www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2008

Výprava na Kypr aneb trať je připravena

5. prosince 2008 • 09:00

Organizátoři zlínské Barum rally jsou známí svou spoluprací s ostatními soutěžemi, kterým se podílejí na tvorbě či tisku itineráčů, jízdních výkazů či rallyguidů. Takovouto soutěží bude v roce 2009 i Rally Cyprus. A právě na tento ostrov se zlínské osazenstvo vydalo v minulém týdnu, aby sepsali itinerář, který pak budou soutěžní posádky používat.

Rally Cyprus se po krátké odmlce vrací do kalendáře světových soutěží, ročník 2009 se pojede 12.-15.března. Díky dobré referenci a zkušenostem z dělání itineráře na Rallye Deutschland se podařilo najít cestu i ke kyperským organizátorům. Že to místní pořadatelé myslí vážně dokazuje fakt, že hlavní osobou zodpovědnou za výběr rychlostních zkoušek i celkovou koncepci soutěže je spolujezdec Didiera Auriola a teď aktuálně ve Walesu i Francoise Duvala Denis Giraudet.

Pořadatelé se rozhodli pro zajímavý experiment, kdy páteční první etapa se pojede kompletně na asfaltu, zbývající dvě pak na tradiční kyperské šotolině. Vzhledem k tomu, že v minulosti se Rally Cyprus vytýkal extrémně rozbitý povrch, každá ze šotolinových zkoušek se pojede, až nad jeden 11,7 km dlouhý úsek, pouze jednou.

Celkem se tedy pořadatelé rozhodli naplánovat 14 rychlostních zkoušek. První den se pojedou tři asfaltové testy dvakrát. V sobotu pak bude na posádky čekat pět úseků, v neděli zbývající tři. Zatímco šotolinové úseky si fanoušci i posádky dokáží představit z minulých ročníků, kyperský asfalt bude novinkou. Troufám si tvrdit, že právě asfaltové zkoušky budou patřit k nejkrásnějším z celého mistrovství světa. A to nejen nádhernou okolní přírodou, kdy první úsek dokonce vede velkým turistickým lákadlem celého Kypru - cedrovým údolím v Pafovském lese.

Několikadenní práce přímo na místě je za námi. Giraudet důkladně zkontroloval celou trať, speciálně se soustředil na v poslední době hodně omílanou bezpečnost jezdců, pečlivě kontroloval rozmístění retardérů. Nás teď po návratu zpět do ČR čeká dlouhé zpracování získaných dat a vytvoření všech potřebných materiálů počínaje itinerářem přes jízdní výkazy až po samolepky na soutěžních vozech.

Jan Regner
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
toplist