www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 28. března 2024, Svátek má Soňa, zítra Taťána

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Ostatní soutěže 2008

Tropheé Andros: Dayraut s Fábií – snový úvod...

9. prosince 2008 • 13:00

Ve francouzském Val Thorens o tomto víkendu odstartovala dvacátá jubilejní sezóna Tropheé Andros. Ukázkový start do nové sezóny předvedl zejména Dayraut, který byl s debutující Škodou Fabií v sobotu nejlepší a v neděli druhý.

Pro Tropheé Andros tradiční okruh ve Val Thorens měří 980 metrů a leží 2.200 metrů nad mořem Kromě závodu Tropheé Andros byly na programu i tradiční doplňky v podobě závodů motorek Pilot Bike a bugyn Tropheé Andros Féminin a Sprint car.

Prost stál na startu s dovážením 40 kg, které musí strpět každý, kdo v předchozí sezóně získá titul (pravidlo zavedené s cílem omezit nadvládu Yvana Mullera). A Prost získal dva tituly po sobě proto inkasoval dvakrát 20 kg. Prost měl z tohoto důvodu hned na úvod zhoršenou situaci a bylo jen na něm jak se s tímto handicapem vyrovná. Při pohledu na časy z volného a měřeného tréninku bylo u Toyoty a hlavně Prosta docela veselo, protože první a druhý čas byly velmi optimistické. Silně se prezentoval i zkušený Dubourg a Dayraut.

Kvalifikační jízdy přinesly zajímavý úkaz. První jízdu suverénně vyhrál Dayraut před Lagorcem, Prostem a Panisem a v druhé jízdě bylo na prvních čtyřech místech stejné pořadí. Nikdo netaktizoval a všichni se od úvodu snažili, ale současně bylo vidět, že většina týmů bude muset na svých autech odvést ještě hodně práce, protože časové odstupy byly opravdu obrovské a na Tropheé Andros netypické.

1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Llorach, Joncoux, Desmonnet

2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Lubrano, Marti, Barbieri

1. finále Elite Sup 1 – hned v úvodu se na první místo před Lagorceho dostal Panis. Lagorce se vzápětí ocitl pod tlakem Joueta s Fabií. Toto finále prakticky udělal Didier Thoral, předjel nejdříve Pernauta, pak Paillera, poté vytěžil z odstoupení Joueta a nakonec předjel i Lagorceho. Panis si bez jakéhokoliv ohrožení vyjel deseti vteřinový náskok a připsal si první letošní vítězství. Druhý dojel Thoral a třetí Lagorce.

2. finále Elite Sup 1 – hlavní finále večera si přichystalo ukázkovou první startovní řadu – Dayraut x Prost. Bohužel souboj titánů se nekonal. Dayraut využil schopností nové Fabie a Prostova hmotnostního handicapu. Po prvním kole byl ve vedení již o 4 vteřiny a časy Prosta nenapovídaly, že by se o své vedení měl bát. Naopak Prost se musel začít bránit Dubourgovi. Ten jej již od druhého kola kousek po kousku stahoval. V osmém kole už byla Prostova obrana neúčinná a Dubourg obsadil druhé místo. Do cíle se už na pořadí nic nezměnilo a pro Dayrauta znamenala tato výhra i celkové vítězství v sobotním dni.

Sobotní bodové hodnocení: Dayraut (Škoda Fabia) 80 bodů, Lagorce (Renault Clio) 75, Panis (Toyota Auris) 74, Prost (Toyota Auris) 73, Dubourg (Renault Clio) 72, Regal (Kia Rio) 67, Pailler (BMW 1) 67, Ballas (BMW 1) 66

Kromě bodů získala i první trojka ze soboty tradiční bonus v podobě dodatečných kilogramů – Dayraut 60 kg, Lagorce 40 kg, Panis 20 kg. Polepšil si jen Panis, kterému odvážili 10 kg. A váhové handycapy se ihned projevily. V prvním nedělním kvalifikačním tréninku trojici měřených kol zajel nejlépe Dubourg. Prost navyklý na své kilogramy byl druhý. Panis se propadl na čtvrté místo a Dayraut až na páté místo. Ještě hůře dopadl Lagorce, který měl až sedmý nejlepší čas. V druhém kvalifikačním tréninku značně zrychlil Dayraut a najednou byl první. Prost si držel svůj vysoký standard a byl opět druhý. Do špičky se vrátil Lagorce třetím časem. Dubourg na svůj superrychlý čas z předchozího tréninku nenavázal, ale i čtvrtý čas pro něj znamenal vítězství v kvalifikaci. Dayraut byl celkově druhý (5./1.), Prost třetí (2./2.), Lagorce čtvrtý (8./2.), Knapick pátý (3./5.), Panis šestý (4./6.).

1. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Joncoux suverénně zvítězil, o druhé místo svedl souboj Pernaut s Broggi, Pernaut dojel druhý, Broggi třetí

2. finále Elite 1 – pořadí v cíli: Marti, Lubrano a Desmonnet, který po půlce závodu předjel čtvrtého Gherardiho.

1. finále Elite Sup 1 – z pole position startoval Dayraut, ale už v druhé zatáčce byl ve vedení Lagorce. Ten si ale svou pozicí nemohl být vůbec jistý, Dayraut neustále tlačil, až se to ve čtvrtém kole vyplatilo a Dayraut byl opět na prvním místě. Hned v druhém kole si své pořadí prohodili Balas a Panis. Lagorce se z propadu na druhé místo již nevzpamatoval a ztratil tempo. Proto netrvalo dlouho a předjel ho Balas a zanedlouho i Panis. Po deseti kolech do cíle přijel první Dayraut, následován Balasem, Panisem a Lagorcem.

2. finále Elite Sup 1 – oproti vrcholně napínavému prvnímu finále bylo druhé finále z pohledu vedoucích pozic vcelku poklidné. První tři jezdci na startu dojeli ve stejném pořadí i do cíle. Vyhrál Prost, druhý byl Dubourg a již s velkou ztrátou dojel na třetím místě Knapick. Pořadí za touto trojicí se zajímavě míchalo a prakticky nikdo nedojel ve stejném pořadí v jakém byl po prvním kole. Největší posun zaznamenal Belmondo, který z posledního místa prošel až na místo čtvrté.

Nedělní bodové hodnocení: Dubourg (Renault Clio) 79 bodů, Dayraut (Škoda Fabia) 77, Prost (Toyota Auris) 75, Lagorce (Renault Clio) 71, Knapick (BMW 1) 71, Panis (Toyota Auris) 70, Balas (BMW 1) 69, Demounstier (Toyota Auris) 66.

Průběžné bodové hodnocení po 1. závodě
1.Jean Phillipe Dayraut157
2.Jean-Baptiste Dubourg151
3.Alain Prost148
4.Franck Lagorce146
5.Olivier Panis144
6.Bertrand Balas135
7.Didier Thoral127
8.Olivier Pernaut125
9.Christophe Jouet125
10.Grégoire Demoustier125

Druhý závod se uskuteční 15.-16. prosince 2008 v Grandvalira (Andorra).

Jaroslav Hanus ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
11.12.2008 19:40
stoupa
Pluto, Pluto... Conti je výhradním dodavatelem pleušek pro Andros už hodně dlouho. Byly to i trucky, ale ty skončily právě skrz ten kopál.
Takže toto je asi nejvíce viditelná aktivita firmy v motorsportu (a mám dojem, že jediná :-( ).
10.12.2008 18:07
Pluto - moderátor
Mě šlo právě o ten Continental, který jakýkoliv motoristický sport téměř nezajímá, oni se soustředí na fotbal... (že by měli v plánu místo pneumatik vyrábět kopačky?)
10.12.2008 17:45
-xp-
Proč by tam někdo necpal peníze? Mediální popularita je zajištěná, fotek dost, televize spousta, diváci jásají, navíc je teď mrtvá sezóna... To, že málokoho zajímají výsledky je pro sponzory celkem druhořadé...
10.12.2008 02:59
Pluto - moderátor
Spíš mě překvapuje, že do této série cpe peníze Continental...
09.12.2008 21:03
Karbonyl - moderátor
Ta fabia vypadá jak medvídek koala...
toplist