www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 18. června 2025, Svátek má Milan, zítra Leoš |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Reklama Nejčtenější články
|
Mistrovství ČR 2008V sobotu to bude trochu jinakJak už jsme informovali dříve, mistrovská soutěž se podle pravidel musí vejít do 190 km. Proto doznala Rallye Český Krumlov ve druhé etapě jisté změny. Většinu zkoušek sice jezdci, spolujezdci i diváci znají, jedna je ale úplně nová. Stejně jako v pátek se pojede i v sobotu na trati superstage na českobudějovickém výstavišti, které je z diváckého hlediska jasné. Podívejme se proto podrobněji na ty !klasické.“ RZ 8 / 12 Kohout Kohout hodnotí řada jezdců díky kluzkému lesnímu úseku s mnoha vytahanými nečistotami jako nejtěžší. Vložka spojuje Besednici, známou především nedalekou přírodní památkou Besednické vltavíny a průmyslovou těžbou vltavínů, se Soběnovem. Letos ale pokračuje nově až k osadě Bída. Ze dvou třetin ji tvoří lesní pasáž na nerovné a úzké lesní cestě, divákům prakticky nepřístupná. Po startu se jede po úbočí Kohouta, vrcholu se však nepřiblíží a postupně přejde na vrstevnici. Obkrouží v těžkých a na rozpis obtížných pasážích vrchy Kohout (869 m.n.m) a Slepice a klesá rychlou a technickou partií k Velkým Skalinám. Projde jimi kolem letního tábora a napojí se na účelovou komunikací přes Děkanské Skaliny se zajímavým odbočením doprava k Soběnovu. Mezitím technickou a zatáčkovitou trasou klesne lesem k potoku a drobným skokem se přehoupne přes horizont. V tu chvíli se posádkám otevře pohled na dříve cílový Soběnov. Před vjezdem na náves je zbrzdí přírodní retardér okolo ostrůvku a čeká je divácky atraktivní průjezd soběnovskou návsí, na které se napojí na úvod páteční zkoušky Ján. Poté vede trasa ještě přibližně 2 km, končí několik desítek metrů za „kosou“ na Bídu. Divácky přístupná je závěrečná třetina od Velkých a Děkanských Skalin s příjezdem z Ličova na silnici č. 154 Kaplice – Benešov nad Černou. K cílovému Soběnovu se dá opět přijet Kaplice přes Blansko a ke „kose“ na Bídu od Besednice. Díky pochopení představitelů a obyvatel Soběnova získali diváci i na Kohoutu dostatečný výběr dobře přístupných míst RZ 9, 13 Malonty Malonty, bez diskuze nejznámější česká rychlostní zkouška, patří k perlám českokrumlovské soutěže prakticky od jejího vzniku. A to z i dob, kdy neprojížděla díky hraničnímu pásmu Bělou a Tichou. Jméno má podle obce Malonty (688 m n.m.), kudy se jezdilo vždycky, ať už vložka startovala v Benešově nad Černou, Pohorské Vsi, Deskách, Dobechově, Rychnově nad Malší či přímo v Malontech. Byla svědkem mnohých havárií, o čemž by mohla vyprávět řada jezdců, kteří třeba nezvládli kámen v krajnici nedaleko Cetvin. Letos se opět startuje v Pohorské Vsi a pokračuje do Malont po silnici většinou s pěkným asfaltem a „přesýpáky“ přes horizonty. Nejznámější místo je na návsi v Malostech se širokou levou zatáčkou do kopce, pak se změní rytmus a zvláště po průjezdu Bělou čeká jezdce náročný technický úsek díky nepřístupnosti prostý diváků. Tady se vozidla v Cetvinách téměř dotknou hraničních patníků s Rakouskem. Za Cetvinami projedou Tichou, již poněkolikáté změní rytmus jízdy a opět po širším asfaltu projedou kolem hospody U Svatého Kamene. Čeká je závěrečný pěkný zatáčkovitý úsek do Rychnova. To mají najeto téměř 25 km a ne všechno na autě ještě správně funguje, zvláště pneumatiky a brzdy. V Rychnově nad Malší ještě diváckým vracákem objedou na návsi kostel a můžou si oddechnout, Malonty mají za sebou. Z mnoha zajímavých míst lze doporučit ta bez problémů příjezdná. Pohodlně lze dojet do Pohorské Vsi, Malont a Rychnova nad Malší. Kultovním místem jsou samotné Malonty, které kromě pěkného rozhledu poskytují i dostatek parkovacích míst v režii obce za 20,- Kč, občerstvení a možnost posezení v restauracích. Do Rychnova se diváci dostanou pouze z Malont přes Bukovsko, silnice z dva kilometry vzdáleného Dolního Dvořiště bude uzavřena. RZ 10 / 14 Slavkov A teď nová zkouška v nadmořské výšce téměř 800 metrů nad mořem, kde před téměř tisíciletím vystavěli naši předkové strážní tvrz s neopakovatelným výhledem. Dnes zde leží osada Slavkov, nejvýše položené místo krumlovské soutěže. Sem se soutěžáci vyšplhají od startu těžkým technickým stoupáním. Teprve poté následuje to, co dělá z nové rychlostní zkoušky další soutěžáckou bombu zejména díky několika velmi prudkých sjezdů s řadou srdcových rychlých, ale technických úseků hustým lesem. Profilem a náročností se určitě vyrovná, ne-li předčí, jiné obtížné krumlovské zkoušky. Lze ji v kvalitním čase pokořit pouze s dokonalým a bezchybným rozpisem. Kromě úvodního kilometru s nádhernou diváckou kosou tu téměř neexistuje rovinka. Rychlé zatáčky se rytmicky střídají s pomalými, zkouška je okořeněna dvěma diváckými vracáky „na ručku“. Již zmíněnou velmi přehlednou „kosu“ najdete půl kilometru po startu a vracák po prudkém sjezdu na okraji Větřní. Další koření spočívá ve spoustě terénních nerovností a horizontů. Jeden z autorů krumlovské tratě Jindřich Kunc říká: „Při stavbě této rychlostní zkoušky jsem si hned připomenul veleslavnou erzetu přes průsmyk Col de Turini na Rallye Monte Carlo. Nahoru do oblak a pak prudce dolů... Jen pro zajímavost - zkouška se rozprostírá na třech katastrálních územích a komunikace po které se jede, patří šesti vlastníkům. Její zařazení do itineráře nás stálo nejvíce úsilí. Kromě jednání s majiteli o samotném povolení bylo třeba odklonit několik autobusových linek, vyjednat uzavření hlavní silnice na Lipno, vyspravit několikakilometrový lesní úsek, proškolit téměř stovku pořadatelů a nový úsek je „naučit.“ Se stoprocentní jistotou si dovoluji tvrdit, že se to všechno vyplatilo. Vsadím se s kýmkoliv, že každé soutěžácké srdce zaplesá.“ Vladimír Dolejš
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|