www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. dubna 2024, Svátek má Rostislav, zítra Marcela

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2007

Mad Max RT dvojnásobně „na bedně“ v MČR!

19. října 2007 • 03:00

Závěrečná soutěž Mistrovství ČR ve sprintrally určila pořadí na nejvyšších příčkách klasifikace třídy A5 za již jistým šampiónem Janem Dohnalem. Na stříbrnou pozici se výborným výkonem při jesenickém epilogu posunul Radovan Mareš, jenž odsunul na třetí post Roberta Čonku. Tým Mad Max RT se tak mohl radovat hned dvakrát.

Když se v roce 2005 rally s centrem v podjesenickém Šternberku vrátila do kalendáře domácích soutěží, skončila pro Roberta Čonku s Karlem Hejným už na druhém testu díky problémům s poloosou. Ani ve snu si proto oba nemysleli, že by pro ně mohla Rally Jeseníky 2007 být ještě kratší než tehdy. Přesto tomu tak bylo a porucha převodovky je tentokrát nenechala ani přejet startovní rampu. „Už jsme doufali, že jsme konečně všechny potíže s onou nešťastnou ´přehazovačkou´ vychytali, bohužel naše trápení došlo dalšího pokračování,“ smutně konstatoval pražský pilot, když se převlékl z kombinézy do civilních šatů a vyrazil se na trať dívat na své týmové kolegy a soupeře zároveň. Těm se naopak po technických potížích minulých soutěží konečně zadařilo.

Stálý spolujezdec Radka Mareše čekal v rodině radostnou událost, proto jej nahradila Klára Šillerová. Spolupráce nově vytvořené posádky však fungovala na jedničku. Oranžovobílá felicia hned od počátku soutěže zabrala v konkurenci sedmi dalších soupeřů ve třídě A/1400 postavení na stupních vítězů. Na úvodním testu dokonce Radovan s Klárou zajeli druhý čas shodný s mnohem zkušenějším Novákem, pak se ale soustředili na obhajobu třetí příčky. „Od poloviny května jsem ani jedinkrát neviděl cílovou rampu, a tak jsem zkrátka nechtěl zbytečně riskovat,“ vysvětloval v cíli východočeský pilot. „Teď jsme premiérově jeli s novým motorem od jiného přípravce a hned to bylo znát. Auto šlapalo jako hodinky a my až do poloviny rally sváděli těsné boje o stříbrnou příčku. Pak nám Novák přece jen trochu poodskočil a my se už spokojili se zeleným věncem a hlavně – s tím, že auto dobře funguje a my se blížíme vytoužené rampě!“ Pln radosti z dobrého výkonu ´svého´ pilota byl i absentující spolujezdec Michal Vítek: „Sice jsem vše jen z povzdálí sledoval, ale i tak mám moc velkou radost, že to Radkovi po dlouhém trápení konečně vyšlo! Navíc k věnci ze soutěže přidal i stříbrnou příčku v celoročním hodnocení, to je zkrátka paráda. Je mi trochu líto, že to tentokrát neklaplo druhému týmovému autu, ale to jsou zkrátka závody. Takhle jsou navíc oba naše vozy pěkně na stupních vítězů, a ještě v tom pořadí, které se mi o maliličko víc líbí. Ne, teď vážně - jsme v týmu skvělá parta a všichni máme velikou radost, že naše premiérová sezóna v národním šampionátu dopadla i přes mnohé potíže tak, jak dopadla!“

V barvách Mad Max racing teamu se v Jeseníkách poprvé představil i třetí vůz. Občasná navigátorka Roberta Čonky Iva Víchová ometla pavučiny na své Škodě Favorit, posadila vedle sebe ostříleného Josefa Krále a jala se po víc jak půlroční pauze (vyplněné několika starty na postu spolujezdce) opět zahřívat sedačku za volantem. Auto i posádka zvládly celou trať úspěšně a nakonec společně obsadily devatenáctou příčku v klasifikaci Poháru ČR v rallye, když za sebou nechaly i některé posádky jedoucí se silnějšími vozy v rámci MČR. „Pauza byla ale hodně znát, v servisu jsem na otázku, co je třeba v autě vyměnit, odpověděla - řidičku,“ sebekriticky hodnotila v cíli své vystoupení Iva. „Ráno navíc na mokrém povrchu byly handicapem i naše sliky, na kterých to pekelně klouzalo. Postupně se to naštěstí trochu zlepšovalo, zvykala jsem si i na jinak nastavenou geometrii auta, kterou jsme poprvé testovali. Nakonec jsme ale zvládli i průjezd zatáčkou přes ruční brzdu, se kterou mi ale jako tradičně musel pomoci spolujezdec, přece jen u auta bez serva je to pro mne trochu složité.“ Iva Víchová díky úspěšnému vystoupení doplnila medailovou sbírku Mad Max racing teamu, když na Rally Jeseníky i v celoročním hodnocení Poháru ČR v rallye zvítězila v kategorii ZK1. Spokojen tak mohl být i spolujezdec Josef Král: „Snad jsme to zvládli docela dobře, potěšilo mne i to, že na trati chyběly moje oblíbené okruhové erzety. Slavil jsem dokonce premiéru – jako jsem letos poprvé po boku Zdeňka Vlčka startoval se startovním číslem 1, tak s Ivou jsem díky zařazení do PČRR jel i s dosud nejvyšším číslem. Třistadvacetdvojka nám ale rozhodně smůlu nepřinesla.“

Tým Mad Max RT po úspěšném vystoupení v šampionátu sprintrally ukončí sezónu na své skoro domácí Labské rally v Žamberku, na kterou se moc těší a k trati zve všechny své příznivce.

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist