www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

MČR Sprintrally 2007

Hladík a Dolečková v příští sezóně s Ignisem S1600

8. listopadu 2007 • 01:00

Suverénní posádka letošní sprinterské sezóny třídy N2 Jiří Hladík a Marcela Dolečková si vzhledem k předčasnému zajištění titulu mohla dovolit luxus v podobě vynechání závěrečných dvou podniků. Jejich myšlenky už směřují k roku 2008. Představit by se měli opět v seriálu sprintrally, ovšem s vozem Suzuki Ignis S1600.

Jak se zrodila myšlenka startovat s ignisem? Proč padla volba právě na S1600 a ne třeba v našich krajích tolik rozšířené Mitsubishi?

Jirka: „Myšlenka startovat s ignisem se zrodila po zisku titulu s hondou. Začali jsme zvažovat s jakým vozem v příštím roce startovat. Měli jsme na výběr tři auta. Suzuka mezi nimi byla až na druhém místě, ale přístup týmu Sparrow k naší posádce a příprava jejich vozů rozhodly. Na druhou část otázky je jednoduchá odpověď. Pohled na naše tratě je co se týče techniky poněkud jednotvárný. Pokud chce váš sponzor vyniknout, musíte nabídnout atraktivní vůz. Je jasné, že špičku třídy N4 budeme s ignisem těžko porážet. Ovšem mnoho diváků a rallyových fanoušků se však netají svým těšením na průjezd a zvuk právě těchto závodních speciálů, a to je důležité. Možnost řídit Mitsubishi jsem měl, ale to mě vážně neoslovilo.“

Marcela: „S tímto nápadem přišel Jirka. Samozřejmě jsem nebyla proti. Myslím, že teprve zde se ukáže, co v nás doopravdy je. Proč ne Mitsubishi? A proč ano? Podle mě jde dobrého výsledku dosáhnout i se Super 1600.“

Jaké máte pocity z úvodního svezení s vozem S1600? Kolik kilometrů jste najeli a kde? Můžete porovnat dojmy a pocity oproti hondě?

Jirka: „Pocit z testování je hodně dobrý. Auto fungovalo bez problémů a jízda se sekvenční převodovkou je skvělým zážitkem. Test probíhal nedaleko Zlína. Najeli jsme asi dvacet kilometrů. Není to příliš, ale na seznámení s autem to stačí. Porovnávat ignise s civicem dost dobře nejde. Suzuki je závodní speciál a civic „endvojka“. Přesto se o to pokusím. Ignis má především větší výkon, sekvenční šestistupňovou převodovku, lepší brzdy a podvozek, takže je jednoznačně lepším nářadím. Vše je ovšem vykoupeno podstatně dražším provozem a pořizovací hodnotou. Auto se musí pořád řídit a je potřeba rychlejších reakcí. Proto je nutné zlepšit i fyzickou přípravu.“

Marcela: „Pocity jsou smíšené. Jsem nadšená, že ignis padl Jirkovi velmi dobře do ruky. Na druhou stranu se mi auto zdá celkem neklidné na rovinách. To je zřejmě první rozdíl, který jsem pocítila proti hondě. Budu si také muset zvykat na spoustu vypínačů a podložky pod nohama, na nichž je ovládání klaksonu atd. S tím jsem měla problémy již při testování.“

Proti Sparrow týmu jste v uplynulé sezóně bojovali jako soupeři. Jaké máte pocity z tohoto týmu?

Jirka: „Jak jsem již zmínil, pocity z týmu Sparrow jsou dobré. Přesně takový přístup se mi líbí.“

Marcela: „Pocity z týmu jsou velmi dobré. Je vidět, že zde má vše svá pravidla a o vše je dobře postaráno.“

Jaké máte ambice pro příští sezónu? Máte informace o soupeřích, kdo by se měl ve třídě A6 sprintů účastnit?

Jirka: „Ambice jsou stejné jako vždy. Rádi bychom znovu dosahovali dobrých výsledků. Nějaké informace máme, ale to teď není až tak důležité. Především se budeme soustředit na jednání se sponzory a přípravu před sezónou. V příštím roce s námi bude na závody jezdit i můj otec. Od šedesátých let působí jako technický komisař a v příštím roce končí. To sice mělo přijít už před dvaceti lety, ale vhodná doba nastala až nyní. Škoda.“

Marcela: „Ambice pro příští rok jsou velké. Tedy pro mě určitě. Chtěla bych dokázat, že ať se posadím do jakéhokoliv závodního auta, dokáži podat kvalitní výkon. Myslím, že společně s Jirkou tvoříme sehranou posádku. Těším se na soupeře a ať už to bude kdokoliv, bez boje nic nevzdáme !“

Co říkáte na plánovaný návrat ke dvoufázovému mistrovství? Neplánujete se zúčastnit nějaké ze soutěží MMČR?

Jirka: „Návrat ke dvoufázovému mistrovství je logickým vyústěním stávající situace. Je škoda, že se federace nevrací také k možnosti čtvrtečních seznamovacích jízd. Vše je pouze v kompetenci pořadatele a tomu pochopitelně vyhovují co nejkratší seznamovací jízdy. Je zde ovšem potřeba si uvědomit, že logicky dojde k navýšení startujících posádek na sprintrally a trénink bude přehuštěný.

Dále, některé posádky nedisponující velkým týmem, musí v pátek stihnout odtrénovat a ještě v průběhu seznamovaček stihnout přejímky. Trénování se tím pádem stává nebezpečnějším. Přidá-li se možná technická závada na najíždějícím voze či komplikace na přejezdech, máte problém. Podle mého názoru by čtvrteční tréninky seznamovacím jízdám odlehčily a přispěly k větší bezpečnosti.

Musíme se podřídit přáním sponzorů a finančním možnostem. Naší prioritou tak zůstává sprintrally. Dopředu sice nelze nic vyloučit, ale o našem startu v MMČR silně pochybuji.“

Marcela: „Návrat ke dvěma šampionátům se dal očekávat. Pustit se do MMČR s novým autem? Proč ne? Vy to zaplatíte?“

Jako Východočeská posádka jste nedávno přišli o domácí Labskou Rally. Chcete se nějak vyjádřit k této situaci? Čím to, že ve Východočeském regionu je takový problém uspořádat automobilovou soutěž?

Jirka: „Je to velká škoda. K příčinám zrušení Labské rally se nechci vyjadřovat. Za dob svazarmu se zde jezdila Hradecká rally, Rally Vamberk, Železná rally atd. Dnes musí pořadatel překonávat spoustu bariér, mít kolem sebe mnoho spolehlivých lidí, dostatek financí a splňovat mnoho důležitých nařízení. Pokud se tohle vše podaří, člověk zestárne o deset let a při samotném konání soutěže o dalších pět. Vždyť kdo si jen na sebe vezme riziko, že při smrtelném zranění někoho z diváků bude souzen a odsouzen.

Uspořádat soutěž je těžké kdekoliv, ale pokud vám odpovědní lidé a instituce nevychází vstříc, je to ještě obtížnější. Já bych rallye pořádat nechtěl a každý, kdo se do toho pustí, je pro mě vlastně hrdina. Ovšem dobrá zpráva je, že rallye ve východočeském regionu ještě neumírá. Na příští rok se připravuje ryze šotolinová soutěž. Viděl jsem i tratě a pořadatelům prozatím nadšení nechybí. Tak se nechme překvapit.“

Marcela: „Ze zrušení Labské rally jsem hodně zklamaná, neboť to byla jediná soutěž v našem okolí. Jen na této soutěži se vždy byla dívat má rodina a já jim mohla dokázat, že i já si dokáži splnit svůj sen. A to mě mrzí asi nejvíce.“

Plánujete ještě nějaké testování, nebo jinou akci před sezónu?

Jirka: „Pokud opět chceme dosáhnout kvalitních výsledků, musíme ještě testovat. Tento vůz jezdil i mistrovství světa a zodpovědnost je veliká. Z prvního testu bude k dispozici i video. Před sezónou plánujeme tiskovou konferenci. Na ní bychom rádi představili všechny naše sponzory a partnery.“

Marcela: „Testovat bychom potřebovali. Záleží ale na penězích. Z tiskovky mám docela obavu, ale snad to nějak zvládnu. Lépe se cítím o závodech (smích).“

Vlastimil Resl
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
11.11.2007 13:22
Firestone
No tak jestli se neco podari usporadat, tak by to mohlo byt pekne lakadlo. To se asi pojede jako volny podnik, nebo neco ve stylu volneho poharu CR, ze?
11.11.2007 02:35
Pluto - moderátor
Ale jo, právě ve východočeském regionu se na šotolinové soutěži pracuje...
10.11.2007 22:03
Firestone
Ryze sotolinova soutez? To je mne tedy novinka. Nevi nekdo neco blizsiho? Nejak se mne nezda, ze za poslednich x let se nic podobneho neobjevilo a ted najednou...Ale co, treba organizatori narazili na neco noveho a dosud neobjeveneho.
toplist