www.autosport.cz - Vše o rally sportu Dnes je 1. listopadu 2024, Svátek má Felix, zítra Památka zesnulých |
||||||
|
||||||
Reklama |
Mistrovství ČR 2008Orsák s Vajíkem vyrážejí do města automobilůNecelé dva týdny po smutné Horácké rally, pokračuje kolotoč mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích mladoboleslavskou Rally Bohemia. Na jejím startu nebude chybět posádka Orsák rally sport teamu Jaroslav Orsák s Karlem Vajíkem a jejich devítkový Lancer. „Poslední dva letošní starty nám nepřinesly moc radosti,“ říká Karel. „V Hustopečích jsme byli nuceni odstoupit ze slibné pozice pro ohnuté pravé přední rameno. Třebíčskou rally ukončila pro změnu tragická havárie našich kamarádů, která zastínila všechny ostatní pocity ze soutěže i výsledku.“ Posádka spolu s celým Orsák rally sport týmem by si ráda po čase zas vychutnala radost z pěkného výsledku. A o ten se v okolí Mladé Boleslavi začne bojovat už pozítří. Od pořadatelů obdržel „Jarin z Poteča“ přidělené atraktivní startovní číslo. Ze startovní rampy budou sjíždět spolu s Karlem jako šestí v pořadí. „Do Mladé Boleslavi se těšíme. Každý závod je pro nás velkou výzvou. Rally je prostě droga a kdo jí propadne, těžko pak odvyká. Na Boleslavsku, stejně jako na všech ostatních závodech, se budeme snažit o co nejlepší výsledek,“ avizuje připravenost týmu Jarek Orsák a Karel Vajík dodává: „Jarek je zkrátka stejně jako já, hodně soutěživý typ.“ Valašská posádka by ráda také odčinila výpadek z loňského ročníku. V roce 2007 se Jarin s Karlem na Bohemce moc nesvezli. Necelé tři zkoušky stačily, aby se ze závodní dvojice stali nedobrovolní diváci. „Na třetí erzetě najednou poklesl u naší tehdejší sedmičky výkon a rozsvítilo se mazání. Raději jsme hned zastavili. V tom okamžiku se z motorového prostoru vyvalil oblak kouře. Olej z motoru se asi dostal na rozpálené výfukové potrubí a vzplanul. Naštěstí se nám to podařilo hned v zárodku uhasit našimi dvěmi přístroji,“ zavzpomínal na loňský ročník třiadvacetiletý klobůčan. Letos zaslala přihlášku pořadatelům Rally Bohemia necelá čtyřicítka startujících v nejsilnější třídě N4. Boj o přední místa bude proto velmi těžký. To si uvědomuje i Orsák. „Startovní listina čítá jednadvacet devítkových Lancerů. Prosadit se, bude obtížné. Máme v Česku silné jezdecké pole. Stačí drobná jezdecká chyba, výpadek koncentrace, nebo technický problém a hned se propadáte o mnoho míst. Na druhou stranu pořád je o co závodit. My budeme opět usilovat o kvalitní napsání rozpisu. A náš cíl? Chceme mezinárodní soutěž dokončit. Co se týká umístění, tak v první desítce by bylo dobré, ale přiznávám, že bychom se chtěli prosadit i trochu výrazněji i proto, že jde o domácí soutěž našeho hlavního partnera GPD service team,“ prozradil tajné cíle do závodu Jarek Orsák. Miroslav Vebr
Sdílet
Příspěvky / komentářeinfoAbyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit |
přihlášení Aktuální výsledky Nemělo by vám ujít
Archiv
|