www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2007

Ententýky Jeseníky

12. října 2007 • 01:00

Do posledního klání domácího šampionátu v rallysprintech nastupoval Roman Štefan v neobvyklém rozpoložení. Syn David před týdnem vybojoval při premiérové sezóně v rallyecrossu celkovou stříbrnou příčku a to mu zlato uniklo jen o 0,8 sekundy. Bude se situace opakovat i v Jeseníkách?

Posádka Ralex Sportu se navíc představila v neobvyklém složení, neboť tradiční navigátor Jiří Grimmer se doma těšil z teprve pětidenní dcery. Pohotově ho zastoupil Petr Brixí a jeho cílem bylo dovést oranžového Peugeota 306 S16 do cíle tak, aby předstihli dalšího adepta na mistrovský titul ve třídě N3, Jaroslava Roubíčka, který disponuje Renaultem Clio sport, a ani jeho zkušenosti z rally nejsou zanedbatelné.

Výběr tratí, kde se mělo rozhodnout, byl zcela ideální. Neutrální půda a nulové zkušenosti většiny účastníků soutěže nenahrávaly nikomu do karet. „Otázka mitfáry je jasná. Petr je pohodář a navíc zkušený navigátor a tak jsem se díky tomu cítil docela v pohodě,“ svěřil se před závodem pilot Roman Štefan a stručně zhodnotil i rychlostní zkoušky: „Čekal jsem to více technické, ale myslím, že jde o lepší průměr“.

Proměnlivé počasí přidělalo týmu vrásky na čele, když se diskutovalo o výběru vhodného obutí. „Celý pátek děsně lilo a očekávali jsme to i na sobotu, ale předpověď se vyplnila a bylo krásně slunečno,“ dodal s úlevou v hlase přizvaný co-pilot Petr Brixí. Tým si chválil servisní zónu (až na otravné bláto) a ve vzduchu se vznášel klid před bouří. Početný tým mechaniků naštěstí neměl se starším Peugeotem moc práce a tak během víkendu došlo jen na běžné prohlídky a údržbu. Nic však nejde samo a tak ani provoz závodního auta nebyl zcela bezproblémový. „V závěru rally nám začala odcházet zadní osa - klasický Peugeot a jeho nepovedená zadní ložiska v ramenech. Kola měla děsná “áčka„ a jedno z nich začalo trochu drhnout o podběh, to mi kluci řekli ale až po závodech, abych byl v klidu,“ dodává dnes již pobaveně pražský pilot.

Boj o přední příčky ve třídě N3 byl zcela vyrovnaný. „J. Čermák nám ujel sice a nedal se chytit, ale s J. Roubíčkem jsme jeli hodně vyrovnaně. Na 6. RZ jsem nedobrzdil jedno odbočení a musel couvat, dost mě to pak štvalo. Stálo nás to cca 10 sekund a vypadalo to, že je rozhodnuto. Navíc ta chyba se mi povedla samozřejmě před očima našich mechaniků....,“ zhodnotil dosavadní průběh rally Roman, kterého doplnil zkušený mitfára: „Jinak jsme měli mezi sebou největší rozdíl na RZ jen 1,4s! Dobře jsem věděl, jak to kluci mají rozjeté a že by třetí flek znamenal prohru v šampionátu o 1 bod.“

Ovšem nakonec se štěstí obrátilo čelem k „Ralexům“a na poslední zkoušce, asi 5 km po startu, míjeli odstavené Roubíčkovo clio. Roman Štefan tento pocit dobře zná, sám mnohokrát odstupoval z předních pozic. „Oba jsme jeli myslím si na doraz a oba jsme věděli, že se může stát cokoli. Když jsme minuli odstaveného renaulta, hodně jsem zvolnil. Nechtěl jsem něco vyvést,“ popisuje poslední letošní ostré kilometry pilot a vzápětí dodává: „Bylo to hodně zvláštní... nečekal jsem to... najednou jsem viděl že stojí a my je míjíme. Trvalo mi ještě asi 1 km než jsem pochopil. Titul byl pak už jasný, i kdybychom nedojeli, ale chtěli jsme i druhé místo v Jeseníkách udržet a proto jsem se musel přesvědčovat ke koncentraci“.

Náročná sezóna se starší technikou nebyla nikterak jednoduchá a tak nezbývá než na závěr poděkovat všem, kteří se podíleli na úspěchu posádky Ralex Sportu v letošním ročníku sprintrally: mechánům Zdenku Štenclovi, Martinu Šimonovi, Michalu Krupkovi, Davidu Štefanovi, Petru Weisovi, Jindrovi Emingerovi, Frantovi Andrýsovi, kuchařům Igorovi a Iloně Krupkovým a Honzovi Luxovi. Dále rodinám za toleranci a sponzorům za podporu.

V nadcházející sezóně se bude oranžový Peugeot 306 S16 opět objevovat v rally, otázkou zatím zůstává, ve kterém šampionátu.

Michal Oberstein
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist