www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 17. května 2024, Svátek má Aneta, zítra Nataša

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2008

České vyznavače speciálů Super 2000 prověří evropská elita

22. srpna 2008 • 12:35

Je tomu přesně rok, kdy na startu automobilové soutěže poprvé stanul český jezdec s vozem kategorie Super 2000. O premiéru se postaral Roman Odložilík, který po zlínských tratích proháněl Fiat Grande Punto S2000 a dojel si s ním v tvrdé konkurenci pro solidní jedenácté místo. Od loňského ročníku Barum rally se však poměry v českém mistrovství změnily. Speciály této ambiciózní specifikace dnes již nechybí na prakticky žádném významném podniku v České republice a jejich úspěšnost nejlépe dokládá průběžná tabulka sprintového mistrovství, ve kterém hned dva tyto vozy útočí na mistrovské medaile.

Dalším českým pilotem, který se po Romanu Odložilíkovi nechal zlákal možností okusit rychlý vůz nastupující kategorie, byl Josef Peták, jenž si těsně před koncem loňské sezony dovezl domů do Příbrami špičkový Peugeot 207 S2000 z francouzské stáje Racing Lions. Příbramský jezdec jej svým fanouškům poprvé představil loni na Pražském rallysprintu a ohlásil účast v obou českých šampionátech roku 2008. Zatímco na podnicích „velkého“ mistrovství se mu nevyhnuly potíže, kvůli nimž má na svém kontě dvě nedojeté soutěže, šampionátem jednodenních sprintrally zatím prochází jako nůž máslem. Podařilo se mu vyhrát deštivou Böttcher rally Vyškov, jež seriál otevírala, a na tento úspěch navázal také v Tišnově, v Pelhřimově a v Prachaticích. Ke čtyřem plným bodovým ziskům přidal i bronz z Kopné, díky čemuž se zatím bezpečně vyhřívá na čele průběžné klasifikace tohoto seriálu. Do konce sezony sice ještě zbývají tři podniky, Josef Peták si však svůj mistrovský titul může pojistit již na nejbližší sprintrally v Pačejově.

Jako průkopníka kategorie Super 2000 v České republice můžeme s mírnou nadsázkou označit Romana Odložilíka, který jako jediný z českých pilotů závodil v obou vozech, jež této specifikaci v posledních dvou letech vládnou – jak ve Fiatu Grande Punto, tak v Peugeotu 207. Letos jej bohužel provází jedna technická závada za druhou a pouze na rallysprintech dokázal své snažení přetavit v pronikavé výsledky. Kromě dvou druhých příček ve Vyškově a v Prachaticích vybojoval medailové umístění také na trati tišnovské rally, kde dojel třetí, a v průběžné tabulce se drží na dostřel medailových příček. V Mezinárodním mistrovství ČR v rally mu podobně jako Petákovi zatím pšenka nekvete. Po vynikajícím umístění sahal především na Rally Bohemia, jenže ze třetí příčky po jedenáctém rychlostním testu jej sesadil požár vozu.

Třetím do mariáše je mezi pravidelnými účastníky Mezinárodního mistrovství ČR v rally Jaromír Tarabus, který v letošní sezoně využívá možností Fiatu Grande Punto S2000 stáje JM Engineering. Valašský jezdec zahájil svoji sezonu na Jänner rally v Rakousku, kde po havárii na začátku druhé etapy musel opustit nadějnou pozici v první desítce celkového pořadí. Reparát složil na své takřka domácí Valašské rally, na které skončil jedenáctý. Právě populární „Valaška“ však byla na dlouhou dobu jeho posledním podnikem. Kvůli následnému zranění musel vynechat soutěže v Českém Krumlově i v Hustopečích a diváky svojí účastí potěšil až na červnové Horácké rally v Třebíči. Na Vysočině všechny přesvědčil, že na něm několikaměsíční absence nenechala žádné stopy a dojel si do cíle pro šesté místo celkově. Ještě lépe se mu vedlo na trati náročné Rally Bohemia, kde po vyrovnaném výkonu soutěž zakončil na bronzové příčce, která pro něj měla hodnotu životního výsledku. S velikými ambicemi vzhlíží i ke své domácí barumce, kde může být pro řadu zahraničních hostů velice nepříjemným soupeřem.

Tuto sestavu, známou z většiny podniků českého mistrovství, ještě na barumce doplní Roman Kresta, Pavel Valoušek (oba Peugeot 207 S2000) a okruhový pilot Tomáš Kostka (Fiat Grande Punto S2000). Všechny české jezdce, disponující technikou Super 2000, čeká na Barumce souboj s více než jednou desítkou vozů této specifikace v rukou zahraničních pilotů. O tom, jak si v silné konkurenci povedou, napoví už dnešní divácká speciálka, která startuje ve 21 hodin.

Jiří Dokulil
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist