Mistrovství ČR 2007
Josef Peták přezbrojí na Peugeot 207 Super 2000
Josef Peták získal v letošním roce titul mistra skupiny A v Mezinárodním mistrovství České republiky a v krátkých dvoudenních soutěžích se před něj dokázal dostat pouze Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Kit Car.
Na příští rok ale chystá Pepík Peták velké překvapení. Přezbrojí totiž na vůz Peugeot 207 Super 2000. Pro ten se vydal již dnes ráno směr Itálie, ale začněme ale pěkně po pořádku. Jak tedy proběhly první jednání?
„Někdy v červnu nás kontaktoval italský tým Racing Lions, se kterým jsme spolupracovali již v roce 2004, když jsme jezdili po českých tratích s vozem Peugeot 306,“ řekl na úvod příbramský pilot.
„Po několikatýdenním rozmýšlení jsme se rozhodli, že nabídku budeme akceptovat a přišli na způsob, jak startovat v roce 2008 v českém šampionátu s vozem Peugeot 207 Super 2000.“
Kromě výše zmíněného jsme se také zajímali o to, jaké byly první pocity z testovací jízdy s novým vozem, který si mohl Peták vyzkoušet v Itálii.
„Měl jsem možnost se svézt s Bricem Tirabassim a byl jsem opravdu velmi příjemně překvapen brzdami a také podvozkem. Samozřejmě už se těším na to, kdy si budu moci vůz sám otestovat,“ doplnil několikanásobný šampión ve skupině A.
Na závěr jen doplňme, že nynější speciál Renault Clio Super 1600 nezmizí z českých tratí úplně, jelikož skončí v rukou jednoho z českých jezdců. Diváci tak nepřijdou o kvalitní závodní stroj ani v příštím roce.
Richard Vlček ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentáře
info
Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
To Mirek: Nemyslím si, že bych u Wilsona přestřelil. Je pravda, že v S2000 ještě nejel, ale co vím z jeho jízd s S1600 a nebo Mitsubishi (s Mitsubishi při testech před jednou soutěží, kterou nakonec vzdal, protože mu to s ním nešlo), tak to žádný zázrak nebyl.
O Wilsona se hádat nechci, to podle mě Pluto fakt přestřelil :-) Ale je pravda, že s atmosférou se musí umět... a není to jen o tom, že turbomotor s téměř konstantním výkonem v obrovském rozsahu otáček hodně odpouští, ale i o tom, že kdo neumí s atmosférou pořádně podřazovat a přetáčí, tak má neustálé problémy s motorem (Že by třeba Solowow? Ostatním motor neochází na každé druhé soutěži).
To ajaj: Zrovna u Wilsona si myslím, že to tak odvážné tvrzení není.
Tak teď jsi mě dostal :-))) Ještě teď se chechtám! Odvážné tvrzení, dost odvážné a o co se prosím opírá? Půjč mi taky tu křišťálovou kouli, prosím :-)
To ajaj: Samozřejmě, aspoň něco málo umět musí. Ale pokud odbočím od českých luhů a hájů, takový Wilson je s WRC schopen zajet alespoň trošku slušný výsledek, s S2000 by neměl nejmenší šanci...
Pepa jede VŽDYCKY rychle :-))
Turbo hodně pomáhá, to máš recht, ale někomu ani to nepomůže, takže furt platí, že šofér prostě musí umět ;-)
To ajaj: Rozhodně nemáš pravdu. S takovým WRC ti zajede skoro každý gramla. A i N4 díky výkonnému turbu méně zdatným jezdcům hodně pomáhá. Pepa letos udělal velký výkonnostní skok (možná i proto, že konečně měl nějakého soupeře) a věřím, že pokud mu tahle forma vydrží, tak bude schopen jet s S2000 hodně rychle.
Pluto, to platí o každým autě! :-) Levoručka nezajede ani tryskáčem. Sám jsem zvědav, o kolik se Pepík posune. S hrabošem byl v klidu do TOP10, když máknul tak TOP5, ale taky TOP3. Jak moc to půjde vejš?
To maevad: I ve světě či ostatních národních šampionátech se ukazuje, že S2000 je lepší než PV, ale musí v tom sedět pilot, co výhody tohoto auta dokáže využít. Tak uvidíme...
To Pluto: Spoustu možná... :-)
To Acom: Je to můj názor. Však uvidíme, jestli Peták (nebo teda i další) budou nandávat v příští sezóně PVčkářům.