www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Anketa Kdo vyhraje Rallysprint Kopná? Reklama Nejčtenější články |
Mistrovství ČR 2007Bude mít návrat Jaroslava Vančíka na závodní tratě pokračování?Po dlouhých čtyřech letech se na automobilové soutěži za volantem závodního speciálu znovu objevil bývalý mechanik Romana Kresty a hlavně jeden z nejlepších dvoukolkářů posledního desetiletí u nás, Jaroslav Vančík. Start tohoto pilota s jeho vyhlášenými jezdeckými schopnostmi je velkým plusem každé soutěže. A vypadá to, že by účast na nedávné Würth Partr Rally ve Vsetíně nemusela zůstat ojedinělou záležitostí. „Je pravdou, že bych se příští rok chtěl pravidelněji objevovat za volantem soutěžního vozu. I proto jsem letošní vsetínskou soutěž vzal jako takový test mých schopností, jestli ještě budu schopen po tak dlouhé pauze stačit konkurenci,“ řekl Jaroslav Vančík. Ten se na závodní trati objevil v Citroënu C2 R2. „Dostal jsem od Radka Krotkého příležitost startovat s autem, které by chtěl v příštím roce půjčovat. Jel jsem v něm poprvé a jsem z něj hodně nadšený,“ řekl Vančík, kterého si mnozí pamatují za volantem sněhobílé škodovky. „Doma teď stavím úplně novou Škodu Felicii Kit Car, takovou, s jakou jsem jezdil v minulosti. Ale mezi Škodou a Citroënem už je generační rozdíl. Felície má sice malinko větší výkon, Citroën je ale určitě lepší podvozkově. Na to, jak na první pohled vypadá, funguje opravdu špičkově. Myslím si, že tato relativně levná varianta závodění byla od Citroënu dobrým krokem.“ Nabízí se tedy otázka, zda by byl Vančík rychlejší s Felicií Kit Car nebo s C2 R2. „Samozřejmě záleží na charakteru rychlostní zkoušky, ale myslím si, že s Citroënem. Kdyby vedla trať proti kopci s dlouhými rovinkami, tak by asi byla Felicia rychlejší, ale na techničtějších a rozbitějších tratích určitě Citroën. Ale přiznávám, že jsem to před startem nečekal, spíš jsem počítal, že to bude obráceně. Spousta lidí se snaží tato auta srovnávat se speciály S1600. Je ale potřeba si uvědomit, že je to vůz kategorie R2, takže oproti zmíněným speciálům je někde jinde. Nicméně když se vezme v potaz poměr cena/výkon, tak z toho R2 vychází velice příznivě.“ Jaký výsledek si vůbec Jarda Vančík ve Vsetíně předsevzal? „Vůbec nic jsem neočekával. Sice jsem během své závodnické pauzy díky práci mechanika v závodních autech několikrát seděl, ostrý závod je ale něco úplně jiného. Už při psaní rozpisu člověk po tak dlouhé době hledá správný odhad, pro mě i Jirku Malčíka bylo těžké se do toho zase zpátky dostat. Ale podařilo se nám dát všechno dohromady a myslím, že nám to i celkem šlo, z našeho výkonu jsem byl mile překvapený. Samozřejmě, kdybych jezdil pravidelněji, byl by asi výsledek lepší. I na nastavení auta se dalo trochu zapracovat - kvůli počasí jsme ho trochu změkčili, aby se s ním jelo příjemněji. Ke konci jsme chtěli auto už jen trochu přitvrdit. Jenže jsme na Bystřičku obuli špatné pneumatiky a byl konec. Byla to moje hloupost, ale stalo se. Každopádně spolujezdec i auto byli perfektní.“ Přestože šlo auto přes střechu, škody moc velké nejsou. „Stalo se to v malé rychlosti. Spadli jsme z cesty a obrátili auto přes střechu, ale víceméně je to hlavně plechařina. Nový skelet už je v lakovně, takže auto bude brzo hotové a připravené pro případné další zájemce. Původní skelet bych chtěl opravit a pokud bude dostatek finančních prostředků, postavit z něj další auto, ovšem už ve verzi Max.“ „Vana“ tak vedle „kitové“ felicie plánuje i stavbu vlastní C2 R2. Pokud by se obojí podařilo dotáhnout do úspěšného konce, se kterým vozem by se představil na českých tratích? „Zatím vůbec nevím. Felicii určitě dostavím, protože je to pěkné auto a mám k němu určitý vztah. Vždycky jsem s ní jezdil, je to taková moje srdeční záležitost. Ale na závodění bych asi raději použil Citroëna. Je lepší i co se týče náhradních dílů, které jsou dostupnější.“ Nezbývá než položit přímou otázku. Uvidíme Jaroslava Vančíka v příštím roce na českých tratích? „Zatím je všechno ve stadiu úvah. Tak jako u ostatních, i u nás jsou rozhodující peníze. Ani ve Vsetíně bych bez pomoci společností ASP či Renomont nemohl startovat. Pokud by se nám podařilo dát dohromady všechny potřebné prostředky, tak bychom rádi startovali v kompletním rallysprintovém šampionátu a možná i na domácí Barum Rally. Zatím však není k dispozici ani kalendář, takže nevíme, na kolik závodů máme shánět finance, ani zda se nebudou krýt s jinými závody, na kterých bych měl působit jako mechanik.“ -plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|