www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 29. dubna 2024, Svátek má Robert, zítra Blahoslav

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství ČR 2008

Štajfův příbramský boj o body

22. září 2008 • 15:00

Nádhernou bitvu o každičkou vteřinku až do posledního metru závěrečné rychlostní zkoušky letošní sezóny Mezinárodního mistrovství České republiky si v Příbrami užila posádka Rally Teamu Subaru ČR Vojtěch Štajf – Michal Ernst. Stíhací jízdu následující po jednom zaváhání proměnila dvojice vodící bílomodrý vůz Subaru Impreza WRX STI v šestou příčku.

Týden po Rally Tatry, kterou Vojtěch Štajf s Michalem Ernstem dokončili na pátém místě, se dvojice Rally Teamu Subaru ČR postavila na start závěrečného podniku Mezinárodního mistrovství České republiky, tradiční Rally Příbram. Poprvé od nešťastné hustopečské havárie usedl čtyřiatřicetiletý pilot do opraveného vozu. Tým mechaniků však odvedl vynikající práci a přesto, že první testy opraveného auta proběhly až těsně před soutěží, vůz neměl v celém průběhu rally jediný technický problém. Přesně podle slibu navíc posádka hned od úvodních kilometrů podniku nasadila vysoké tempo a ve výsledkové listině figurovala hodně vysoko. „Pátek nám vyšel velmi pěkně, Vojta byl rád i za to, že jej na rozdíl od loňského ročníku na technické zaječovské zkoušce nepotkal defekt,“ popisuje jedenatřicetiletý spolujezdec zážitky z páteční etapy, kterou dokončila posádka na páté příčce s půlminutovou ztrátou za vedoucím Pechem. „Navíc mně jako Příbramákovi udělalo velkou radost, že jsme v posledním testu dne zvítězili při takovém decentně vypsaném místním Subaru-poháru v konkurenci mého krajana Emila Trinera a vozu Dana Běhálka, jejž připravuje můj další skoro soused – Dalibor ´Saigon´ Moravec…“

Druhou etapu ale Vojtěch s Michalem zahájili podstatně méně šťastně: „Nevyšel nám risk ve volbě pneumatik,“ mračí se při vzpomínce na sobotní ráno pražský pilot. „Počítali jsme s vlhkými tratěmi na Vystrkově a na Milíně s tím, že suché první dva testy dne nějak přežijeme. Ve skutečnosti nás ale zvolená měkčí směs na zadní nápravě naopak mnoho vteřin stála, když nám pomohla jen na některých úsecích technického Vystrkova a jinde zkrátka nefungovala. Na tochovickém testu jsme i díky špatnému obutí nedobrzdili včas do jednoho odbočení a když jsme se snažili situaci nějak vybalancovat, zachytili jsme se na výjezdu ze zatáčky v příkopu za betonový sokl. V tu chvíli nám z něj museli pomoci diváci, kterým bychom tímto chtěli moc a moc poděkovat za záchranu nadějí. Chyba nás stála ale minimálně půlminutu a s ní několik příček v průběžném pořadí.

Na druhou stranu je pravdou, že po této časové ztrátě pro nás soutěž získala nový náboj. Toužili jsme se vrátit mezi nejlepší šestici a začali tak stíhací jízdu z jedenáctého místa. V poslední sekci se naše bitva s ostřílenými válečníky Arazimem a Trinerem stala jedním z koření (na čele už rozhodnuté) soutěže, jelo se na ostří nože o každou desetinku a přitom nikdo neudělal zásadní chybu. O konečném výsledku rozhodl poslední průjezd těžkým vystrkovským testem, kde nás v minulých letech porážel Václav Arazim i o deset sekund. Ani tentokrát jsme tam sice jeho čtyřvteřinový náskok smazat úplně nedokázali, ale i tak si moc vážíme jeho skalpu tady - byť to bylo jen o pár desetinek. Třetí čas absolutně byl naším vůbec nejlepším výsledkem na soutěži, Michalovi udělalo velkou radost i navýšení našeho malého náskoku před Emilem Trinerem. Díky němu se totiž můj spolujezdec stal po Pepíkovi Petákovi (jenž měl k dispozici speciál kategorie S2000) druhým nejlepším Příbramákem na své domácí soutěži.“

Body za šestou příčku v cíli posunuly Vojtěcha Štajfa na konečnou sedmou pozici v letošním velmi dobře obsazeném domácím šampionátu, jeho celoroční resumé navíc výrazně ovlivnila těžká havárie v Hustopečích a komplikace s ní spojené. Bohužel na body se ani na poslední soutěži sezóny naopak nepodařilo dosáhnout druhé posádce Rally Teamu Subaru ČR. Jiří Vacek a Otto Slezák po několikaměsíční pauze od mírné havárie na Rally Bohemia hledali závodní rytmus, jejich snahu ukončily potíže se zavěšením zadního kola ve druhé etapě příbramské rally. Teď v nadcházející zimní pauze čeká celý tým sbírání sil na sezónu 2009 a také přezbrojení na novou techniku.

Karel Špaček
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist