www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 4. května 2024, Svátek má Květoslav, zítra Klaudie

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2007

BFGoodrich se ve Walesu rozloučí s MS

27. listopadu 2007 • 08:00

Na Wales Rally GB se uzavře dvouleté působení značky BFGoodrich v mistrovství světa. Divize spadající do pneumatikářského koncernu Michelin se v MS poprvé ukázala na Rally Monte Carlo 2006 a do dnešního dne hned několikrát dopomohla k zisku titulů v mnoha rozličných kategoriích světových soutěží. BFGoodrich vidí svou budoucnost v rally v dobrém světle – od příštího roku se bude plně soustředit na seriál Intercontinental Rally Challenge a vybrané národní šampionáty. Přesto má odchod z MS, o který se podle některých hlasů zýměrně postarala FIA, poněkud trpkou příchuť.

Před rokem 2006 byla značka BFGoodrich známá především na americkém trhu, kde se soustředila na vývoj terénních pneumatik, své sportovní aktivity soustředila zejména na dálkové soutěže. Mateřský koncern Michelin se ovšem rozhodl svou značku zviditelnit i v Evropě a pro rok 2006 na svých závodních pneumatikách přebarvil legendárního panáčka Bibendum modročerveným logem americké značky. Oficiálními partnery se staly polotvární stáj Kronos-Citroën a tovární tým BP-Ford, cestu k modifikovaným pneumatikám si ale rychle našly i další týmy, stejně jako řada soukromých jezdců.

Hned první rok tak značka dostala možnost posbírat řadu úspěchů a zasadit velkou ránu konkurenci z Itálie, jejíchž služeb v té chvíli využíval již jen tým SWRT. BFGoodrich vyhrálo všech šestnáct podniků sezony a pro následující rok už neodolala ani značka Subaru. Na začátku roku 2007 ale přišel šok, když FIA vypsala výběrové řízení na dodavatele pneumatik pro následující tři sezony MS. Tendr hodně překvapivě vyhrála značka Pirelli i přes to, že se jí v posledních letech nepříliš dařilo. Pro BFGoodrich to znamenalo, že má před sebou několik posledních měsíců v MS. Ani to však vývojovým technikům nevzalo vítr z plachet a v gumárenských laboratořích se i nadále pracovalo na plné obrátky. V polovině sezony světlo světa spatřila modifikovaná pneumatika g-Force Gravel 10, určená pro nejdrsnější podmínky řecké či sardinské šotoliny.

„Jsem velice pyšný na práci, kterou během uplynulých let odvedli lidé v BFGoodrich,“ řekl ředitel sportovního oddělení Michelinu, Frédéric Henry-Biabaud. „Odcházíme z mistrovství světa se vztyčenou hlavou. Je to konec jedné etapy, ale zároveň začátek další, neméně zajímavé. Od příštího roku budeme působit v IRC a některých národních šampionátech. Seriál IRC se velice rychle rozrůstá a jedná se o hodně nabitou sérii s mnoha úrovněmi, na kterých se bojuje – ať jde o jezdce, značky či právě pneumatiky.“

Z technického hlediska bude letošní Wales Rally GB poslední světovou soutěží, na které budou týmy moci využívat sofistikované pneumatiky obsahující například protiprůrazové vložky, tzv. Mousse-system. Od příštího roku totiž na základě nařízení FIA bude Pirelli dodávat mnohem jednodušší verze pneumatik, které mají za cíl snížit náklady na obutí závodních automobilů stejně jako jejich rychlost. Paradoxně tak budou mít klientské týmy v IRC přístup k lepším pneumatikám, než jaké budou k dispozici v mistrovství světa.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist