www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 3. května 2025, Svátek má Alexej, zítra Květoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Ostatní soutěže 2008

Valouškova italská premiéra bronzová

14. března 2008 • 09:00

Otrokovický pilot Pavel Valoušek si po úspěšném zahájení sezóny na Jänner Rallye odskočil o uplynulém víkendu do Itálie, aby si poprvé vyzkoušel konfrontaci s místními piloty na soutěži Rally dei Colli Trevigiani zařazené do seriálu lokálních závodů.

Bývalý účastník juniorského světového šampionátu se společně se svým spolujezdcem Zdeňkem Hrůzou představil za volantem Renaultu Clio S1600. „Jedná se o nejnovější evoluci, tento vůz byl postavený jako jedno z posledních aut v Renaultu Sport pro Simona Jean-Josepha,“ osvětlil původ modrožlutého speciálu Valoušek.

O přípravu vozu na závod se starala stáj ReT Racing, která je českým fanouškům známá ze startů Valdy či Jozefa Béreše s Citroënem C2 S1600, na loňské Barum rally se pak s týmovým Lancerem Evo IX představil Silvano Pintarelli. A jak probíhala příprava před závodem? „Ve speciálu S1600 jsem již hodně dlouho neseděl. Plánované testy navíc musely být několikrát odkládány kvůli počasí, nakonec jsme se ale přeci jen s vozem před startem najezdili asi padesát kilometrů,“ prozradil Valoušek.

Ten se již nemohl dočkat ostrého startu, kde na posádku čekalo devět náročných rychlostních zkoušek o délce 77 kilometrů na jih od italských Dolomit. „Musím říct, že místní tratě byly hodně náročné. Desetikilometrovou rychlostní zkouškou jsme měli popsaný blok tak, jako u nás třicetikilometrovou. Ale nejde jenom o množství zatáček, charakter těch testů byl hodně nerytmický, bylo to dost specifické,“ řekl Valoušek.

Rozhodující chvíle celé soutěže však přišla ještě před samotným startem RZ 1. „Na přejezdu jsme levým zadním kolem bohužel přejeli kámen, který byl na cestě. Pneumatika vydržela, i auto se zdálo být bez problému. Při ostré jízdě jsme ale poznali, že není v pořádku náprava. Z toho bohužel pramenily i hodiny na RZ 1 a půlminutová ztráta,“ hodnotí úvod soutěže Valoušek.

Bohužel se záhy ukázalo, že je škoda během soutěže neopravitelná. Valoušek s Hrůzou však pokračovali dál. „Bohužel, kvůli poškozenému ramenu bylo auto hlavně v rychlých zatáčkách hodně nervózní, do pravých zatáček jsme museli jezdit opatrněji. Než zbytečně riskovat rozbití auta, zvolili jsme opatrnější tempo. Prvotním cílem pro nás bylo dojet až do cíle,“ řekl Valoušek.

I přes technické problémy se Valouškovi s Hrůzou podařilo zajet třetí příčku absolutně. „S výsledkem jsme nakonec spokojeni. Kdekdo si řekne, že je to jen nějaká lokální liga, ale na startu se sešla řada špičkových aut i dobrých pilotů. Navíc většina z nich, pokud nebydlí přímo na rychlostní zkoušce, pochází z blízkého okolí. Na trati tedy znají každý metr, hlavně ale ví, jaké kde bývají podmínky. Což obzvlášť za proměnlivého počasí, které o víkendu panovalo, rozhodovalo. My jsme se třeba rozhodli dát pro poslední sekci po vzoru ostatních slicky, ale asi měli jinou směs, protože hlavně na první a druhé zkoušce poslední části rally tyto pneumatiky vůbec nefungovaly,“ zhodnotil svůj vysledek Valoušek.

Spokojenost nakonec panovala i v samotném týmu. „Jsem rád, že jsme tu neudělali ostudu. Podle plánů by se totiž nemělo jednat o náš poslední start v Itálii, ještě bychom se měli na Apeninském poloostrově představit na dalších třech až čtyřech soutěžích, vše samozřejmě s Cliem. Ještě předtím se ale představíme na Valašské Rally, kde opět pojedeme s Mitsubishi Lancer Evo IX v novém slušivém zbarvení,“ prozradil nejbližší plány Valoušek.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
14.03.2008 10:13
Mara
Tak to je super zpráva, že pojede na Valašce.
toplist