www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 8. května 2024, Svátek má Den vítězství, zítra Ctibor |
||||||
|
||||||
Reklama |
Mistrovství světa 2007Japonsko: O vítězi se rozhoduje mezi týmovými dvojkamiAž do dnešní třinácté rychlostní zkoušky si Sébastien Loeb a Daniel Elena bez větších potíží udržovali druhé místo v průběžné klasifikaci Japonské rally, čtrnáctého podniku seriálu mistrovství světa FIA rally 2007. S odstupem 10.5 vteřiny na vedoucího Hirvonena mohli samozřejmě pomýšlet i na vítězství. Nakonec bylo ale vše úplně jinak. „Po včerejším odstoupení Marcuse Grönholma by nám i body za druhé místo v pohodě stačily k převzetí vedení v mistrovství světa jezdců,“ vysvětloval Loeb. „Cítil jsem se dostatečně jistě díky změnám, které jsme včera provedli s nastavením mého Citroënu C4 a přestože jsem nepotřeboval ani riskovat, nevzdával jsem se možnosti jít do vedení v soutěži.“ „Pak jsme ale přijeli k pravé zatáčce, Daniel udělal chybu v rozpise a byli jsme příliš rychlí. Otřeli jsme se levou zadní částí auta o strom a spadli do příkopy. Předek auta se zarazil do nějakých větví, ale zadní kola zůstala pořád na cestě. Auto bylo prakticky netknuté a udělali jsme co se dali, abychom jej dostali zpět na cestu, ale nešlo to. Je to samozřejmě děsné zklamání, ale pořád jsme ve hře o titul. Představa, že nyní potřebujeme vyhrát obě zbývající soutěže, je určitě motivující,“ dodal Loeb. Šéf týmu Guy Frequelin v servisní zóně jen těžko skrýval své zklamání. „Sébastien a Daniel vypadli z trati kvůli špatně nahlášenému rozpisu. Pokud by tu dojeli druzí, stačilo by jim totéž zopakovat v Irsku i ve Walesu. Tak jak je to teď, budou muset obě tyto soutěže vyhrát. Jsme zpátky tam, kde jsme byli před Katalánskou rally, samozřejmě s tím, že nám namísto pěti soutěží zbývají dvě!“ „Mýlit se je lidské. Rozdíl v časovém pásmu, načasování soutěže a samotná obtížnost zkoušek napomáhají k tomu, že se chyby tohoto typu mohou stávat. Je to Danielova první chyba za deset let. Řekl jsem mu, ať to hodí za hlavu a soustředí se na důležitou práci, která nás čeká,“ dodal vedoucí týmu Citroën Sport. Po výpadcích Grönholma a Loeba se boj o vítězství v soutěži odehrává v režii týmových dvojek Fordu a Citroënu. Po druhé etapě Japonské rally na čele soutěže zůstává Mikko Hirvonen na továrním Focusu WRC s půlminutovým náskokem na Daniho Sordá. Třetí příčku si s přehledem udržuje Henning Solberg. Čtvrté místo je doposud jednoznačně nejlepším výsledkem pro Luise Pereze Compance i tým Munchi's. Po problémech Manfreda Stohla se spojkou a jeho následnou penalizací na výjezdu ze servisní zóny Rakušana o jednu příčku přeskočil po dnešku pátý Matthew Wilson. Poslední vůz kategorie WRC v první desítce pilotuje sedmý Federico Villagra, takže Munchi's má šanci notně vylepšit svou letošní bídnou bodovou bilanci. Osmou pozici pak zaujímá nejlepší enko pilotované domácím Katsuhikem Taguchim. Velmi dobré časy dnes zajížděl Petter Solberg, který se do soutěže vrátil díky systému SupeRally. Se ztrátou 25 minut však figuruje až na 24. příčce, nicméně pro tým Subaru může získat alespoň dva mistrovské body. Jan Vaškovič ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|