www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 19. června 2025, Svátek má Leoš, zítra Květa

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2008

Mexické tempo po prvním dni diktují Latvala a Ogier

1. března 2008 • 01:30

Účastníci mistrovství světa v uplynulých hodinách absolvovali první soutěžní kilometry na šotolině v tomto roce. Na mexické půdě je čekalo osm rychlostních zkoušek o souhrnné délce přes 135 kilometrů. Bohužel řada závodníků tuto porci zdaleka neabsolvovala celou a k naší smůle mezi tyto nešťastníky patřili i oba naši reprezentanti v Corona Rally México.

Ještě před startem prvního dne se vyřešila zapeklitá otázka ohledně výměny motoru v Citroënu C4 WRC Sébastiena Loeba a s tím související udělení pětiminutové penalizace. Poté, co se sportovní komisaři rozhodli trest udělit, francouzský tým zprovoznil původní pohonnou jednotku, nainstaloval ji zpět do vozu a udělení velké porce trestných minut se na poslední chvíli vyhnul.

Radost však v rudé stáji nevládla dlouho, poněvadž už na první rychlostní zkoušce havarovala týmová dvojka Dani Sordó a Loeb tak zůstal v boji osamocen. Úřadující šampión ale nebyl nejrychlejší, dostali se před něj Gigi Galli, Chris Atkinson a Jari-Matti Latvala, který se i přes své opatrnější prognózy usadil na čele. Loeb si spravil chuť nejrychlejšími časy na zbývajících dvou vložkách první sekce, přesto se do průběžného vedení nedostal.

Horké chvilky si na úvodním testu prožily obě naše posádky. Jana Kopeckého zastavily problémy s motorem jeho Fiatu Punto S2000, které jsou bohužel tak závažného charakteru, že jezdec nebude moci nastoupit ani v rámci SupeRally. Martin Prokop na RZ 1 poněkud přepálil tempo a svůj Citroën C2 S1600 poslal přes střechu. Mechanické části ale zůstaly neporušeny a tak se jihlavský pilot, byť s velikou ztrátou, dostal až do servisu po RZ 3.

Po této zastávce u mechaniků zavládl smutek u nováčka v MS, tovární stáje Suzuki. Ani ze servisní zóny neodjel PG Andersson, hned na čtvrté RZ pak skončil Toni Gardemeister, který se už od rána trápil se zlobivým Suzuki SX4 WRC.

Druhá sekce už z celkového pohledu proběhla o něco klidněji, přesto přinesla smutné okamžiky, když se na trati RZ 4 definitivně zastavil Martin Prokop. Podobně skončil i do té doby skvěle jedoucí Gigi Galli, který havaroval, díky malému poškození vozu se ale vrátí do SupeRally. Veškeré problémy naopak opadly z Pettera Solberga, který si připsal první z dnešních dvou vybojovaných nejrychlejších časů. Spolu s Jarim-Mattim Latvalu si Nor s výjimkou závěrečné speciálky vyhrané Loebem rozdělil všechna dílčí vítězství ve zbytku dnešní etapy. Pro mladého Fina to znamenalo upevnění pozice na vedoucí pozici, mistr světa z roku 2003 Solberg si pak polepšil na průběžné čtvrté místo; hodně mu ale pomohl i defekt Mikko Hirvonen na RZ 5, kde jednička továrního týmu Fordu ztratila téměř tři čtvrtě minuty. I bez tohoto „šrámu na kráse“ ale Hirvonen působil dost nejistě; možná i díky startovní pozici Fin dnes ani jednou nezajel lepší, než pátý čas.

Zcela překvapivě se vyvíjí situace v juniorském šampionátu. Při svém debutu v JWRC si totiž naprosto mazácky počíná mladý Francouz Sébastien Ogier, která má ve své kariéře za sebou pouze dvě sezony ve francouzském značkovém poháru Peugeotu. Přesto všem konkurentům ukazuje záda. V prvním dni vyhrál všechny zkoušky, výjimkou byl pouze první průjezd diváckou speciálkou, kde se z jeho skalpu těšili jezdci Suzuki Sportu Europe Michal Kosciuszko a Jaan Mölder. Estonci patří průběžně druhé místo mezi juniory a má pětadvacetisekundový náskok na svého stájového kolegu z Polska. Kosciuszko se navíc jako jediný dokázal Ogierovi vyrovnat na závěrečné speciálce; spolu s Francouzem zajel na desetinu shodný čas.

Druhý den Corona Rally México má na programu stejně jako dnes šest klasických rychlostních zkoušek a dva průjezdy diváckou speciálkou. Zítřejší „ostrá“ kilometráž je nastavena na 157 km, první vložka startuje v 15:24 středoevropského času.

Další informace ke Corona Rally México naleznete ZDE.

Diskuze k Corona Rally México ZDE.

-hof- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist