabídkou Hondy jsem dlouho nepřemýšlel. IRC vnímám jako výtečný šampionát pro soukromé jezdce, dobrou reklamou jsou i přenosy na Eurosportu. Soupeří mezi sebou srovnatelná auta, o vítězství se může poprat mnohem více jezdců než v mistrovství světa,“ říká Solá.

JAS Motorsport angažoval Daniho ve snaze zúročit jeho zkušeností k vývoji nového civicu. Španělský pilot debutoval v Turecku, v Rusku již byl velmi blízko premiérovému vítězství v kategorii vozů s pouze přední poháněnou nápravou. „Každý závod je pro nás vlastně dalším testem auta, které neustále zrychlujeme. Důraz je kladen zejména na vyladění podvozku (tlumiče, stabilizátory, pružiny). Změnou prošla zadní náprava. Pro Rally Sanremo by měl být k dispozici vylepšený motor,“ přiznává Solá.

Rodilý Katalánec, jenž je fanouškem fotbalového klubu FC Barcelona, bude ve Zlíně startovat poprvé, premiéru si na českých tratích odbude i jeho spolujezdec Oscar Sanchez (30. května 1972). „Před sezonou odešel k Ponsovi tradiční navigátor Xavier Amigo, proto jsem oslovil Oscara. Společně startujeme i ve španělském šotolinovém šampionátu s lancerem deváté evoluce, kde nám po polovině závodů patří vedoucí příčka,“ uvedl Solá.

„Doufám, že se v nejbližší době naplní vize stavby vozu Honda pro specifikaci S2000. Rád bych příští rok v seriálu IRC uspěl co nejlépe. Vůz S2000 je jednou z cest k tomuto cíli,“ naznačil španělský pilot.

Tomáš Plachý
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist