www.autosport.cz - Vše o rally sportu

Dnes je 18. května 2024, Svátek má Nataša, zítra Ivo

Mistrovství světa

ME

MČR a RSS

Ostatní soutěže

Autosport.cz

Mistrovství světa 2008

FIA potvrdila budoucnost MS ve vozech S2000 s úpravami

12. prosince 2008 • 14:30

Mezinárodní automobilová federace FIA dnes po svém zasedání definitivně potvrdila, že nástupcem současných vozů WRC budou speciály odvozené ze současné kategorie S2000. Tyto speciály pak budou moci bez vyjímky startovat pouze v soutěžích mistrovství světa.

Delší dobu se zvažovalo, že by novodobý vůz pro mistrovství světa bylo možné vytvořit jak ze speciálů S2000, tak i z produkčních vozů. V polovině listopadu se však od tohoto projektu odstoupilo a zvolila se současná varianta, která je kompromisem mezi vozy S2000 a původně plánovanou kategorií S2000+.

Přesná specifikace 'nových vozů WRC' ještě nebyla oficiálně oznámena, mělo by se jednat o vozy S2000 doplněné turbodmychadlem, větším křídlem a některými dalšími prvky, naopak by mělo být omezeno větší využití elektroniky.

FIA zároveň potvrdila jednání se stájí Ralliart Italy na využití vozů Mitsubishi Lancer Evo X této stáje pro vítěze Pirelli Star Driver v letech 2009 a 2010.

-plu- ; AutoSport.CZ
Sdílet

Příspěvky / komentáře

info

Abyste mohli psát komentáře ke článkům, musíte se přihlásit
14.12.2008 17:27
Mirekfric
Čejdo, já nepochybuju, že to víš, ale odpovídal jsem na to, že jsi napsal, že problémem je jen elektronika :-)
14.12.2008 16:59
Cejda
To Mirek: No to ja přece vím. Uvidíme s jakým tlakem budou motory pracovat. Těch úprav bude muset být daleko více, chlazení atd. Co se týče převodovek tak ten sadev je dimenzovanej na nějakých 400N.m. což si myslím že by ta převodovka měla vydržet. Uvidme jaké nakonec budou povoleny úpravy, jestli bude ve voze systém ALS, jestli jim povolí řazení pomocí elektrohydrauliky atd. Vozy se vrátí tak na úroven WRC z roku 1998
13.12.2008 22:24
-xp-
Můžeme udělat anketu ;-) Něco ve stylu - kolik asi dojede NewRCů do cíle jejich první soutěže...
13.12.2008 21:36
Karbonyl - moderátor
Bohužel od Míry do FIA cesta dlouhá, ouha ouha :-(
13.12.2008 21:33
Ramon
musím se přiklonit k Mirkovi, turbo přinese spoustu komplikací, daleko lepší variantu vidím v restriktoru...
13.12.2008 12:34
Mirekfric
Čejdo, S2000 má kompresní poměr 12-13:1. S turbem to bude fungovat maximálně tak do 9:1. Ojnice a písty pochybuju, že by to vydržely. Ventily budou malé, sání krátké, výfuk úzký. Celý řetězec převodovka-spojka-diferenciály-kardan-poloosy je dimenzovaný na nějaké hodnoty a jelikož je to závodní auto, tak je dimenzovaný tak akorát, aby vydržel, ale rozhodně není dimenzovaný na třeba dvojnásobný kroutící moment, speciálně s přihlédnutím k tomu, že soutěže MS jsou delší než jakékoli jiné.
13.12.2008 10:07
Cejda
problém by s tím kitem ani moc nebyl, jediné co musí změnit je elektronika která to dokáže ovládat, samozřejmě je otázkou zda ten nárůst točivého momentu unese stávající převodovka. Jak bylo vidět na barumce, Sadevy se Fiatům rozpadali jak domečky z karet. osobně si myslím že to asi není špatný nápad,a le musí být striktně dáno co jak smí být, žádné pádlové řazení, žádný titanový kardan atd, musí být dán jeden výrobce turbokitů který bude vše dodávat všem týmům. žádný další výrobce jako u transmisí atd.
12.12.2008 23:45
Mirekfric
Subaru už atmosférické STI jako homologační model má, jen se zatím neprodává (jen netuším, jak ho chtějí v rámci předpisů S2000 dostat na 1150 kg). Citroën Sport je nově spojený s Peugeot Sportem a není tudíž moc co vyvíjet, stačí převzít střeva s Peugeotu.

Nicméně to "plus" zatím fakt nechápu. Osobně bych výrazně preferoval ponechat auta atmosférická, ale vyhodit restriktor, dát tam čtyři klapky a posunout omezovač otáček o 1000 nahoru...
12.12.2008 23:25
rallydriver
Naprosto souhlasím s Mirkem. Jak chcete dát do auta turbo, aniž by to všechno s motorem nehlídala elektronika. A k tomu patří i spousta dalších věcí, jenom na motoru. A pak se mi nelíbí, že to prakticky odstavuje Subaru a vlastně i Citroen nemá v současný době S2000. Dost se od tohohle všeho slibuje oživení šampionátu. Ale i tak to do budoucna neznamená, že všechny značky, který teď mají nebo staví S2000 do MS půjdou, nebo že je aspoň bude zastupovat nějaký soukromý tým. Kde máte záruku, že S2000 s kitem postaví všichni co už S2000 mají.
12.12.2008 17:41
Karbonyl - moderátor
Wow, takže FIA slavně schválila to, co se vědělo už před rokem. Rokem, který automobilky chtěly věnovat stavbě prvních prototypů, aby v roce 2009 mohly testovat a v sezoně 2010 naostro vyjet. Rokem, během kterého týmy několikrát FIA urgovaly o upřesnění nových technických předpisů. Místo toho se po roce jak přes kopírák dočkaly usnesení, že se FIA usnese. Samozřejmě s tím, že brzký termín zavedení nových aut v roce 2010 se podle všeho nemění. A to nemluvím o tom, co tady napsal Mirek, že to auto už papírově nemůže moc fungovat. A že se stále nezná podoba "přiškrcených" dnešních WRC, které se s takovýmto přístupem prostě budou muset dostat na scénu? Žádné překvápko, prostě dej volovi funkci...
toplist