www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2007

Jaroslav Orsák: úspěšná premiéra s devítkou

10. října 2007 • 01:00

Velmi blízko měl Jaroslav Orsák k tomu, aby se zapsal do novodobé historie Rally Jeseníky jako první vítěz. Navíc s novým vozem, což by byla premiéra jako řemen. K dokonalosti chybělo málo. Aby na 6.RZ nepostihl posádku Orsák - Vajík defekt pneumatiky.

Krátce před startem Rally Jeseníky došlo k dohodě a kloboucký jezdec mohl prvně naostro okusit pocity z jízdy v Lanceru EVO IX.. Na předstartovní kilometry s novým vozem moc času před soutěží nebylo a tak veškeré seznamování začalo první rychlostní zkouškou. A úvodní kilometry v devítce Orsákovi výborně padly.

„Přijeli jsme do Šternberka vyzkoušet devítku a při té příležitosti i otestovat některé díly. Jelikož jsme vyrazili do závodu jako první, neměli jsme přehled o dosažených časech soupeřů. První rundu erzet jsme absolvovali ve svém tempu. A až v servisu jsem zjistil jak na tom jsme. Bylo to pro všechny překvapení. V té chvíli šlo testování stranou,“ podělil se o první dojmy z úvodu soutěže Jaroslav Orsák.

Profil erzet třiadvacetiletému jezdci vyhovoval. V průběhu sprintu jej překonali pouze Karel Trněný na 2.RZ, Milan Pantálek na čtyřce a Lumír Firla na šesté rychlostní zkoušce. Právě 6.RZ rozhodla o umístění posádky při prvním startu s devítkou. Defekt v polovině zkoušky přišel v nejméně vhodnou dobu.

„Vůbec to neberu dramaticky. Možná je to i dobře. Ne nadarmo se říká: první vyhrání, z kapsy vyhání. Vůbec si však neuvědomuji, kde jsme k defektu přišli. Žádný kámen jsme netrefili. Možná ušla guma přes ventilek. S defektem jsme jeli šest kilometrů a mohu říci, že jsem doposud tak velkou kudlu na defektu nejel. Tolik mne Karel tlačil dopředu,“ zavzpomínal na jediný incident soutěže Orsák. I po defektu neztratila posádka chuť do závodění.

Jarek s Karlem opět zatáhli a výsledkem byli tři nejrychlejší časy v závěrečných zkouškách soutěže. „Možná by byl náš výsledek ještě lepší. V závěru rally jsem byl strašně moc přeemotivovaný a dělal jsem jednu chybu za druhou. Ale i tak jsem s naším prvním startem s EVO devítkou maximálně spokojený. Bylo to pro mne příjemné učení. Poprvé jsem jel se špérou vepředu. Ještě máme velké rezervy,“ konstatoval Jarek. Cílovou rampou projeli Jarek s Karlem na 4.místě. Více však posádku těší prvenství mezi juniory.

Šest vyhraných zkoušek z devíti, to je velmi slušná bilance na první start s novým vozem. Když se k tomu připočte minimální čas na otestování samotného vozu před závodem, lze s očekáváním vzhlížet k příštím startům. Z Jarka Orsáka se zkrátka stává štika v rallyovém rybníce.

„Není to ale jen má zásluha a já musím poděkovat všem, kdo se postarali o můj další posun v rally. Pochvalu zaslouží mechanici. Ti dostali auto do rukou ve čtvrtek navečer. Za krátkou dobu stihli Lancera perfektně připravit. Mé díky patří i všem obchodním partnerům, kteří nám pomáhají zabezpečit naše starty. A poděkování náleží i Karlovi. Jeho slova o tom, že příprava posádky do rally se skládá z tisíců drobností je skutečná. Karel to vše zvládá na výbornou. Výborně se mi hodí jeho zkušenosti, které rád využívám. Ještě jednou všem díky,“ nezapomněl poděkovat nejbližším Jaroslav Orsák.

Nyní čekají klobouckého jezdce důležité jednání ohledně dalšího pronájmu vozu. Do stejného Mitsubishi by měl třiadvacetiletý jezdec usednout opět a to na Wurth Partr rally s centrem ve Vsetíně.

Miroslav Vebr
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist