www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 16. května 2024, Svátek má Přemysl, zítra Aneta

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2008

BFGoodrich Drivers Team - profily jezdců

24. července 2008 • 14:00

Do dnešní finálové volby jezdce BFGoodrich Team pro letošní Barum Rally Zlín byla z 24 přihlášených pilotů vybrána pětice kandidátů, kteří měli možnost ucházet o maximum z celkového počtu 15 hlasů, které rozhodly o tom, kdo se stane tím šťastlivcem, jenž bude mít možnost startovat na své domácí soutěží s vozem Peugeot 207 S2000 belgického týmu Kronos Racing.

Na následujících řádcích vám nyní předkládáme stručné profily a očekávání nominované pětice jezdců (v abecedním pořadí), tak jak je uvedli ve svých přihláškách do BFGoodrich Team.

Jezdec A - Tomáš Kostka

Důvod mého přihlášení je ten, že rallye je pro mě velkou výzvou a i přes mé povinnosti na okruzích, kterým se od začátku kariéry věnuji profesionálně, si hledám čas a prostor startovat v některé rallye v České republice. Loni na Barum Rally, která pro mě byla třetí soutěží v životě jsme dokázali jezdit časy v top ten a porážet krom Kresty a Pecha celou soutěžáckou špičku, až do doby našeho odstoupení pro technické problémy.

„S vozem kategorie S2000 jsem již testoval a závodil a myslím, že bychom mohli bojovat o přední umístění v letošním ročníku Barumky.“

Jezdec B - Jaroslav Orsák

Domnívám se, že projekt BF Goodrich Drivers Team je pro mě, v tuto chvíli víc než pro kohokoliv jiného, příležitostí pro výrazný skok mého výkonnostního růstu. Usuzuji na to zejména z následujících důvodů:

- za dobu své dosavadní krátké, ale vcelku intenzivní kariéry jsem již nasbíral dostatek zkušeností k tomu, abych jednal i ve vypjatých situacích dostatečně uváženě

- přes své mládí mám zkušenosti se závoděním v kvalitním voze skupiny N a daří se mi dosahovat výsledků srovnatelných s širší špičkou v národním i mezinárodním měřítku

- v rámci možností svého týmu nejsem v tuto chvíli schopen realizovat zásadní kvalitativní skok v podobě pořízení závodního vozu vyšší specifikace než je Mitsubishi Lancer EVO IX sk.N; vlastními silami bych to dokázal až za několik let, které by ovšem byly zásadní časovou ztrátou pro můj profesní růst.

- účast v projektu BFGoodrich Drivers Team pro mě může být odrazovým můstkem do světa velkých mezinárodních soutěží Patřím k jezdcům, kteří ještě neměli příležitost plného srovnání v evropském a světovém měřítku, ale vím, že právě příležitost aktivní účasti v tomto projektu by umožnila další strmý růst mé výkonnosti.

Dovoluji si považovat se za talentovaného jezdce, ale zároveň si hluboce uvědomuji, že je nesmírně důležité na sobě neustále neúnavně pracovat a vrozený talent rozvíjet. To také činím v rámci kondiční fyzické přípravy, prohlubování technické zručnosti a studia anglického jazyka. V rámci svých startů se snažím absolvovat maximum ostrých kilometrů a nikdy se předem nevzdávám, ani v případě dílčích neúspěchů.

„Jsem přesvědčen o tom, že start na Barum Rally 2008 s vozem na úrovni světové špičky a v týmu složeném ze zkušených profesionálů by mi umožnil získat obrovské množství zkušeností pro můj další růst.“

Jezdec C – Jan Šlehofer

Od roku 1996/97 jsem se účastnil mistrovství ČR, Mezinárodního MČR a pohár v Itálii a Německu v motokárách. V roce 2005 jsem přešel do automobilových soutěží. Po dvou zkušebních startech jsme hned v následujícím roce vyhráli titul mistra ČR ve sprintrally ve třídě N2 i juniorského šampiona do 27 let.

V roce 2007 jsem první polovinu sezóny startoval opět s Hondou Civic, v průběhu sezóny se naskytla možnost na přesednutí do Fiatu Punto S1600.

Druhá půlka roku 2007 byla obětována seznamování s autem, při kterém výrazně pomáhal osobní trenér Jindřich Štolfa. V letošním roce nám jen díky smolnému výpadku na Hustopečích a absenci v Třebíči patří druhé místo ve skupině A i třídě A6. Podařilo se nám vybojovat 6. místo absolutně na Eurostroj Rally Tišnov a 9. místo absolutně na Rally Bohemia.

„Svezení s kvalitní čtyřkolkou mě už dlouho láká a myslím, že bych se mohl pokusit zabojovat o příčky v popředí výsledkové listiny. Přípravě na soutěž bych podřídil vše, abych nezklamal.“

Jezdec D – Karel Trojan

Od roku 2004 soutěžíme s vozem Mitsubishi ve skupin N. V posledních dvou letech ovšem nemůžeme nevidět výrazný nástup speciálů S2000. Jejich dosahované časy a výsledky jasně ukazují, že je to kategorie velice perspektivní a proto i my začínáme přemýšlet o své soutěžní budoucnosti, která by měla být spojena s vozem kategorie S2000.

„Rozhodně bychom si na Barum Rally nechtěli takovýto vůz jen zkoušet, ale bojovat se soupeři o co nejvyšší umístění.“

Jezdec E – Pavel Valoušek

Pavel Valoušek vstoupil do kolotoče automobilových soutěží až ve svých dvaceti letech, kde si odbyl premiéru na domácím Rallysprintu Kopná. Již o rok později dokázal vyhrát v Mezinárodním Mistrovství České republiky a stal se na poprvé vítězem třídy N2. O rok později přestoupil do třídy A5 a i přestože se na zlínské Barum rally objevil s vozem Mitsubishi Lancer, dokázal vybojovat ve třídě A5 bronz. V roce 2002 přišla první sezóna v mistrovství světa, kde startoval v seriálu produkčních vozů se špičkovým vozem italské stáje Top Run.

Rok 2003 byl ve znamení návratu do českého šampionátu, kde osedlal špičkový vůz Toyota Corolla WRC. Po druhých místech v Českém Krumlově a Rally Bohemia však přišel kvůli problémům se zády předčasný konec sezóny. K soutěžím se vrátil až v roce 2004, kdy dostal nabídku od slovenského Suzuki na první kroky v nově se rozvíjející kategorii S1600. V tomto roce si připsal své první absolutní vítězství na Rally Snina, zároveň zvítězil i v Československé trofeji.

Jeho kroky však vedly opět do mistrovství světa, tentokráte do kategorie JWRC určené jezdcům do 27 let s vozy S1600. V roce 2005 startoval s privátním vozem zlínské stáje JM Engineering, o rok později startoval s továrním speciálem Suzuki Swift S1600 přímo pod hlavičkou Suzuki Sport Europe. Největšími úspěchy pak bylo čtvrté místo na Švédské Rally a bronz na Rally Deutschland. Rok 2007 začal bronzem na úvodním podniku v Rakousku, na dalších dvou soutěžích však Valouška provázely technické problémy se zapůjčeným vozem.

„Mohu za sebe říci, že pokud bych tuto možnost dostal, snažil bych se na sto procent využít všech zkušeností, které jsem doposud získal, abych na Barum rally 2008 dosáhl co nejlepšího výsledku.“

-jav- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
24.07.2008 20:24
ajaj
Niki, k čemu si asi myslíš, že jsem se přiznal hodinu před tvým výkřikem? Se čtením jsme na tom asi stejně :-))
24.07.2008 19:56
Niki
2 ajaj : Hovoří se o loňsku, svoje auto má až letos, čti pořádně...
24.07.2008 18:59
ajaj
Jo krbe, dostals mě! Nějak mi nedošlo, že se o letošku nepíše :-( když by bylo o čem. Zase jen otázka, zda jde o skutečně výstižný výcuc z delšího textu? Ale o tom, že salto na Krumlově bylo technickým problémem, mě nikdo nepřesvědčí. Letos přeju jen hlavu vzhůru...
24.07.2008 18:30
krb
NJ kluci ale to si musíte pořádně číst:-) nebaví se tam o roku letošním ale o loňských "technických problémech"
24.07.2008 18:12
Karbonyl - moderátor
Asi není těžké uhádnout, kdo to o Valdovi psal ;-) A Pavlovi se Zdeněkem taky přeju, aby jim to s Pugem maximálně šlo!
24.07.2008 18:04
ajaj
Volba OK. Žádnej z těch pěti by ostudu asi neudělal a Valda tuplem ne. Jen mě zaráží - že "babička" corolla byla nazvána špičkovou ;-) a trošku neuctivě k týmu, který mu připravuje auto letos, vyznívá odkaz na technické potíže se zapůjčeným? (mám zato, že se psalo o tom, že auto je jeho) vozem. Určitě není tajemstvím, že příčina není jen v technické přípravě. Třeba jde jen o necitlivý výtah z delšího textu, pak beru vše zpět. Taky jediný nepíše o sobě, ale někdo o něm. Ale nevadí, jen ať dojede a vysoko. Gůůd Lak a přijedu se podívat osobně :-)
toplist