www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. května 2025, Svátek má Svátek práce, zítra Zikmund |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo byl největším překvapením letošní Šumavy? Reklama Nejčtenější články
|
Ostatní soutěže 2007Nech Brouka žít...Viva Racing team (VRT) vznikol v roku 1998. Zo začiatku sa výhradne špecializoval na závody rallycrosu, kde bol veľmi úspěšný. V prvom závode ktorý se konal v Šlukově sa umiestnil Jiří Vichta na druhom mieste a v Sedlčanoch na mieste prvom. Od roku 2006 se VRT rozhodol špecializovať na závody do vrchu a rallye. Team tvorí pilot Jiří Vichta , mitfára Helena Petříková, hlídač Bad a neprehliadnuteľný VW Brouk. Ako ste sa dostal/a k rallye a konkrétne k značke VW Brouk? Jirka: S vozem VW Brouk jsem získal své první zkušenosti ve svých čtrnácti letech. Prvního Brouka jsem si opravil na „normální“ ježdění, které mě tak uchvátilo, že jsem si ho později přestavěl na autokrosovou bugynu. Sedm let jsem závodil v autokrosu, v roce 2005 jsme se s přítelkyní rozhodli pro „přestup“ do rally (Volného poháru). To jsme však vůbec netušili, že budeme první v ČR kteří se zúčastní rally závodů s VW Broukem. Přestavba nám trvala asi půl roku a poprvé jsme Brouka otestovali na Akuma Rallye Pardubice. Helena: Samozřejmě za to vše může můj přítel, ale dobrovolně. :-) Môžete priblížiť aké úpravy sú na aute oproti sériovému, prípadne aké zmeny chystáte do budúcna? Přesné označení je VW BROUK 1302 Motor:je 4-válcový boxer, obsah 1600 ccm, výkon motoru je okolo 135 koní při 6000 otáčkách, olejový chladič uložen před přední nápravou, chlazení motoru je předělané z Porsche 911, na motoru jsou namontované dva dvojité karburátory Weber 44IDF
Nápravy: přední náprava sériová, zesílená. Zadní náprava je z vozu Porsche 911, která má stejné uchycení jako VW brouk Brzdy: přední kotoučové chlazené z vozu Porsche 944 turbo, třmeny 4 pístkové. Zadní kotoučové chlazené z vozu Porsche 944 turbo, třmeny 2 pístkové. Karoserie: sériová, blatníky laminátové. Kola: litá kola Porsche o rozměrech 185/55 R15, pneumatiky MATADOR. Na příští sezónu chystáme převodovku, která je spočítaná na náš závodní motor a laminátovou přední kapotu. Vidieť Vás môžeme na rýchlostných skúškach Voľného poháru, tento rok ste štartovali aj na rallye Bohemia. Aké sa Vám páčila táto súťaž? Jirka: Rallye Bohemia byla krásná soutěž a jsem rád, že náš Brouček vydržel bez problémů až do konce soutěže. Byla to velká zkušenost. Helena: Bylo to zase úplně něco jiného. Ač cíl byl stejný, bylo to krásné. Blíži sa koniec sezóny, ako by ste zhodnotil/a tento rok a kde Vás budeme môcť vidieť ten budúci? Jirka: Můžu říct, že tento rok byl pro nás dobrý, Brouček fungoval celou sezónu bez větších problémů, i když jsme ještě neměli závodní převodovku. Příští rok se budeme snažit opět zúčastnit Volného poháru. Helena: Je třeba se pořád něco učit. Tato sezóna byla zase o něco lepší než ta minulá, musíme být lepší a rychlejší. Ďakujem za rozhovor a želám veľa úspešných kilometrov. Chtěli bychom poděkovat všem co nás podporují, protože bez kamarádů, rodiny a sponzorů by samozřejmě nešlo závodit. Viac informácii môžete nájsť na domovskej stránke teamu www.vivaracing.cz. Irena Študantová
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|