www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. dubna 2024, Svátek má Valérie, zítra Rostislav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2007

Navigátorka Helena Kopelentová hodnotí sezónu 2007

23. října 2007 • 05:00

Vynikající sezónu mají za sebou manželé Ladislav a Helena Kopelentovi. Stali se vítězi prestižní a početně obsazené třídy A5 v MMČR. Zatímco jednotlivé soutěže popisoval internetovým čtenářům Ladislav, shrnutí sezóny se ujala Helena.

Než se rozepíši o letošním roce, vzpomenu ten minulý. Obě sezóny jsme jeli se stejným a neméně poruchovým autem. Přesto všechno jsme loni obsadili druhé místo v celkovém hodnocení třídy A5 a letos jsme v naší třídě triumfovali.

Protože jsem spolujezdec, mám mimo rozpisu přehled také o dosažených časech a to nejen našich, ale i soupeřů a tak se o nich zmíním.

IQ-Jänner Rallye

Letos jsme soutěž vyhráli. Napravili jsme si tím reputaci z minulého roku, kdy jsme na krásné zasněžené soutěži museli vinou prasklé poloosy z druhého místa využít systém SupeRally. Nebylo nám nic platné, že jsme druhý den vyhráli s úzkou felicií po Frantovi Markvartovi všechny erzety. Stačilo to pouze na čtvrté místo.

Letošní závod byl bez sněhu. Svoji obtížnost měl hlavně kluzkým povrchem, na který jsme doplatili. V noci jsme zažili krizovou situaci na uzoučké lesní cestě, která skončila dvojitými hodinami. Závod pro nás málem skončil havárií v lese z průběžně prvního místa.

Startovali jsme za sucha a najednou bylo mokro, které manžel neregistroval. Musím se přiznat, že ani já ne. Už nejsme nejmladší a zrak se horší.

Odjelo se celkem 18 RZ a v cíli bylo pořadí Kopelentovi, Sýkora, Levora.

Vyhráli jsme sedm testů, na sedmi jsme byli druzí a na třech třetí.

Sýkora vyhrál 7 RZ, 4x byl druhý a na 2x třetí. Levora byl 1x druhý a 4x třetí.

Mogul Šumava Rallye

V roce 2006 jsme se zde rozloučili druhým místem s Frantovou felicií. Nechyběl sníh a zejména led. Proti vítěznému Bryndovi nám chyběly kvalitní gumy s hroty. Většinu soutěže jsme odjeli na starých Barumkách OR 32 bez hřebů jako kdysi za mlada.

Letos se jelo na mokru. Manžel obul nějaké nekvalitní pneumatiky. Slíbil sponzorovi, od kterého je dostal, že na nich pojedeme. Až když jsem na nich odmítla dál pokračovat, tak je v nočním servisu sundal. To jsme již na špičku výrazně ztráceli. Druhý den se nám podařilo něco stáhnout, ale čtyři defekty během posledních pěti erzet nás vrátili zpět na výchozí šesté místo. Motor složený z vyřazených dílů také již moc nejel. Těšila jsem se na svezení v Krumlově s novým motorem.

V cíli bylo pořadí Ducháček, Brynda, Meloun

Vyhráli jsme z osmnácti erzet tři a na jedné jsme zajeli třetí čas.

Ducháček vyhrál 7x, druhý byl 4x, třetí 3x. Brynda nevyhrál žádnou rychlostku, druhý byl 1x, třetí byl 3x. Meloun vyhrál 1x, druhý nebyl, třetí byl 4x.

Rallye Český Krumlov

Tuto soutěž mám ráda. Loni mě hodně mrzelo, že jsme odstoupili po vyhrané úvodní rychlostní zkoušce pro poruchu nového motoru. Horší na tom je, že pán co to všechno způsobil, se letos manželovi vysmál. I takový může být přístup. Na druhou stranu takového člověka k ničemu nepotřebujeme a poradili jsme si i bez něho.

Na letošní závod jsme měli opět nový motor a čekala jsem, co se zase stane. Náš mechanik, syn Martin zjistil, že byla jen nějaká špatná svíčka. Říkal, že je to moc bohaté. Hlavně když auto dojelo do cíle a to na pěkném druhém místě pouze minutu za silnějším a modernějším Dohnalovým polem. Tu minutu jsme ztratili v noci, kdy motor nejel pěkně s tou špatnou svíčkou.

Pořadí v cíli po 14 RZ bylo Dohnal, Kopelentovi, Mr.Cimbu – Zdeněk Janda.

Na třech testech jsme vyhráli, na jednom jsme dojeli druzí a na třech třetí.

Dohnal vyhrál 6x, druhý byl 5x, třetí 0x. Mr.Cimbu nevyhrál RZ, druhý byl 2x, třetí 4x.

Rally Bohemia

Na Bohemii se nám nikdy moc nedařilo. Jinak tomu nebylo loni ani letos. Oba ročníky provázely potíže s motorem. Loni jsme nedokončili. Letos jsme i přes vynechávání motoru a utrženou zadní nápravu na poslední erzetě obsadili třetí místo. Jenom jsem nepochopila, proč motor, který na Krumlově jel pěkně, musel být znovu někým z Prahy laděn na brzdě. Výsledek byl, že motor se hřál a nejel dobře a mě bolelo za krkem ještě týden po závodě. Jak to vynechalo a nečekala jsem to, tak mi klesla hlava dolů.

Přes výrazné potíže s motorem jsme jednu erzetu vyhráli, jednou byli druzí a dvakrát třetí.

V cíli byl první Brynda, Mr.Cimbu a třetí Kopelentovi.

Brynda zvítězil na čtyřech testech, dvakrát byl druhý a jednou třetí. Mr.Cimbu nevyhrál žádnou rychlostku, pětkrát byl druhý a čtyřikrát třetí.

Horácká Rally Třebíč

Je to jedna z rovinatých soutěží. V minulém roce jsme zde nedokončili. Z druhého místa nám uletěl ventil v motoru. To se nám u jiných ventilů nikdy před tím ani potom nestalo. Vada v materiálu musela být, jenom ten kdo dodal ventily, to stále nechce pochopit. Třikrát stejná vada, to není náhoda. Letošní motor prošel další procedurou ladění v Praze a výsledek byl stejný jako na Bohemce. Nejede a vynechává. K tomu hrozné vedro, problém s táhlem řazení a jízda bez zpátečky. To vše rozhodlo o tom, že i když jsme se vrátili zpět na první místo, tak jsme ho neudrželi. Couvat bez zpátečky nejde, přehřátý jistič nás nechal půl minutky postát ještě na poslední rychlostce a bylo z toho druhé místo.

Vyhrál Levora, druzí Kopelentovi a třetí Markvart.

Vyhráli jsme ze 14 erzet 6x, 5x jsme byli druzí a 2x třetí.

Levora vyhrál 4x, druhý byl 5x, třetí 3x. Brynda vyhrál 3x, 1x byl druhý a 3x třetí.

Barum rallye Zlín

Tento závod je pro nás nejvzdálenější, ale svým obsazením byl nejatraktivnější. Jsou zde pěkné tratě a žije zde hodně závodníků. Loni nám na Barumce praskl unášeč poloosy, potom nám hořelo auto, uhasili jsme ho a nakonec se propracovali z posledního místa na čtvrtou pozici.

Letos jsem ani nechtěla se špatně jedoucím motorem startovat a tak se manžel musel pustit do opravy motoru sám. To měl řečí, že není motorář. Nakonec za pomoci jeho kamaráda Jandy z Mladé Boleslavi se dílo podařilo. Jako jediní jsme stačili na několika testech na místního Březíka, kde jsme ho pozávodili. Nebýt požáru auta na Kudlovické erzetě, kde jsme nabrali ztrátu 6,5 minuty, tak jsme s přehledem dojeli druzí. To, že jsme o desetinu sekundy byli až čtvrtí mě mrzelo méně, než skutečnost, že posádka jedoucí za námi nezastavila a nepomohla nám v hašení požáru.

Pořadí v cíli Březík, Mr.Cimbu, Mika, Kopelentovi

Ze 14 testů jsme zvítězili ve čtyřech, sedmkrát jsme byli druzí a jednou třetí.

Březík vyhrál 10 RZ, 4x byl druhý. Mr.Cimbu nevyhrál RZ, 2x byl druhý, 9x třetí. Mika byl 3x třetí a porazil nás jenom na RZ kde jsme hasili požár.

Fuchs Oil Rallye Příbram

Poslední závod sezóny jsme již jet nemuseli, protože po Barumce jsme byli jistými vítězi třídy. Loni nám však ještě šlo o konečný výsledek. Stop nám vystavil potenciometr klapek motoru, který měl ulomený kabel po věčném vyndávání motoru. Sice jsme druhou etapu vyhráli, včetně všech erzet, ale s mankem několika minut penalizace to lepší než na osmé místo nestačilo. Na konečné druhé místo ve třídě to bylo co se týče zisku bodů dostačující.

Před posledním podnikem letošní sezóny jsem se těšila na to, že konečně, když o nic nejde, nebudeme mít žádné technické problémy. Motor na předchozí Barumce jel dobře, snad jen ty zdejší rovinaté tratě mimo Vystrkova pro nás moc dobré nejsou. Celou dobu jsme se drželi na třetím místě a po problémech Bryndy s fabií jsme dojeli druzí.

Výsledky Dohnal, Kopelentovi, Mr.Cimbu

Ze čtrnácti erzet (vždy počítám odjeté, ne ty s přiděleným časem) jsme poprvé žádnou rychlostku na závodě nevyhráli. Ono mně také dalo dost práce dědu tlumit, aby nikam nechvátal a vysvětlit mu, že se nemůže ve svém věku rovnat s mladíky na moderní technice. Pětkrát jsme byli druzí a pětkrát třetí.

Dohnal vyhrál 9 RZ, 2x byl druhý a 2x třetí. Mr.Cimbu byl 1x druhý a 5x třetí.

Konečné pořadí

1.místo Kopelentovi 77 bodů, 2.místo Brynda 57 bodů, 3.místo Levora 54 bodů, 4.místo Mr.Cimbu 54 bodů.

Tím, že jsme jeli Příbram a již nemuseli, vzali jsme nechtěně důležité body Jandovi ve prospěch Levory, nebo Levorovi ve prospěch Jandy. Také to je rallye.

Zajímavý je přehled umístění v jednotlivých RZ

UmístěníKopel.Duch.DohBryndaSýkoraBřezíkNovákLevoraAchsMelounMr.Cimbu
1.místo24161513101044310
2.místo2657764106709
3.místo17629506149422
Celkem672724292114202419531

Ještě se zmíním o jezdcích. Ducháček měl velmi rychlé auto, ale na rozdíl od nás ho znechutily technické problémy s autem a seriál nedokončil. Dohnal má nejvýkonnější a bezporuchové auto. Jen mě štvou různé publikované poznámky na internetu od chlapců okolo něj na adresu mého manžela. Až ti mluvkové dokáží za daných podmínek s dosluhujícím autem co Láďa, tak potom ať kážou. Mimo jiné závod s vítězným autem po Petákovi ve Vsetíně, 29. místo po etapě, 8. místo v áčkách za dvěma vozy třídy A5, nic moc. Tady je spíše třeba přidat ten plyn. Brynda měl celý rok nějaké technické potíže a pilně využíval systém SupeRally až ke druhému místu. Sýkora jezdí pěkně, ale zhlédnul se v nejsilnější třídě a opustil nás. Březík je doma k neporažení. Novák toho letos moc nenajel, měl technické problémy, ale má moderní auto a musí se s ním počítat. Levora jako druhý po nás dokončil všechny závody a budoucnost má před sebou. Achs dokončil neúspěšný vývoj na vozidle a přechází podobně jako Sýkora jinam. Meloun mě překvapil za mlhy na Šumavě. Mr.Cimbu na rozdíl od nás má vysoce spolehlivé auto a i když nevyhrál žádnou erzetu, jeho stabilní výkony a dobré auto ho zařadili i po odjetí pouhých čtyř závodů hodně vysoko.

Všichni se mě ptají, co bude příští rok. Sama nevím. Snažím se přesvědčit dědu, aby již závodění nechal těm mladším. Ono je největší umění odejít včas. Ráda bych se více věnovala vnoučatům. Na soutěžích jsem si toho již užila dost.

Závěrem chci poděkovat všem našim příznivcům, kteří nám chodili fandit na soutěžích, i těm, kteří nám účinně pomáhali, všem sponzorům za podporu, zejména panu Hubačovi – Nej…Motochema Plzeň jako generálnímu partnerovi a panu Paškovi – Autoservis Pašek Rybnice. Bez jejich podpory bychom již v tomto roce nezávodili. Poděkování patří i našim dětem Martinovi, Petrovi a Zuzaně, že nám připravovali soutěžní auto a jezdili s námi po soutěžích. Dík patří i pětiletému vnukovi Romanovi, který jezdil s tátou a byl hodný.

Autosport Kopelent
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist